Στο digital marketing ουδείς είναι αναμάρτητος! Στην προσπάθειά τους οι εταιρείες να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους εμπορικούς σκοπούς τους συχνά παραβλέπουν πράγματα που παίζουν καθοριστικό ρόλο για την αποτελεσματικότητα των ενεργειών τους και άρα και των στόχων τους. Εσείς, έχετε σκεφτεί ποτέ τι μπορεί να κάνετε λάθος σε σχέση με τη digital marketing στρατηγική της επιχείρησής σας;
Αφορμή γι' αυτό το άρθρο στάθηκε ένα άρθρο του Neil Patel, guru του marketing, στο οποίο μιλάει για τα 25 λάθη που κάνουν οι άνθρωποι σε καθημερινή βάση σε σχέση με την online marketing στρατηγική τους, αλλά και για το πόσο σημαντικό είναι κανείς να μαθαίνει από τα λάθη του ώστε να μην τα επαναλαμβάνει.
Παρακάτω, θα εστιάσουμε στα 7 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα με σκοπό να σας εμπνεύσουμε να επαναπροσδιορίσετε τη στρατηγική σας.
1. Δεν προσφέρετε mobile-friendly εμπειρίες
Παρότι σύμφωνα με έρευνες οι Έλληνες είμαστε εθισμένοι στο smartphone μας κάνοντας... κατάχρηση, δεν είναι λίγες οι εταιρείες που δεν το λαμβάνουν υπόψη. Με αποτέλεσμα να διατηρούν απαρχαιωμένα websites που δεν είναι responsive και να προσφέρουν στους πελάτες τους μια τραυματική εμπειρία πλοήγησης.
Σύμφωνα με τον Neil Patel, το 48% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις δεν ενδιαφέρονται αρκετά όταν το website τους δεν είναι φιλόξενο προς τους mobile χρήστες. Άρα ένα mobile optimized website είναι απαραίτητο.
2. Αν δεν δώσετε, δεν θα πάρετε
Ποιος είναι ο βασικός στόχος όλων των digital ενεργειών; Τα conversions! Μπορείτε να τα αυξήσετε εύκολα προσφέροντας στο κοινό ένα μικρό δωράκι όπως έναν εκπτωτικό κωδικό. Έτσι θα αυξήσετε το traffic όσο και τις πωλήσεις. Μην ξεχνάτε ότι ακόμα κι αν αγοράζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες με έκπτωση αυτό δεν τους εμποδίζει να ενδιαφερθούν και για κάποιο άλλο προϊόν ή μια άλλη υπηρεσία που δεν περιλαμβάνεται στην προσφορά. Η εταιρεία σας θα έχει κάνει καλή εντύπωση και αυτό μετράει!
Επίσης, τα κουπόνια και οι προωθητικές ενέργειες είναι εξίσου αποτελεσματικές μέθοδοι για την προσέλκυση νέων πελατών αλλά και για την δημιουργία πιστών πελατών.
3. To εταιρικό blog δεν σας φαίνεται τόσο σημαντικό.
Κι όμως είναι! Και το website σας το χρειάζεται πολύ απλά γιατί το blog ενισχύει την επισκεψιμότητα του website σας. Αναρτώντας άρθρα που απαντούν σε πιθανά ερωτήματα/ανησυχίες των πελατών σας και εκπαιδεύοντάς τους μέσα από αυτά, γίνεστε αξιόπιστη πηγή και άρα κερδίζετε την εμπιστοσύνη τους.
Μέσω του blog σας μπορείτε να προωθήσετε εκπαιδευτικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο, αλλά και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να ξεκινήσετε να αλληλεπιδράτε με το κοινό σας μέσα από μία άλλη πλατφόρμα, που δεν είναι τόσο πωλησιακή. Διαβάστε και άλλους λόγους για να αποκτήσετε ένα εταιρικό blog σήμερα!
4. Αποφεύγετε τα social media
Οι online κοινότητες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα κοινά σας, βρίσκονται online και συγκεκριμένα στα social media! Σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, το διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2018, το 57% των Ελλήνων δήλωσε ότι τα social media αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους.
Άρα καταλαβαίνετε πόσο σημαντική είναι η παρουσία σας σε αυτά.
Τα social media σας προσφέρουν διάφορες πλατφόρμες επικοινωνίας (και άρα ελευθερία για να επιλέξτε εκείνες που ταιριάζουν καλύτερα με την επιχείρησή σας) για να μπορέσετε να μεταδώσετε τα μηνύματα και την αξία της επιχείρησής σας στο κοινό σας, χωρίς μεγάλο κόστος σε σχέση με πιο παραδοσιακά media.
Εξίσου σημαντικό είναι να απαντάτε στα σχόλια και τα μηνύματα που λαμβάνετε και να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά το online community σας. Δείχνοντας στους fans των σελίδων σας την παρουσία σας τους δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά για εκείνους. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που είναι καλό να αναθέσετε τη social media marketing στρατηγική σας σε agency.
5. Στην ερώτηση "σε ποιο κοινό στοχεύουμε;" η απάντηση είναι "σε όλους".
Για να είναι αποτελεσματική οποιαδήποτε ενέργεια θα πρέπει να απευθύνεται σε συγκεκριμένα κοινά και όχι γενικά σε όλους. Βασιστείτε στα πολύτιμα data που έχετε στα χέρια σας (προηγούμενες αγορές, online συμπεριφορά κλπ.) και χωρίστε τα κοινά σας με βάση τα χαρακτηριστικά τους. Έτσι, θα μπορέσετε να απευθύνετε το κατάλληλο μήνυμα, στο κατάλληλο κοινό, τη σωστή στιγμή και στο σωστό μέσο.
Αναγνωρίσατε ένα ή και περισσότερα από τα παραπάνω λάθη; Σκοπός δεν είναι να νιώσετε άσχημα, γιατί πολύ απλά όλοι τα κάνουν, αλλά να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας!