Αν πιστεύετε ότι μπορείτε, τότε αυτό το άρθρο δεν απευθύνεται σε εσάς. Σε περίπτωση όμως που θέλετε να δείτε αναλυτικά τα στάδια που απαιτούνται για μια αποτελεσματική inbound marketing στρατηγική η οποία αυξάνει τις πωλήσεις, τότε συνεχίστε την ανάγνωση.
Ιδιαίτερα εάν εργάζεστε σε μια μικρομεσαία επιχείρηση θα γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο χρόνος είναι χρήμα και ότι πολλές φορές καλείστε να έχετε παραπάνω από έναν ρόλους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μπορείτε να ακολουθείτε ευλαβικά τα βήματα που χρειάζονται και να πραγματοποιείτε τις αναγκαίες ενέργειες για να πετύχετε το στόχο σας, που δεν είναι άλλος από το να αποκτήσετε περισσότερα leads για την επιχείρησή σας!
Στη wedia πιστεύουμε πολύ στη δυναμική μιας καλά στελεχομένης ομάδας επαγγελματιών, αλλά και στην αξιοποίηση προηγμένων εργαλείων, που είναι σε θέση να φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Είμαστε το πρώτο ελληνικό agency, επίσημος συνεργάτης (Gold Partner) της HubSpot, της διεθνούς πλατφόρμας marketing automation και όσα πρόκειται να διαβάσετε παρακάτω βασίζονται στην εμπειρία μας γύρω από το inbound marketing.
«Πόσος χρόνος χρειάζεται μέχρι να αρχίσω να βλέπω αποτελέσματα;»
Η μεθοδολογία του inbound marketing πέρα από τα αποδεδειγμένα αποτελέσματα στην προσέλκυση νέων πελατών απαιτεί την αφιέρωση ενός σημαντικού ποσοστού χρόνου από έναν ή περισσότερους marketers προκειμένου να είναι αποτελεσματική. Για παράδειγμα, το άτομο το οποίο είναι υπεύθυνο για την υλοποίηση και την εκτέλεση της εκάστοτε inbound marketing στρατηγικής θα πρέπει να κάνει σε σταθερή βάση τα ακόλουθα:
- Να ανανεώνει συχνά τη θεματολογία του blog
- Να ελέγχει όλα τα social media accounts της εταιρείας
- Να δημιουργεί περιεχόμενο όπως eBooks, whitepapers ή οδηγούς
- Να δημιουργεί εικαστικά για calls-to-action
- Να σχεδιάζει landing pages με φόρμες για απόκτηση νέων leads
- Να πραγματοποιεί καμπάνιες lead nurturing
- Να μετρά και να παρακολουθεί τα website analytics
Και όλα αυτά θα πρέπει να συμβαίνουν σε παράλληλους χρόνους! Επομένως, οι παραπάνω ενέργειες δεν μπορούν να υλοποιηθούν μόνο από έναν άνθρωπο, πόσο μάλλον όταν εκείνος/η έχει και άλλες επαγγελματικές υποχρεώσεις. Σε περίπτωση που έχετε αντίθετη άποψη, ας δούμε τι απαιτήσεις έχει μια inbound marketing στρατηγική κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας (40 ωρών :) ) προκειμένου να αναθεωρήσετε!
Το inbound marketing σε εβδομαδιαία βάση:
Έρευνα για Keywords= 2 ώρες
Εφόσον προσπαθείτε να προσελκύσετε νέους επισκέπτες στα online properties σας τότε η έρευνα για keywords είναι μια συνεχής διαδικασία. Επίσης, καλό θα είναι να εστιάσετε την έρευνά σας σε long-tail keywords (π.χ. τι είναι το inbound marketing). Αυτές οι λέξεις κλειδιά θα πρέπει να έχουν χαμηλό βαθμό δυσκολίας στο ranking, να έχουν ένα μέσο search volume (ούτε πολύ υψηλό ούτε χαμηλό) και να σχετίζονται με το κοινό στο οποίο στοχεύετε.
Tip: Ξεχωρίστε τα keywords τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή για τη δημιουργία άρθρων για το blog σας και προσθέστε τα στη σχετική λίστα.
SEO/ On-page Optimization = 2 ώρες
Η βελτιστοποίηση των σελίδων ενός site ή ενός e-shop για στοχευμένα keywords θα φροντίσει ώστε η σελίδα σας να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης για τα συγκεκριμένα keywords.
