Επιστρατεύστε μερικά δοκιμασμένα tips στην online marketing στρατηγική του e-shop σας και δείτε πραγματικά αποτελέσματα την περίοδο των γιορτών. Αλήθεια, υπάρχει καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο από αυτό;
Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αποτελούν ιδανικές ευκαιρίες να έρθουμε πιο κοντά με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, να δημιουργήσουμε αναμνήσεις και φυσικά να ανταλλάξουμε δώρα. Για εσάς, αυτό αυτόματα μεταφράζεται σε μεγάλη ευκαιρία για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας!
Το επόμενο βήμα, είναι, έστω και τελευταία στιγμή, να σκεφτείτε μερικές ιδέες που θα σας βοηθήσουν να προσελκύσετε αυτό το ποσοστό και να το κερδίσετε από τον ανταγωνισμό! Και επειδή είναι πιθανό να μην έχετε τον απαραίτητο χρόνο, σκεφτήκαμε εμείς για εσάς και σας προτείνουμε:
1o Tip: Δημιουργήστε μια εορταστική εταιρική ταυτότητα!
Εάν είχατε ένα φυσικό κατάστημα, τώρα οι βιτρίνες σας θα ήταν στολισμένες. Το ίδιο θα πρέπει να κάνετε και με τη homepage, δηλαδή τη «βιτρίνα» του e-shop σας. Έτσι, θα ενημερώσετε και έμμεσα πλέον τους πελάτες σας ότι ανοίξατε και τους περιμένετε για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους!
Μερικές ακόμα ιδέες για να μετατρέψετε το e-shop σας στο χωριό του Άη Βασίλη:
- Ένα γιορτινό e-shop: Ακόμα και αν δεν προλαβαίνετε να τα αλλάξετε όλα φροντίστε τουλάχιστον το e-shop σας να αντικατοπτρίζει τη ζεστασιά και το κλίμα των Χριστουγέννων. Δείτε για παράδειγμα το εορταστικό website του Bath and Body Works στην εικόνα που ακολουθεί. Επίσης, η πρώτη εντύπωση μετράει γι΄αυτό το website σας θα πρέπει να είναι ενημερωμένο και σύγχρονο.
- Καλωσορίστε τα Χριστούγεννα και στα social media: Εκτός από το e-shop σας θα πρέπει να μεταφέρετε την εορταστική ατμόσφαιρα και στα social media κανάλια της επιχείρησής σας. Αντικαταστήστε την φωτογραφία προφίλ, την φωτογραφία εξωφύλλου αλλά και τα banners που πιθανό να έχετε με χριστουγεννιάτικα εικαστικά και βάλτε τους καταναλωτές στο κλίμα!
- Κάντε το κάτι παραπάνω: Μια ακόμα ωραία ιδέα που θα ενισχύσει τις marketing ενέργειές σας είναι ο ανασχεδιασμός του λογοτύπου σας ώστε να μεταφέρετε ακόμα περισσότερο τον παλμό των Χριστουγέννων. Δείτε για παράδειγμα το logo της Ryanair στο Facebook:
2o Tip: Βελτιώστε την εμπειρία του χρήστη.
Σύμφωνα με την PayPal το 30% των Ελλήνων καταναλωτών θα κάνει τις χριστουγεννιάτικες αγορές του μέσω κινητού. Θα πρέπει, λοιπόν, να προετοιμάσετε κατάλληλα το έδαφος!
Πώς θα δημιουργήσετε μια αποτελεσματική αγοραστική εμπειρία για τους χρήστες μέσω mobile;
- Μειώστε το χρόνο φόρτωσης: Το 46% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα επέστρεφε ποτέ σε ένα website που αργεί να φορτώσει. Φροντίστε, λοιπόν, οι φωτογραφίες αλλά και το περιεχόμενό σας, να φορτώνουν γρήγορα, καθώς αυτές οι πληροφορίες είναι σημαντικές για τους χρήστες προκειμένου να αγοράσουν. Το web.dev, το νέο εργαλείο της Google, θα σας βοηθήσει να δείτε το χρόνο φόρτωσης της σελίδας σας και θα σας δώσει προτάσεις για τη βελτίωση της ταχύτητας φόρτωσης, ώστε να τη βελτιώσετε. Εάν έχετε πολλές εικόνες, η Google έχει και εδώ τη λύση με ένα ακόμα νέο εργαλείο, το Squoosh. Το Squoosh θα σας βοηθήσει να μειώσετε το μέγεθος των εικόνων και το χρόνο φόρτωσης της σελίδας σας.
