Το μυστικό για ένα ολοκληρωμένο blog post που πετυχαίνει το στόχο του - κοινώς είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο - δεν βρίσκεται σε συγγραφικές ικανότητες επιπέδου... Hemingway, αλλά σε 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις.
Αν δεν γνωρίζεις τα οφέλη ενός εταιρικού blog, αναφέρουμε απλά το παρακάτω: το 57% των εταιρειών που ανανεώνουν το blog τους σε μηνιαία βάση έχουν αποκτήσει τουλάχιστον ένα νέο πελάτη μέσω αυτού.
Το παραπάνω ποσοστό αποτελεί τρανταχτή απόδειξη της αποτελεσματικότητας μιας Content Marketing στρατηγικής, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία και τη διανομή χρήσιμου και πρωτότυπου περιεχομένου που σχετίζεται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας εταιρείας.
Ακόμα κι αν δεν έχεις καμία αμφιβολία για τη χρησιμότητά του, είναι πιθανό να έχεις ενδοιασμούς για το αν το εταιρικό blog ταιριάζει στην εταιρεία σου κι αν έχεις το χρόνο ή τη δυνατότητα να το διαχειριστείς.
Ίσως να σκέφτεσαι ακόμα ότι αυτά που έχεις να πεις δεν είναι αρκετά ενδιαφέροντα, ώστε να τραβήξουν την προσοχή του κοινού που σε ενδιαφέρει.
Αρχικά, σε διαβεβαιώνουμε ότι δεν υπάρχει καταλληλότερος από εσένα για να δημιουργήσει περιεχόμενο σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία σου, καθώς κανείς δεν τα γνωρίζει καλύτερα! Όσον αφορά το χρόνο και τη συγγραφική δεινότητα, έχουμε κι εδώ καλά νέα - όσο κλισέ κι αν σου φανούν: δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο!
Έχοντας αυτό στο μυαλό σου, συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις βήμα προς βήμα τη συνταγή που θα κάνει το πληκτρολόγιό σου να πάρει φωτιά και τους αναγνώστες του blog σου χαρούμενους!
Βήμα #1: Διάλεξε το θέμα με βάση τις ανάγκες του κοινού σου
Τι πιστεύεις ότι θα πρόσφερε μεγαλύτερη αξία και θα φαινόταν χρήσιμο στους αναγνώστες του εταιρικού blog σου; Είτε το ξέρεις ήδη είτε πρέπει να το σκεφτείς λίγο παραπάνω, η επιλογή θέματος για ένα post θα πρέπει να κρίνεται πάντα από τι θα ήθελε ιδανικά να διαβάσει ο επισκέπτης του blog.
Πώς θα μπεις στο μυαλό του; Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις:
- Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες απορίες που έχει ένας πιθανός πελάτης για την εταιρεία ή τον κλάδο στον οποίο ανήκεις;
- Ποια keywords χρησιμοποιεί κανείς όταν γκουγκλάρει για να βρει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις;
- Με ποια θέματα ασχολείται ο ανταγωνισμός σου και ποια είναι η άποψή σου πάνω σε αυτά;
- Πώς μπορεί κάποιος να κάνει τη ζωή του καλύτερη επιλέγοντας τη δική σου εταιρεία;
Μετά από αυτόν τον καταιγισμό ερωτήσεων είμαστε σίγουροι ότι έχεις βρει τουλάχιστον ένα ενδιαφέρον θέμα, γι΄ αυτό περνάμε κατευθείαν στο...
Βήμα #2: Κάνε την έρευνά σου και καθόρισε τον στόχο του post
Στο Διαδίκτυο, όπως και στην Τέχνη, δεν υπάρχει παρθενογένεση, πράγμα που σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα κάποιος άλλος έχει ασχοληθεί πρώτος με το θέμα της επιλογής σου. Γιατί τότε να μπεις στον κόπο; Για να διατυπώσεις τη δική σου άποψη και να το προσαρμόσεις στο ύφος της εταιρείας σου!
