Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η ποικιλία, το εύρος, αλλά και η εξειδίκευση σε προϊόντα παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ένα σωστά σχεδιασμένο eshop δεν μπορεί να σας εξασφαλίσει την επιτυχία, αν τα προϊόντα που διαθέτει δεν είναι αυτά που αναζητεί το κοινό στο οποίο απευθύνεται
ή δεν ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά του και δεν καλύπτουν τις ανάγκες του.
Πώς θα επιλέξετε, με τον βέλτιστο τρόπο, τα προϊόντα που θα διαθέτει προς πώληση το ηλεκτρονικό κατάστημά σας;
Η επιλογή των προϊόντων που θα έχει διαθέσιμα προς πώληση το eshop σας, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Ο βασικός άξονας, γύρω από τον οποίο θα κινείται η πλειοψηφία των προϊόντων που διαθέτει το eshop σας, συνήθως κινείται γύρω από το expertise το δικό σας και της ομάδας σας γύρω από κάποιες κατηγορίες προϊόντων.
Επίσης, εξίσου σημαντική είναι η δυνατότητα που έχετε να προμηθευτείτε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές, με ικανά περιθώρια κέρδους και με την επιλογή της γρήγορης αποστολής.
Στη συνέχεια, και στα πλαίσια αυτού του κεντρικού άξονα που θα επιλέξετε (π.χ παπούτσια), υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να επιλέξετε πιο συγκεκριμένα τη γκάμα, αλλά και την εξειδίκευση σε συγκεκριμένα είδη προϊόντων, γύρω από αυτό τον άξονα.
Ο στόχος σας εδώ είναι προσεγγίσετε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά περισσότερους επισκέπτες και αγοραστές.
Για παράδειγμα, μία τυχόν επιλογή σας να στοχεύσετε σε γυναικεία ή ανδρικά παπούτσια, σε μπότες ή flat παπούτσια, σε συγκεκριμένα χρώματα ή μάρκες,
είναι χρήσιμο να συνοδεύεται από συγκεκριμένες στατιστικά στοιχεία που θα σας επιτρέψουν να εντοπίσετε τα κατάλληλα προϊόντα,
ώστε να δώσετε περισσότερες επιλογές στους επισκέπτες σας, αλλά και αποκτήσετε συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των βασικών σας ανταγωνιστών.
Ακόμα και όλη την γκάμα παπουτσιών να διαθέτετε, είναι σημαντικό να έχετε στην διάθεσή σας τα κατάλληλα δεδομένα,
ώστε να γνωρίζετε ποιες κατηγορίες παπουτσιών αναζητεί το κοινό που σας ενδιαφέρει και να διαμορφώσετε κατάλληλα την στρατηγική σας αναφορικά με τις καμπάνιες που κάνετε,
αλλά και την εσωτερική προβολή των προϊόντων αυτών.
Ας δούμε λοιπόν με ποια εργαλεία θα έχετε πρόσβαση σε τέτοια δεδομένα.
Προτεινόμενα εργαλεία keyword research για eshops
-
Το Keyword Planner της Google
Είναι το πλέον δημοφιλές και εύχρηστο εργαλείο για να βρίσκετε λέξεις κλειδιά συναφείς με το θέμα της επιλογής σας,
αλλά και για να βλέπετε τη δημοτικότητα των λέξεων αυτών από τους χρήστες της μηχανής αναζήτησης της Google.
Όσο πιο δημοφιλές είναι ένα keyword, τόσο πιο ελκυστικό είναι για εσάς.
Ταυτόχρονα, μπορείτε να βρείτε πληροφορίες αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα ενός keyword.
Αυτά που έχουν υψηλή δημοτικότητα και χαμηλό ανταγωνισμό από άλλους διαφημιζόμενους είναι οι πλέον ελκυστικές επιλογές για την εταιρεία σας.
Ταυτόχρονα, μπορείτε να εντοπίσετε άλλα είδη προϊόντων που είναι παρεμφερή με τη βασική κατηγορία προϊόντων που σας ενδιαφέρουν,
παίρνοντας έτσι πολύτιμες ιδέες για προϊόντα που δεν είχατε καν σκεφτεί ότι αναζητεί το κοινό.
Για παράδειγμα:
Έστω ότι έχετε ένα eshop που πουλάει smartphones ή gadgets σχετικά με κινητά.
Λογικά εστιάζετε σε καινούρια προϊόντα και μοντέλα γνωστών εταιρειών.
Προφανώς γνωρίζετε ήδη ότι το iPhone 13 και το iPhone 13 Pro Max είναι τα "αντικείμενα του πόθου" της μεγαλύτερης μερίδας των καταναλωτών αυτήν την εποχή, αλλά τι γίνεται τα υπόλοιπα μοντέλα;
Τα ψάχνει κανείς; Αποτελούν ευκαιρία για πωλήσεις;
Αν χρησιμοποιήσετε το Google Keyword Planner και αναζητήσετε keywords σχετικά με iPhone 3GS accessories, όπως θήκες, cases, chargers, φορτιστές κτλ,
θα διαπιστώσετε ότι παραπάνω από 1.000 αναζητήσεις γίνονται στην Ελλάδα κάθε μήνα, γύρω από αντίστοιχα προϊόντα.
Μπορείτε μάλιστα να δείτε μόνο τις ακριβείς αναζητήσεις (με τις λέξεις που θα ορίσετε) ή όλες τις αναζητήσεις γύρω από αυτά τα προϊόντα.
Τι κερδίζετε με αυτή την πληροφορία;
- Γνωρίζοντας ότι 1.000 αναζητήσεις γίνονται σχετικά με αξεσουάρ ενός τόσο παλιού μοντέλου iPhone, για παράδειγμα, μπορείτε να αξιολογήσετε την πιθανότητα να εντάξετε στον κατάλογο του eshop σας σχετικά προϊόντα και αξεσουάρ.