Tip: Εάν δεν έχετε σελίδες οι οποίες είναι βελτιστοποιημένες για τα στρατηγικά keywords σας τότε έχετε δύο επιλογές: ή να βρείτε νέα long-tail keywords ή να δημιουργήσετε νέες σελίδες περιεχομένου τις οποίες θα βελτιστοποιήσετε γι' αυτά τα νέα keywords.
Blogging = 6 ώρες
Αν θέλετε οργανικούς επισκέπτες τότε θα πρέπει να κρατήσετε τη ροή δημοσιεύσεων στο blog σας ενεργή. Η συχνή δημοσίευση περιεχομένου μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά γι’ αυτό καλό είναι να ακολουθείτε ένα πρόγραμμα. Η δημιουργία ενός content calendar το οποίο θα περιλαμβάνει τα άρθρα που έχουν δημοσιευτεί αλλά και τη μελλοντική θεματολογία θα σας λύσει τα χέρια.
Τip: Μια καλή αναλογία περιεχομένου είναι 2-3 blog posts την εβδομάδα.
Ανάπτυξη των Social Media καναλιών = 6 ώρες
Τα social media κανάλια είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στη σελίδα σας. Αν όμως έχετε εταιρική σελίδα μέχρι και στο hi5 (στο ποιο;;) τότε θα πρέπει να κάνετε ένα ξεκαθάρισμα και να κρατήσετε μόνο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μπορούν πραγματικά να προσφέρουν στην επιχείρησή σας. Αφού καταλήξετε, θα πρέπει να επενδύσετε χρόνο και χρήματα για να τα δείτε να μεγαλώνουν.
Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και για να προωθήσετε το μοναδικό περιεχόμενο που δημιουργείτε για το blog σας ή ακόμα και για να ανοίξετε συζήτηση με το κοινό σας.
Tip: Η προώθηση περιεχομένου δεν γίνεται μόνο από τα social media, αλλά και από newsletters τα οποία στοχεύουν σε συγκεκριμένες personas μέσω ενός συγκεκριμένου offer.
Δημιουργία Περιεχομένου & Conversion Paths = 6 ώρες
Για να προσελκύσετε leads θα πρέπει το περιεχόμενο που δημιουργείτε να απαντά αποκλειστικά στις ανάγκες του συγκεκριμένου κοινού που έχετε ορίσει. Αυτό το περιεχόμενο θα πρέπει να έχει κάποια αξία για τα buyer personas στα οποία στοχεύετε και να συνοδεύεται από ένα conversion path, δηλαδή από ένα call-to-action, μια landing page και μια thank you page.
Τip: Όσο πιο σχετικό είναι το offer με την persona στην οποία στοχεύετε και το σημείο στο οποίο βρίσκεται στο inbound marketing sales funnel, τόσο αυξάνονται και οι πιθανότητες για ποιοτικό lead generation.
Λίστες και Τμηματοποίηση = 4 ώρες
Πριν ασχοληθείτε με την προώθηση του κάθε offer είναι σημαντικό να δημιουργήσετε τμηματοποιημένες λίστες, που να αντιστοιχούν στο στάδιο του customer lifecycle, αλλά και στις personas στις οποίες στοχεύετε.
Tip: Βασίζοντας το μήνυμά σας στην σωστή persona και στο πού βρίσκεται στο funnel θα μπορέσετε να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σας.
Σε αυτό το στάδιο είναι πολύ σημαντικό το lead scoring προκειμένου να ξεχωρίσετε ποια leads έχουν πραγματική αξία για την επιχείρησή σας. Η διαδικασία ακολουθεί τα παρακάτω βήματα:
- Δημιουργία ενός συστήματος lead scoring το οποίο αναγνωρίζει τα leads που έχουν τα προσόντα να γίνουν πελάτες.
- Απόκτηση feedback από την ομάδα των πωλήσεων για την ποιότητα των leads έτσι ώστε να αξιολογηθεί η διαδικασία του scoring.
- Αναπροσαρμογή των ερωτήσεων που βρίσκονται στις φόρμες προκειμένου να πετύχετε πιο αξιόπιστο lead scoring.
Workflows = 4 ώρες
Προκειμένου να εκμεταλλευτείτε όλα τα εργαλεία του automation marketing που σας δίνουν προγράμματα όπως το HubSpot θα πρέπει να ορίσετε συγκεκριμένα lead nurturing workflows. Με αυτόν τον όρο εννοούμε μια αλληλουχία digital marketing ενεργειών, π.χ. αποστολή μιας σειράς newsletters μετά από τη συμπλήρωση μιας φόρμας, τα οποία εκτελούνται «αυτόματα» ανάλογα με τους περιορισμούς που έχει θέσει ο inbound marketer.
