Στο φετινό Google Marketing Live, η κορυφαία πλατφόρμα online αναζητήσεων τόνισε πόσο σημαντικά είναι τα δεδομένα για το αποτελεσματικό marketing (martech) και παρουσίασε μια σειρά από νέα προϊόντα και features, τα οποία θα μας επιτρέψουν να διαφημίζουμε σχετικό περιεχόμενο, την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο κοινό.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Όλα οφείλονται στο γεγονός ότι το αγοραστικό ταξίδι έχει αλλάξει. Πλέον, η διαδικασία που ακολουθεί ένας σύγχρονος καταναλωτής για να αποκτήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία μπορεί να διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα και συνήθως είναι πολύπλοκη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, για το προϊόν ή την υπηρεσία που θα καλύψει μια ανάγκη του, ο καταναλωτής έρχεται σε επαφή με διάφορα digital touchpoints (video, searches, blog posts κλπ.).
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη HubSpot (@hubspot) στις
Επομένως, η συλλογή αυτών των δεδομένων είναι σημαντική προκειμένου να είμαστε σε θέση να τα αξιολογήσουμε και να δημιουργήσουμε τις ανάλογες καμπάνιες για να επικοινωνήσουμε μαζί τους, ανάλογα με το σημείο στο οποίο βρίσκονται μέσα στον αγοραστικό κύκλο.
Η στόχευση στο search ήταν κατεξοχήν τακτική για bottom of the funnel (πωλησιακές) επικοινωνίες. Όμως, οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών έχουν επηρεάσει και το funnel. Πλέον, οι αποτελεσματικές digital marketing στρατηγικές τοποθετούν τον πελάτη στη μέση και όχι στον πάτο ενός funnel. Με αυτόν τον τρόπο, το marketing, οι πωλήσεις και η εξυπηρέτηση είναι πλέον εναρμονισμένες και δουλεύουν κυκλικά, έχοντας πάντα τον πελάτη στο επίκεντρο.
Η Google γνωρίζει ότι για την ομαλή λειτουργία του flywheel, όπως ονομάζει το παραπάνω γράφημα η κορυφαία πλατφόρμα marketing automation HubSpot, απαιτεί προηγμένες marketing τακτικές, οι οποίες βασίζονται σε δεδομένα και πυροδοτούνται μέσω της τεχνολογίας και του machine learning.
Αυτό που έκανε ξεκάθαρο η Google στο διήμερο Google Marketing Live ήταν πως στόχος της είναι να προσφέρει στους marketers ευκαιρίες πλήρους κάλυψης για να προσεγγίσουν τους πιθανούς πελάτες τους σε όποιο στάδιο κι αν βρίσκονται: Ανακάλυψη (discovery), Eξέταση (consideration), Conversion, δηλαδή την πώληση.
Τι δυνατότητες μας δίνει πλέον η Google σε επίπεδο διαφήμισης;
1. Discovery Ads με swipe up
Τον περασμένο Σεπτέμβρη η Google ανακοίνωσε το Google Discover που αποδεικνύει ότι το news feed ακόμα καλά κρατεί. Τώρα, προσθέτει και ένα νέο τύπο διαφήμισης, τα Discovery Ads.
Πηγή: searchengineland.com
Τα Discovery Ads έχουν τη μορφή image carousel, επιτρέπουν τη λειτουργία swipe και προσφέρουν μεγάλο reach αφού μπορείτε να τα "σερβίρετε" σε διάφορα placements, όπως το home feed του YouTube, το promotions tab του Gmail και στο feed του Google Discover. To μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι μέσω machine learning, σε βάθος χρόνου, θα μπορούν να προβάλλουν την καλύτερη διαφήμιση στο κοινό, τη στιγμή που είναι ανοιχτό να ανακαλύψει κάτι νέο.
2. Gallery Ads με έμφαση στο εικαστικό
Τόσο με τα Discovery Ads όσο και με τα Gallery Ads είναι προφανές ότι η Google προσπαθεί να μιμηθεί τους τύπους διαφημίσεων που έχουν απήχηση στα social media, συνδυάζοντας έτσι την πρόθεση της αναζήτησης με ένα πιο interactive και ενδιαφέρον visual ad format.
Πηγή: searchengineland.com
Συνδυάζοντας μια δυνατή εικόνα με ένα δυνατό λεκτικό οι marketers μπορούν πλέον να προσεγγίζουν τους εν δυνάμει πελάτες με ένα πιο αποτελεσματικό μήνυμα στα αποτελέσματα αναζητήσεων. Άρα, πλέον μπορούμε να προβάλλουμε διαφημίσεις την ίδια στιγμή που πραγματοποιείται η αναζήτηση για σχετικά keywords χρησιμοποιώντας πολλές δυνατές εικόνες στις οποίες είναι δύσκολο κανείς να αντισταθεί και να μην κάνει το επιθυμητό κλικ.