- Η ένταξη σχετικών προϊόντων - πάντα στο συγκεκριμένο παράδειγμα - προσφέρει και κάποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, μιας και πρόκειται για προϊόντα που δεν προσφέρονται από αρκετά eshops στην Ελλάδα.
Με άλλα λόγια, μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, κερδίζοντας τμήματα της αγοράς, τα οποία δεν ενδιαφέρουν και δεν εξυπηρετούν με ικανοποιητικό τρόπο τα eshops που είναι ανταγωνιστικά με το δικό σας.
Μας δίνει το Google Keyword Planner όλη την εικόνα της ζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα;
Όχι, μας δίνει μόνο την εικόνα του όγκου αναζητήσεων για συγκεκριμένα προϊόντα στη μηχανή αναζήτησης της Google.
Δεν περιλαμβάνει τις αναζητήσεις προϊόντων που γίνονται κατευθείαν σε μεγάλα eshops του εξωτερικού σαν το amazon.com ή το ebay.com, κτλ.
Δυστυχώς, δεν γνωρίζουμε δεδομένα και δεν έχουμε εικόνα για τις αναζητήσεις που πραγματοποιούνται σε αυτά τα eshops.
Ουσιαστικά, την εικόνα που σας δίνει το Keyword Planner μπορείτε να την αξιοποιήσετε για να έχετε μια ένδειξη της δημοτικότητας των προϊόντων που σας ενδιαφέρουν.
-
Η εσωτερική αναζήτηση του eshop σας (internal search)
Μέσα από το Google Analytics μπορείτε να έχετε σαφή εικόνα των αναζητήσεων που κάνει ένας επισκέπτης εντός του site σας, μέσα από την αναζήτησή του.
Γνωρίζοντας τι ψάχνουν οι επισκέπτες σας, μπορείτε να αξιολογήσετε αν έχετε την σωστή ποσότητα και ποικιλία προϊόντων σχετικών με τις αναζητήσεις τους.
Αν όχι, και ανάλογα με τον όγκο των αναζητήσεων, μπορείτε να εντάξετε τα κατάλληλα προϊόντα στον κατάλογό σας, ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
-
Τα δεδομένα των αγορών που έχουν ήδη γίνει μέσω του eshop σας
Αν γνωρίζετε ότι έχετε Χ άτομα που αγόρασαν ένα συγκεκριμένο μοντέλο κινητού, π.χ iPhone 12, έχετε αυτόματα μια εικόνα του όγκου των ανθρώπων, οι οποίοι σε βάθος Ψ χρόνου (ανάλογα με το εκτιμώμενο διάστημα που διατηρεί κάποιος μια αντίστοιχη συσκευή) θα χρειαστούν συναφή αξεσουάρ.
Μάλιστα, ορισμένα αξεσουάρ έχουν περιορισμένη διάρκειας ζωής, οπότε μπορείτε να θεωρήσετε ότι οι κάτοχοι του εκάστοτε μοντέλου θα προβούν σε επαναλαμβανόμενες αγορές αξεσουάρ, τα οποία είναι κατάλληλα για το μοντέλο αυτό.
Με αυτά τα άτομα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με στοχευμένες email marketing καμπάνιες, κάνοντάς τους συγκεκριμένες προσφορές και προτάσεις για αξεσουάρ σχετικών με το κινητό που αγόρασαν.
Η χρησιμοποίηση μιας marketing automation πλατφόρμας (όπως το Hubspot) θα σας βοηθήσει να έχετε ένα πολύ ξεκάθαρο, γρήγορο, εύκολο και μετρήσιμο τρόπο να κάνετε streamline αυτή την διαδικασία.
Εναλλακτικά, με το κατάλληλο customization, το CMS σας μπορεί να εμφανίζει τις επιθυμητές λίστες ατόμων και στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας κάποιο email marketing tool, μπορείτε να κάνετε τη σχετική αποστολή newsletter με στοχευμένο περιεχόμενο.
Τέλος, γνωρίζοντας το πλήθος αυτών των ατόμων, μπορείτε να λάβετε αποφάσεις σχετικά με το είδος των αξεσουάρ που θα πρέπει να διαθέτετε στο e-shop σας.
-
Τα στοιχεία από τις Google AdWords καμπάνιες που τρέχετε
Οι καμπάνιες αναζήτησης που τρέχετε στο AdWords μπορούν να σας προσφέρουν πολύ σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τις ακριβείς αναζητήσεις που κάνει το κοινό που σας ενδιαφέρει, γύρω από συγκεκριμένους θεματικούς άξονες.
Tip: Πηγαίνετε στο tab Keywords – Details – Search Terms – All για να δείτε όλες τις ακριβείς αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες της Google.
Αντιστοιχούν οι αναζητήσεις στις οποίες εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας σε προϊόντα που διαθέτετε στο eshop σας;
Αν όχι, εντοπίστε τις αναζητήσεις που αποτελούν ευκαιρίες για ενσωμάτωση νέων προϊόντων και μέσω του Keyword Planner αναλύστε την δημοτικότητα αυτών, ώστε να αποφασίσετε ποια αποτελούν πραγματικές ευκαιρίες.
Οι παραπάνω 4 τρόποι είναι οι πλέον εύκολοι και αξιόπιστοι για να λάβετε δεδομένα, που θα σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε ποια προϊόντα θα είναι καλό να εντάξετε στο online shop σας.
Αξιοποιήστε τους το συντομότερο δυνατό, για να βελτιώσετε τις πωλήσεις σας.