Σε περίπτωση που το sales cycle είναι μικρό (0-3 μήνες) καλό είναι να εστιάσετε τα workflows σας στο decision stage, δηλαδή στη φάση στην οποία ο πελάτης διαλέγει μεταξύ διαφορετικών προϊοντικών επιλογών, δικών σας ή των ανταγωνιστών.
Από την άλλη, σε περίπτωση που ο κύκλος πώλησης είναι μεγαλύτερος (< 3 μήνες) θα πρέπει το workflow να απλωθεί χρονικά και να εστιάσει σε συγκεκριμένη persona και στο αγοραστικό της ταξίδι από την αρχή του funnel ως το κλείσιμο της τελικής πώλησης.
Tip: Αν έχετε μεγάλη βάση πελατών μπορείτε να εστιάσετε τα nurturing workflows σας στο up selling ακριβότερων προϊόντων ή υπηρεσιών.
Ενσωμάτωση με το CRM και Feedback από το Τμήμα Πωλήσεων = 2 ώρες
Πρόκειται για ένα στάδιο το οποίο συχνά αμελούμε αλλά είναι σημαντικό προκειμένου το inbound marketing να αποδώσει το maximum για τον επιχειρηματικό σας σχεδιασμό.
Η ομάδα των πωλήσεων ενημερώνει το marketing για τα leads που έλαβαν, για να καταλάβουν κατά πόσο τα leads που αποκτήθηκαν από μια συγκεκριμένη καμπάνια είναι ποιοτικά ή όχι.
Tip: Σε περίπτωση που διαθέτετε κάποιο εργαλείο CRM (π.χ. Salesforce) μπορείτε να το ενσωματώσετε στο HubSpot έτσι ώστε το τμήμα πωλήσεων να παρακολουθεί και να αξιολογεί τα lead scores.
Ανάλυση & Reporting = 8 ώρες
Το lead generation analysis δείχνει το αν βρίσκεστε στο σωστό δρόμο για να πετύχετε τους στρατηγικούς στόχους σας. Επομένως θα πρέπει να επενδύσετε χρόνο στην παρακολούθηση και μέτρηση της προόδου του.
Μέσω της πλατφόρμας του HubSpot μπορείτε να έχετε εύκολη πρόσβαση στην αξιολόγηση των παρακάτω:
- Calls-to-action
- Landing pages
- Blog posts
- Email καμπάνιες
- Engagement στα social media
Tip: Τουλάχιστον μία φορά το μήνα θα πρέπει να συγκρίνετε τους στόχους που αφορούν την πρόοδο του lead generation και να κάνετε διάφορες τροποποιήσεις στη διαδικασία όταν χρειάζεται.
Γιατί λοιπόν δεν μπορείτε να κάνετε μόνοι σας Inbound Marketing;
Πιστεύω ότι τα παραπάνω σας απάντησαν στην ερώτηση δείχνοντάς σας την αφοσίωση που χρειάζεται η συγκεκριμένη μεθοδολογία προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Φυσικά κάθε μορφή επιχείρησης και κάθε κλάδος έχει τις δικές του ανάγκες γι’ αυτό και το πρόγραμμα που παρουσίασα είναι ενδεικτικό.
Γιατί πρέπει να επιλέξετε τη wedia;
Αρχικά θα σας πρότεινα να διαβάσετε το infographic με θέμα «Το inbound marketing… made by wedia».
Έπειτα μπορείτε να διαβάσετε επιγραμματικά τη διαδικασία που θα ακολουθήσουμε όταν έρθετε σε επαφή μαζί μας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της inbound marketing στρατηγικής σας:
- Θα καθορίσουμε τα buyer personas και θα βρούμε τις λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν για να αναζητήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
- Θα σχεδιάσουμε και θα υλοποιήσουμε, εάν χρειάζεται, websites και blogs, όπου θα δημοσιεύουμε ενημερωτικό περιεχόμενο το οποίο θα παράγουμε σε συνεργασία με τις δικές σας ομάδες.
- Θα μοιραστούμε το περιεχόμενο αυτό μέσα από τα social media και θα το προωθήσουμε σε διαφημιστικά δίκτυα, για να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες.
Μη το σκέφτεστε! Συμπληρώστε τη φόρμα Αίτησης Συνεργασίας με τα στοιχεία σας ώστε να έρθουμε σε επαφή μαζί σας για να οργανώσουμε και να υλοποιήσουμε ένα inbound marketing πλάνο που θα σας φέρει πιο κοντά στο κοινό σας με ενέργειες των οποίων η επιτυχία είναι απόλυτα μετρήσιμη!