Έχουμε ήδη αναφέρει στο παρελθόν ότι το Email Marketing είναι το πιο αποτελεσματικό εργαλείο Marketing που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Ας δούμε 8 κρίσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να το χρησιμοποιήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να αποδειχθεί πραγματικά προσοδοφόρο για την εταιρεία σας.
1) Οργανώστε σωστά την καμπάνια σας
Η οργάνωση, ο καθορισμός των διαδικασιών και ο προγραμματισμός των ενεργειών μίας email marketing καμπάνιας, δεν αποτελούν σε καμία περίτπωση χάσιμο χρόνου. Αντιθέτως, μια καθορισμένη ροή των ενεργειών σας θα σας δώσει περισσότερο χρόνο στην πορεία, για να είστε πιο δημιουργικοί και να ενσωματώνετε εύκολα τις νέες τάσεις του email marketing στην ήδη υπάρχουσα στρατηγική σας.
2) Ελέγξτε τα email σας σε διαφορετικές πλατφόρμες
Σύμφωνα με το 2014 Science of Email Report του HubSpot, το ποσοστό των καταναλωτών, ηλικίας 18-44, που χρησιμοποιεί smartphone για να διαβάζει email, αγγίζει το 70%!
Συνεπώς, για να καταφέρετε να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας μέσω των newsletter σας, θα πρέπει να τσεκάρετε και να σιγουρευτείτε ότι τα μηνύματά σας μπορούν να διαβαστούν σε διαφορετικές συσκευές και email clients (Apple Mail, Outlook, Gmail κτλ.).
Ευτυχώς, υπάρχουν online εργαλεία, όπως το Litmus, που κάνουν ακριβώς αυτήν τη δουλειά για εσάς!
3) Μην γράφετε πολύ αναλυτικούς τίτλους
Ο στόχος του τίτλου είναι να πείσει τον παραλήπτη να ανοίξει το μήνυμα. Αν δίνετε πολλές πληροφορίες, τότε δεν έχουν πια περιέργεια για να το διαβάσουν.
Oι σύντομοι τίτλοι θέματος αποδεδειγμένα αυξάνουν τα open rates σας, κι αυτό είναι ένας από τους στόχους σας, σωστά;
4) Σκεφτείτε πώς θα συνδυάσετε τις πωλήσεις με το marketing
Οι email marketers έχουν εμμονή με τα clicks και τα open rates. Αλλά το νόημα του email marketing είναι να δημιουργήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης και επικοινωνίας με τους leads σας, ώστε να τους προτρέψετε να μετατραπούν σε πελάτες σας.
Μη στέλνετε λοιπόν μόνο μεμονωμένα email που δεν έχουν κάποια σύνδεση με τα προηγούμενα ή τα επόμενα emails που θα στείλετε! Σκεφτείτε ότι όλα τα μηνύματα που στέλνετε στους υποψήφιους πελάτες σας θα πρέπει να είναι μέρος μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής, που θα κατευθύνει τους παραλήπτες τους καθόλη τη διάρκεια της αγοραστικής διαδικασίας.
5) Προετοιμάστε από την αρχή τον τίτλο του email σας
Πόσες φορές έχετε αχοληθεί εκτενώς με το γράψιμο του κυρίως κειμένου ενός email και αφήσατε το θέμα του για την τελευταία στιγμή; Θα πρέπει να συμβαίνει το αντίθετο. Θα έπρεπε να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο στον τίτλο (subject - θέμα) του μηνύματος, παρά στο ίδιο το μήνυμα.
Δημιουργήστε έναν πρώτο τίτλο στην αρχή της διαδικασίας της δημιουργίας του emaIl. Στη συνέχεια, δείτε αν αυτός χρειάζεται διαφοροποίηση, όσο παίρνει μορφή το email σας και πριν το ολοκληρώσετε, ξαναρίξτε μια ματιά στον τίτλο. Τις περισσότερες φορές θα έχετε καταλήξει με ένα διαφορετικό τίτλο, που όμως θα έχετε "δουλέψει" στο μυαλό σας αρκετή ώρα και με ξεκάθαρη εικόνα του κυρίως περιεχομένου του email.
Είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για να δημιουργείτε καλούς τίτλους, γιατι ... αν δεν ανοίξει κανείς το email σας, τι σημασία έχει τι λέει;
6) Κάνετε Α/Β test για τον τίτλο του μηνύματος
Είναι εύκολο να γίνει, και σας δίνει χρήσιμες πληροφορίες. Ο τίτλος του μηνύματος μπορεί να γίνει το "φίλτρο" ολόκληρου του μηνύματος. Είναι σημαντικό οι κειμενογράφοι σας να βάλουν όλη τη δημιουργικότητα τους και να δουν ότι η πρώτη περιγραφή που βλέπει ο παραλήπτης αλλάζει την αποδοχή του σε όλο το μήνυμα.
7) Διευρύνετε τις μετρήσεις πέρα από τα ποσοστά των κλικ και της ανάγνωσης των Emails σας
Είναι πιθανόν η διεύθυνση να μην ενδιαφέρεται για τα ανοίγματα και τα κλικ. Αυτό που την ενδιαφέρει, όμως, είναι τα έσοδα. Βρείτε έναν τρόπο να συνδέσετε τις καμπάνιες του email marketing με τους leads που γίνονται πελάτες, με κλείσιμο συμφωνιών και με τα έσοδα. Δεν είναι απαραίτητα εύκολο, αλλά είναι χρήσιμο τόσο για την εταιρεία σας, όσο και για την ίδια την καριέρα σας. Η αναφορά εσόδων μέσω του HubSpot μπορεί να σας βοηθήσει να ενώσετε τα σημεία. Ένα marketing automation εργαλείο σαν το Hubspot μπορεί να σας δώσει πλήρη εικόνα αναφορικά με το πώς συνδέονται οι email marketing (και όχι μόνο) ενέργειές σας, με τις πωλήσεις της εταιρείας σας.