Τα 5 emails που πρέπει να στέλνει κάθε e-shop που σέβεται τον εαυτό του και τους πελάτες του:
1. Email καλωσορίσματος
Σε ποιον δεν αρέσει να κάνει αισθητή την παρουσία του; Οι καταναλωτές είναι πλέον συνηθισμένοι όταν εισάγουν το email τους σε κάποια φόρμα εγγραφής newsletter ή όταν εγγράφονται σε ένα e-shop να λαμβάνουν αυτόματα το λεγόμενο «welcome email» και εσύ δεν πρέπει να τους το στερήσεις.
Και προσοχή! Το email καλωσορίσματος θα πρέπει να επιβεβαιώνει την πράξη (opt-in) του εκάστοτε παραλήπτη, να τον ευχαριστεί και να τον ενημερώνει ότι από εδώ και πέρα θα λαμβάνει ενδιαφέρον και σχετικό περιεχόμενο στο inbox του. Οι hard selling ενέργειες δεν έχουν καμία θέση σε αυτό το email γιατί o παραλήπτης του μπορεί πολύ εύκολα να κάνει «unsubscribe».
Tips για τη δημιουργία μιας σειράς αποτελεσματικών welcome emails:
- Πρόσθεσε ένα link επιβεβαίωσης εγγραφής για να επιτύχεις το πολυπόθητο "double opt-in"
- Πρόσφερε έναν εκπτωτικό κωδικό ή κάποιο free trial προκειμένου να προσελκύσεις περισσότερους επισκέπτες για να κάνουν εγγραφή. Τα συγκεκριμένα offering μπορούν να προστεθούν και στο follow up email που επιβεβαιώνει την εγγραφή.
- Μην ξεχάσεις τα social media buttons ή το link προς το blog σου για να κατευθύνεις το traffic και προς τα εκεί με στόχο το cross-channel engagement.
2. Εγκαταλελειμμένο καλαθι (Abandoned Cart)
Πόσες φορές δεν έχει τύχει να προσθέσεις κάτι στο καλάθι σου και μετά να το αφήσεις είτε γιατί θες να το σκεφτείς είτε γιατί κάτι σου απέσπασε την προσοχή; Εμένα πάντως μου συμβαίνει συχνά!
Στέλνοντας αυτόματα ένα email, μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα, που να υπενθυμίζει στον παραλήπτη του ότι έχει αφήσει κάτι στο καλάθι του μπορεί να δώσει στον καταναλωτή την ώθηση που χρειάζεται για να ολοκληρώσει την παραγγελία του.
Μερικά στοιχεία που μπορεί να περιέχει ένα αποτελεσματικό abandoned cart email:
- Μια μικρή έκπτωση για το περιεχόμενο του καλαθιού.
- Ένα subject line που να εξάπτει την περιέργεια όπως: «Μήπως ξέχασες κάτι;»
- Εάν το stock για ένα συγκεκριμένο προϊόν είναι περιορισμένο ή κάποια ισχύουσα προσφορά πρόκειται να λήξει, σύντομα τότε καλό είναι να το αναφέρεις γιατί αυτό θα λειτουργήσει σαν μια παρότρυνση προς τον παραλήπτη του email.
3. Follow up
To follow up μετά από μια αγορά είναι ίσως η πιο διαχρονική μέθοδος πωλήσεων και λειτουργεί εξίσου καλά και στην περίπτωση των e-shop. Έχοντας δημιουργήσει ένα αυτοματοποιημένο email το οποίο να παραδίδεται λίγες μέρες μετά από τη στιγμή που κάποιος πραγματοποιεί μια αγορά, βοηθάς στο να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του e-shop και των πελατών σου.
Source: Sale Cycle
Επίσης, με αυτόν τον τρόπο υπενθυμίζεις στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σου ότι είσαι πάντα εκεί για να καλύπτεις τις ανάγκες τους και στο μέλλον.