- Κάντε ειδικές προσφορές: Ανταμείψτε τους mobile χρήστες με ειδικές προσφορές που ισχύουν αποκλειστικά για αυτούς για να τους προτρέψετε να πραγματοποιήσουν μια αγορά.
- Καιρός για μια mobile εφαρμογή: Μια πολύ έξυπνη κίνηση marketing είναι η υλοποίηση μιας mobile εφαρμογής για το e-shop σας. Εάν έχετε ήδη ξεκινήσει την υλοποίησή της τώρα είναι μια πολύ καλή στιγμή για να την λανσάρετε. Εάν πάλι δεν το είχατε σκεφτεί, μπορείτε να τη βάλετε στο πρόγραμμα καθώς είναι μια ενέργεια marketing που έχει αποτέλεσμα όλο το χρόνο.
3ο Tip: Των φρονίμων τα e-shop, πριν ξεμείνουν... προγραμματίζουν!
Η αυξημένη προσέλευση στο online κατάστημά σας κατά την περίοδο των γιορτών μπορεί πολύ εύκολα να σας βγάλει εκτός προγραμματισμού. Τι θα γίνει εάν ξεμείνετε από απόθεμα από τις πρώτες κιόλας μέρες;
Εάν θέλετε να αποφύγετε αυτήν τη δυσάρεστη εξέλιξη θα πρέπει να ανατρέξετε στο παρελθόν, να δείτε ποια προϊόντα ήταν best-sellers αυτήν την εποχή και να οργανώσετε τις παραγγελίες σας ανάλογα. Επίσης, μια πολύ καλή πηγή πληροφοριών είναι και τα analytics, τα οποία μπορούν να σας δώσουν κατευθυντήριες γραμμές ακόμα και σε real-time, προκειμένου να βρείτε τα πιο περιζήτητα προϊόντα του e-shop σας.
4ο Tip: Ετοιμάστε ένα εορταστικό gift guide.
Σκεφτείτε πόση ώρα σας παίρνει να αποφασίσετε τι δώρο θα πάρετε σε κάθε ένα από τα άτομα που έχετε στη λίστα σας και θα καταλάβετε πόσο σημαντικός είναι αυτός ο οδηγός δώρων για τους επισκέπτες του e-shop σας.
Πώς θα δημιουργήσετε το ιδανικό gift guide;
Αντί να προτείνετε απλώς ένα προϊόν μπορείτε να προσθέσετε links και σε άλλα προϊόντα ώστε να ενθαρρύνετε τους αγοραστές να δουν και παρόμοια προϊόντα. Δείτε το παράδειγμα του e-shop Currys:
Θυμηθείτε: Σκοπός του online gift guide είναι να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφασίσουν. Κάθε οδηγός θα πρέπει να έχει τη δική του συγκεκριμένη ονομασία όπως για παράδειγμα «για εκείνον», «για εκείνη» κλπ.
5ο Tip: Σχεδιάστε marketing ενέργειες για όλο το χρόνο με αφορμή τα Χριστούγεννα.
Η υλοποίηση marketing ιδεών για να αυξήσετε τις πωλήσεις του e-shop σας δεν είναι κάτι που θα πρέπει να σας απασχολεί αποκλειστικά την περίοδο των γιορτών. Μόλις καθορίσετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε και έχετε καταλάβει τις αγοραστικές του συνήθειες, τότε θα μπορέσετε να καταστρώσετε την επόμενη online marketing στρατηγική σας, ώστε να προσελκύσετε ακόμα περισσότερο κοινό και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Ένα λογισμικό CRM θα σας βοηθήσει να οργανώσετε αυτό το πλάνο ακόμα πιο αποτελεσματικά.
Μερικά ακόμα tips για marketing ενέργειες όλο το χρόνο:
- Remarketing: To remarketing είναι η ιδανική ευκαιρία να υπενθυμίσετε στον καταναλωτή κάποιο από τα προϊόντα που επισκέφθηκε στο παρελθόν και να τον παροτρύνετε να το αγοράσει. Έτσι, θα εκμεταλλευτείτε πιο αποτελεσματικά μια αρχικά χαμένη ευκαιρία! Δείτε εδώ πώς μπορείτε να συνεχίσετε τις πωλήσεις και μετά τις γιορτές μέσω του retargeting.