Απλά πριν ξεκινήσεις, πρέπει να αποφασίσεις τι θέλεις να προσφέρεις στο κοινό σου. Θέλεις να τους ενημερώσεις για κάποιο νέο ή τάση που κερδίζει έδαφος στον κλάδο σου; Ή μήπως θες να εκφράσεις την κουλτούρα και το σκεπτικό της δικής σου εταιρείας; Μπορεί ακόμα να θες να προσφέρεις έμπνευση και συμβουλές σε πιθανούς πελάτες. Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάς ότι ένας ξεκάθαρος στόχος ισούται με ξεκάθαρα αποτελέσματα!
Βήμα #3: Βάλε όλη σου την τέχνη στον τίτλο και την εισαγωγή
Η πρώτη εντύπωση κάνει τη διαφορά στο Internet. Η απόδειξη: οι 8 στους 10 ανθρώπους που επιδίδονται σε διαδικτυακό surfing διαβάζουν μόνο τον τίτλο ενός άρθρου!
Ο τίτλος του blog post είναι συνεπώς η ευκαιρία σου για να κεντρίσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη και να τον ιντριγκάρεις ώστε να θέλει να συνεχίσει να διαβάζει. Σύμφωνα με έρευνες, οι τίτλοι που περιλαμβάνουν αριθμούς (π.χ. 6 τρόποι να...) ή θέτουν μια ερώτηση (π.χ. ο τίτλος αυτού του post) είναι πιο αποτελεσματικοί.
Η δημιουργία ενός πιασάρικου τίτλου είναι κάτι στο οποίο θα γίνεσαι όλο και καλύτερος μέσω της εξάσκησης, αλλά πρέπει να φροντίζεις το εισαγωγικό κείμενο που τον ακολουθεί να συντηρεί το ενδιαφέρον και να μην προκαλεί χασμουρητά.
Μην μπεις στον πειρασμό να μετατρέψεις την εισαγωγή σε μια σύντομη περίληψη όσων θα ακολουθήσουν! Γι' αυτό υπάρχει ο επίλογος. Αντί αυτού, χρησιμοποίησε ένα παράδειγμα, ένα quote που σχετίζεται με το θέμα ή περιέγραψε μια κατάσταση στην οποία ο αναγνώστης θα βρει χρήσιμες τις πληροφορίες που ακολουθούν.
Βήμα #4: Διάλεξε μια εικόνα που σχετίζεται με το θέμα
Το οπτικό περιεχόμενο κάνει κυριολεκτικά θραύση στο Internet! Για να παραφράσουμε μια γνωστή ρήση... μπροστά από ένα επιτυχημένο blog post υπάρχει (σχεδόν) πάντα μια προσεγμένη εικόνα. Μπορείς να βρεις δωρεάν αυτή που θα ταιριάξει στο post σου σε ένα website όπως το Negative Space ή το IM Free.
Αν, εκτός από amateur blogger, ασχολείσαι ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία ή έχεις δικές σου φωτογραφίες που θες να χρησιμοποιήσεις, τόσο το καλύτερο. Μην ξεχνάς όμως ότι ανεβάζοντας μια φωτογραφία σου στο Internet, είναι πολύ πιθανό να τη δεις χρησιμοποιημένη κάπου αλλού, εκτός κι αν έχεις εξασφαλίσει πνευματικά δικαιώματα.
Όπως θα έχεις καταλάβει μέχρι τώρα, μας αρέσει πολύ να γράφουμε blog post και να χρησιμοποιούμε το εταιρικό blogging στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης Inbound Marketing στρατηγικής.
Γι΄ αυτό, είτε θες να αποκτήσεις ένα εταιρικό blog που θα σου αποφέρει νέους επισκέπτες είτε απλά να μάθεις πώς να πετύχεις περισσότερα μέσα από το blog σου, μη διστάσεις να έρθεις σε επαφή μαζί μας.