Μερικά από τα στοιχεία που μπορείς να προσθέσεις στο follow-up email σου είναι:
- Να ζητήσεις ένα review για τη συνολική εμπειρία χρήσης. Ακόμα και ένας δυσαρεστημένος πελάτης θα το εκτιμήσει!
- Να προσθέσεις μερικά σχετικά ή άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας ή που συνδυάζονται μεταξύ τους.
4. Yπενθύμιση για Re-engagement
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την διατήρηση μιας αποτελεσματικής λίστας email είναι οι ανενεργοί χρήστες. Σε αυτήν την κατηγορία εμπίπτουν όσοι δεν έχουν αλληλοεπιδράσει με το e-shop σου (πραγματοποίηση αγοράς, επίσκεψη κλπ.) για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Όμως, επειδή αυτοί οι χρήστες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο παρελθόν για τα προϊόντα του e-shop σου είναι πιο εύκολο να τους μετατρέψεις σε πελάτες από το να προσελκύσεις νέους.
Εδώ λοιπόν έρχεται το αυτοματοποιημένο email για re-engagement το οποίο με μια πολύ δελεαστική προσφορά (πχ. εκπτωτικό κουπόνι, δωρεάν προϊόν, συμμετοχή σε κλήρωση κλπ.) παρακινεί το χρήστη να ολοκληρώσει μια αγορά.
Τι μπορεί να περιέχει ένα re-engagement email:
- Ένα subject line με συναισθηματικό χαρακτήρα που τραβάει την προσοχή όπως: «Μας έλειψες».
- Προσφορές που να είναι σχετικές με το ιστορικό παραγγελιών του παραλήπτη.
5. Προσφορές για upselling
Καμιά φορά μια προσφορά για 20% έκπτωση στην επόμενη αγορά είναι αρκετό για να πάρει κανείς ένα ή και περισσότερα επιπλέον προϊόντα που πιθανό να ήθελε. Αυτό για εσένα μεταφράζεται αυτόματα σε πωλήσεις και μπορείς να το πετύχεις εύκολα με ένα automated email.
Source: Sale Cycle
Για να το κάνεις ακόμα πιο αποτελεσματικό μπορείς:
- Να προσφέρεις προϊόντα τα οποία είναι σχετικά με το ιστορικό αγορών του παραλήπτη
- Να δείξεις προϊόντα στο ίδιο εύρος τιμών με τις προηγούμενες παραγγελίες του εκάστοτε παραλήπτη.
Ήρθε η ώρα να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου!
Τα αυτοματοποιημένα emails μπορούν να σου προσφέρουν εκτός από ευχαριστημένους πελάτες και αύξηση πωλήσεων και περισσότερο χρόνο να επικεντρωθείς σε άλλα πράγματα. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι έναν αξιόπιστο συνεργάτη, ο οποίος να γνωρίζει πώς να απευθυνθεί στον καταναλωτή του σήμερα μέσω της πιο αποτελεσματικής digital marketing στρατηγικής, το Inbound Marketing και μια κορυφαία πλατφόρμα marketing automation η οποία να αυτοματοποιεί όλες τις marketing ενέργειές σου, όπως είναι η αποστολή automated emails στον κατάλληλο άνθρωπο την κατάλληλη στιγμή. O παραπάνω συνδυασμός μεθοδολογίας και πλατφόρμας θα σε βοηθήσει να γνωρίσεις σε βάθος τους επισκέπτες του e-shop σου, να δημιουργήσεις αποτελεσματικές λίστες emails και να φροντίσεις έτσι ώστε κάθε ένας από τους παραλήπτες να λαμβάνει σχετικά μηνύματα την κατάλληλη στιγμή.
Στη wedia, ξέρουμε πώς κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επικοινωνήσεις μαζί μας σχετικά.
*Το παραπάνω στοιχείο προκύπτει από έρευνα της The Radicati Group, Inc.