Εσείς πόσο συχνά πραγματοποιείτε μια αναζήτηση από το smartphone ή το tablet σας; Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση τονίζει το πόσο σημαντικό είναι το SEO για τo mobile marketing. Είστε σίγουροι ότι κάνετε πραγματικά ό,τι μπορείτε;
Με πάνω από το 50% των αναζητήσεων της Google να πραγματοποιούνται από mobile συσκευές δεν χωράει αμφιβολία πλέον ότι ένα responsive website δεν είναι αρκετό. Η βελτιστοποίηση για mobile συσκευές στοχεύει στο να προσφέρει άμεση ικανοποίηση στους χρήστες, ενισχύοντας το user experience και κατευθύνοντάς τους ώστε να πραγματοποιήσουν τις επιθυμητές ενέργειες. Μην ξεχνάτε ότι η ευχαρίστηση του επισκέπτη αντικατοπτρίζεται στις κινήσεις του.
Πώς θα το κάνετε αυτό;
Θα σας εκμυστηρευτώ 4 SEO μυστικά για την ενίσχυση του mobile marketing της επιχείρησής σας…
1ον Βελτιστοποιήστε το page speed
Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από το να αργεί μια σελίδα να φορτώσει. Πολλές φορές μάλιστα είναι αρκετό και για να διώξει τους επισκέπτες σας. Επομένως, κάθε δευτερόλεπτο μετράει!
Εκτός όμως από το user experience και την εγκατάλειψη της σελίδας, ο χρόνος φόρτωσης μιας σελίδας αποτελεί βασικό κριτήριο και για το ranking των μηχανών αναζήτησης όπως η Google. Γι’ αυτό θα πρέπει να ελέγχετε συστηματικά το page speed των σελίδων σας τόσο σε mobile όσο και σε περιβάλλον desktop. Μπορείτε να το κάνετε μέσω του δωρεάν εργαλείου της Google, το PageSpeed Insights, το οποίο σας υποδεικνύει τους τομείς τους οποίους πρέπει να βελτιώσετε αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να το κάνετε.
2ον Σταθεροποιήστε την παρουσία σας για τοπικές αναζητήσεις
Μπορεί η σελίδα σας να μην απευθύνεται μόνο στην Αθήνα, αλλά σε ολόκληρη την Αττική. Παρ’ όλα αυτά η Google και οι υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης γνωρίζουν την τοποθεσία που βρίσκεται ο κάθε χρήστης όταν πραγματοποιεί μια αναζήτηση από μια mobile συσκευή. Ακόμα και αν η αναζήτηση δεν περιέχει το keyword Αθήνα ή Αττική τα αποτελέσματα αναζήτησης θα είναι σχετικά με την τοποθεσία που βρίσκεται ο χρήστης.
Άρα σταθεροποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας σας (Όνομα επιχείρησης, Διεύθυνση, Τηλέφωνο) σε τοπικά ευρετήρια βοηθάτε όσους πελάτες βρίσκονται στην τριγύρω περιοχή να σας ανακαλύψουν γρηγορότερα, αυξάνοντας τις πιθανότητες να εμφανίζεστε σε τοπικά rankings αποτελεσμάτων που σχετίζονται με την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
3ον Ξεμπλοκάρετε το CSS, το JavaScript και τις Εικόνες
Παλαιότερα το μπλοκάρισμα του CSS, του JavaScript και των εικόνων αποτελούσε μια βέλτιστη πρακτική καθώς τα περισσότερα κινητά τηλέφωνα δεν μπορούσαν να τα υποστηρίξουν. Σήμερα, το πρόβλημα αυτό έχει πλέον ξεπεραστεί. Μπορείτε να περάσετε το site σας από το Google Mobile-Friendly Test και να δείτε σε ποια σημεία είναι απαραίτητη η παρέμβασή σας για να ενισχύσετε τη mobile marketing στρατηγική σας.
4ον Όλα είναι θέμα ανάλυσης και δοκιμής
Γιατί να κάνετε υποθέσεις όταν τα data μιλάνε από μόνα τους; Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε τα analytics του website σας ώστε να καταλάβετε πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με το website σας. Πολύ σημαντικά είναι τα στοιχεία που αφορούν το bounce rate και εκείνα που υποδηλώνουν τις σελίδες με το μεγαλύτερο traffic.
Αφού λοιπόν τα μελετήσετε σειρά έχει να δείτε και κάποια πράγματα στην πράξη! Επισκεφθείτε το site σας από το κινητό ή το tablet σας και δείτε αν μπορείτε να βρείτε τις πιο σημαντικές πληροφορίες εύκολα και γρήγορα, αν οι φόρμες είναι εύχρηστες και σχετικά μικρές, αν το περιεχόμενο προσαρμόζετε σωστά στην ανάλυση της οθόνης σας κ.λπ.
Μπορείτε να ζητήσετε και από φίλους και συγγενείς να κάνουν το ίδιο για να σας δώσουν το δικό τους feedback. Ακόμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Responsinator εντελώς δωρεάν και να δείτε πώς εμφανίζεται το site σας σε διάφορες συσκευές.
Τα παραπάνω «μυστικά» που αφορούν το SEO θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την αποτελεσματικότητα της mobile marketing στρατηγικής σας βελτιώνοντας όχι μόνο το user experience - που όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι - αλλά και την εικόνα σας. Προσφέροντας στους επισκέπτες σας μια μοναδική εμπειρία μέσω mobile έχει τη δύναμη να αποτρέψει μια πιθανή εγκατάλειψη και να τη μετατρέψει σε πώληση! Από εκεί και πέρα η απόφαση είναι δική σας…