- Εποχιακοί εκπτωτικοί κωδικοί/κουπόνια: Φοβάστε ότι μετά τις γιορτές η κίνηση στο e-shop σας θα μειωθεί αισθητά; Προσφέρετε στους πελάτες σας έναν εκπτωτικό κωδικό με κάθε αγορά τους, τον οποίο μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Έτσι, και θα τους ευχαριστήσετε και θα μπορέσετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του e-shop σας κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
- Παρατείνετε το εορταστικό κλίμα: Εκμεταλλευθείτε την περίοδο μετά τις γιορτές για να προσφέρετε στους πελάτες σας προϊόντα σε καλύτερες τιμές, παρατείνοντας έτσι την αγοραστική σεζόν! Ένα καλό παράδειγμα είναι αυτό του e-shop επίπλων Mealey's Furniture:
6ο Tip: Μην ξεχνάτε το e-mail marketing.
Το email marketing είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές marketing αρκεί να γίνεται σωστά.
Πώς όμως θα προσελκύσετε το κοινό και θα αυξήσετε το open rate;
- Δωρεάν μεταφορικά: Κανείς δεν λέει όχι σε δωρεάν μεταφορικά και ειδικά την περίοδο των γιορτών! Μπορείτε λοιπόν να εμπλουτίσετε το newsletter σας με μικρά δωράκια όπως αυτό και να τραβήξετε την προσοχή των παραληπτών του. Δείτε για παράδειγμα την παρακάτω προσφορά:
- Αγορές για καλό σκοπό: Τα Χριστούγεννα είναι η εποχή των δώρων. Τι καλύτερο λοιπόν από το να κάνετε ένα δώρο σε ανθρώπους που πραγματικά το έχουν ανάγκη; Συνεργαστείτε με έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό και επιλέξτε μερικά προϊόντα, τα έσοδα των οποίων (ή ένα ποσοστό αυτών) θα τα δωρίσετε για καλό σκοπό και χρησιμοποιήστε το email marketing σαν μέσο για την καλύτερη προώθησή της ενέργειάς σας.
7ο Tip: Ενισχύστε την παρουσία σας στα social media.
Ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών συμβουλεύεται τις αξιολογήσεις μια εταιρείας πριν προβεί σε κάποια αγορά, ενώ δεν είναι λίγοι όσοι παραδέχονται ότι πραγματοποίησαν μια αγορά επειδή είδαν το προϊόν στα social media.
Επίσης, πολλοί καταναλωτές χρησιμοποιούν τα social media για να έρθουν σε επαφή μαζί σας και να λύσουν απορίες που πιθανό να έχουν κατά την περίοδο των γιορτών, όπου το τηλεφωνικό κέντρο σας μπορεί να είναι απασχολημένο. Επομένως μια αποτελεσματική social media marketing στρατηγική είναι απαραίτητη! Πώς θα την πετύχετε;
- Βάλτε πρόγραμμα: Το να καθορίσετε ποιες μέρες και ώρες είναι κατάλληλες για τη δημοσίευση των εορταστικών posts και καμπανιών σας είναι ένα αρκετά απαιτητικό project.
Είστε έτοιμοι να υποδεχθείτε τα Χριστούγεννα;
H περίοδος των γιορτών είναι πράγματι μια πολύ καλή ευκαιρία να δείτε τις πωλήσεις του e-shop σας να αυξάνονται! Δείτε πώς μπορείτε να βάλετε τους πελάτες του e-shop σας στο κλίμα των γιορτών διαβάζοντας ένα ακόμα άρθρο μας.
Τέλος, μπορείτε να επιστρατεύσετε μερικές ή όλες από τις παραπάνω ιδέες για να ενισχύστε τη marketing στρατηγική σας, αναγνωρίζοντας πολύ απλά τι είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες σας και αναβαθμίζοντας την online εμπειρία τους. Μόνο έτσι θα καταφέρετε να ξεπεράστε τους επιχειρηματικούς σας στόχους και να έχετε πραγματικά... Καλά Χριστούγεννα!