Σύμφωνα με τη Google, αυτός ο νέος τύπος διαφημίσεων κατά μέσο όρο έχει παρουσιάσει αύξηση της τάξης του 25% στα user interactions!
3. Νέα Features στο Smart Bidding
Το Smart Bidding είναι τρανό παράδειγμα των δυνατοτήτων του machine learning ως προς το ότι μπορεί να αναγνωρίζει κάποια μοτίβα στα δεδομένα που συλλέγονται και να λαμβάνει εμπεριστατωμένες αποφάσεις με βάση αυτά. Μέσω του smart bidding μπορεί κανείς να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τα bids είτε για conversions είτε για την αξία του conversion (conversion value).
Tα νέα features που ανακοινώθηκαν είναι:
- Bidding σε conversion goals σε επίπεδο καμπάνιας: Πλέον μπορεί να γίνει βελτιστοποίηση των bids της καμπάνιας για έναν συγκεκριμένο στόχο
- Conversion action sets για διαφορετικές καμπάνιες: Δημιουργία διαφόρων σετ με τα επιθυμητά conversions για βελτιστοποίηση των bids σε διάφορες καμπάνιες
- Προσαρμογές με βάση το seasonality: Σε περίπτωση κάποιου event που αναμένεται να αυξήσει τα conversions για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, πλέον μπορεί το bid να προσαρμοστεί και να επιστρέψει στο κανονικό μετά τη λήξη.
4. Εργαλείο για την ανάπτυξη του κοινού
Ακόμα ένα feature του Facebook που φέρνει τώρα και η Google είναι τα lookalike audiences. To νέο Audience Expansion Tool επιτρέπει την προβολή των διαφημίσεων σε κοινά που δρουν παρόμοια με τα κοινά που βρίσκονται στο Custom Audience. Το πλεονέκτημα εδώ είναι ξεκάθαρο! Πλέον, υπάρχει η δυνατότητα αύξησης του reach των διαφημίσεων.
5. Showcase Shopping Ads διαθέσιμα για προβολή σε διάφορα σημεία
Τα Showcase Shopping Ads δημιουργήθηκαν για να προσελκύσουν το κοινό που οι αναζητήσεις του δείχνουν ότι θέλει να ανακαλύψει νέα προϊόντα.
Πηγή: support.google.com
Ο συγκεκριμένος τύπος διαφήμισης μεταφέρει τον χρήστη σε έναν κατάλογο με σχετικά προϊόντα, τα οποία σχετίζονται με την αναζήτησή του και που μπορεί να οδηγήσουν σε μια αγορά. Αυτός ο τύπος διαφήμισης θα μπορεί σύντομα να προβληθεί και σε περιβάλλον YouTube, στα αποτελέσματα του Google Discover και στα αποτελέσματα αναζήτησης εικόνας, διευρύνοντας έτσι τις δυνατότητες.
6. Local καμπάνιες για όλους!
Πρόσφατη έρευνα της Google με την IPSOS για το path-to-purchase έδειξε ψηλότερα αποτελέσματα για το ROPO effect (Research Online, Purchase Offline) στη χώρα μας, σε σχέση με άλλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Σε κάθε περίπτωση, απ' ότι φαίνεται όμως το φαινόμενο είναι παγκόσμιο.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι καταναλωτές κάνουν πρώτα την έρευνά τους online και έπειτα επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα, η Google διαπίστωσε ότι σε εκείνο το σημείο δημιουργείται μια τέλεια ευκαιρία για πωλήσεις, πριν καν οι πελάτες επισκεφτούν το εκάστοτε κατάστημα. Πλέον, οι local καμπάνιες θα είναι διαθέσιμες σε όλους τους διαφημιζόμενους και ήδη τα αποτελέσματα από τη δοκιμαστική περίοδο δείχνουν μια μέση αύξηση του ROAS κατά 5 φορές!
Για άλλη μια φορά η Google δεν απογοήτευσε! Τα νέα εργαλεία και οι νέοι τύποι διαφημίσεων και καμπανιών μάς δίνουν την ευκαιρία να κάνουμε ακόμα πιο στοχευμένες ενέργειες και να εκμεταλλευόμαστε καλύτερα τις ευκαιρίες που κρύβονται στις αναζητήσεις. Το μόνο που μένει είναι να δούμε πότε θα είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα.