Ξέρετε από ποιο social media κανάλι προέρχονται οι περισσότεροι επισκέπτες της εταιρικής ιστοσελίδας σας; Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε, η παραμετροποίηση των link σας με UTM tracking codes θα σας λύσει τις απορίες και τα χέρια.
Τα Social Media έχουν αναδειχθεί σε ένα πρώτης τάξεως μέσο διανομής του περιεχομένου που παράγει μια εταιρεία σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Τα posts στο Facebook και το LinkedIn, καθώς και τα tweets κατευθύνουν όσους ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στην πηγή της πληροφορίας με το πάτημα ενός link.
Ποιο από τα παραπάνω σας αποφέρει τους περισσότερους επισκέπτες; Σε ποιο κανάλι «συχνάζει» κοινώς το μεγαλύτερο μέρος του κοινού στο οποίο στοχεύετε;
Για να απαντήσετε σε αυτό το πολύ σημαντικό ερώτημα, ήρθε η ώρα για λίγη παρακολούθηση!
Αν το μυαλό σας πήγε σε τεράστια μαύρα γυαλιά ηλίου, περούκες ή το μεγεθυντικό φακό του Sherlock Holmes, θα σας απογοητεύσουμε καθώς το μόνο που χρειάζεστε είναι ένας λογαριασμός Google Analytics και λίγη γνώση γύρω από τη χρήση των παραμέτρων UTM στα links σας.
Έτοιμοι; Ξεκινάμε!
Τι είναι οι παράμετροι UTM και γιατί τις χρειάζεστε
Είμαστε σίγουροι ότι όσοι ασχολείστε με τα social media και το social media marketing, δημοσιεύετε αρκετά links στα εταιρικά σας προφίλ που κατευθύνουν τους fans ή τους followers στην αντίστοιχη σελίδα του website, του blog ή του e-shop σας.
Οι παράμετροι UTM σας βοηθάνε να παρακολουθείτε την επίδοση κάθε link και να γνωρίζετε από πού προέρχονται οι επισκέπτες του website σας.
Πιο συγκεκριμένα, οι παράμετροι UTM απαντούν σε 3 βασικά ερωτήματα:
- Από πού προέρχεται η επισκεψιμότητα;
- Πώς φτάνει ο επισκέπτης στον προορισμό όπου οδηγεί το link;
- Γιατί επισκέπτονται το δικό σας website;
Με λίγα λόγια, οι παράμετροι UTM σας «διηγούνται» την ιστορία πίσω από τους αριθμούς της επισκεψιμότητάς σας.
Υπάρχουν 4 UTM παράμετροι, με τις οποίες μπορείτε να εμπλουτίσετε URL σας:
- Source
- Medium
- Content (προαιρετική παράμετρος)
- Campaign
Ας δούμε ένα παράδειγμα, χρησιμοποιώντας το URL του συγκεκριμένου άρθρου και προσθέτοντας τις παραπάνω παραμέτρους:
http://blog.wedia.gr/utm-tracking-codes-social-media/utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_content=utm-tracking-codes-social-mediautm_campaign=social-media-marketing
Τώρα, ας αναλύσουμε κάθε UTM ξεχωριστά:
utm_source: Στο παραπάνω παραδείγμα το utm source είναι το γνωστό σε όλους μας Facebook. Σαν source χρησιμοποιείτε το όνομα της social πλατφόρμας στην οποία μοιράζεστε το link (Τwitter, Facebook, LinkedIn κλπ.).
Η παράμετρος source δίνει την απάντηση στο ερώτημα «Από πού προέρχεται η επισκεψιμότητα» και προσθέτοντάς την μπορείτε να παρακολουθείτε κάθε επισκέπτη που φτάνει στο site σας πατώντας το παραμετροποιημένο link.
utm_medium: Μπορείτε να χρησιμοποιείτε τη λέξη "social" ως το utm medium για όλα τα link που μοιράζεστε μέσω των social media. Έτσι μπορείτε να γνωρίζετε με σιγουριά πόση επισκεψιμότητα σας προσφέρει η social δραστηριότητά σας και να διαπιστώσετε τι έχει απήχηση στους fans σας και τι τους αφήνει αδιάφορους. Με λίγα λόγια, η συγκεκριμένη παράμετρος σας βοηθά να απαντήσετε στην ερώτηση «Πώς φτάνει ο επισκέπτης στον προορισμό που οδηγεί το link;».
utm_content: Δίπλα από το "=" που ακολουθεί το utm content μπορείτε να πληκτρολογήσετε λέξεις ενδεικτικές του περιεχομένου της σελίδας όπου κατευθύνονται οι χρήστες που πατάνε το link. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, πληκτρολογήσαμε τις λέξεις "utm-tracking-codes-social-media", καθώς συνοψίζουν το περιεχόμενο του άρθρου.
utm_campaign: Ώρα να απαντήσουμε στην ερώτηση «Γιατί επισκέπτονται το δικό σας website;». Προσθέτοντας την παράμετρο "&utm_campaign=" στα link σας, μπορείτε να παρακολουθήσετε κάθε επισκέπτη που φτάνει στο website σας ως αποτέλεσμα μιας συνολικής προσπάθειάς, όπως η καμπάνια social media marketing στο παράδειγμά μας.
Παράδειγμα χρήσης των UTMs στα Social Media
Πώς θα παραμετροποιήσετε τα δικά σας link
Αν έχετε τρομάξει στη σκέψη του να πληκτρολογείτε όλους αυτούς τους χαρακτήρες για κάθε link που δημοσιεύετε, σας έχουμε καλά νέα: υπάρχουν online εργαλεία, γνωστά κι ως URL generators που κάνουν αυτόματα την παραμετροποίηση για εσάς.
Το πιο γνωστό και δοκιμασμένο εργαλείο δεν είναι άλλο από το Google’s URL Builder, ενώ υπάρχει επίσης κι ένα πολύ χρήσιμο Chrome extension.
Πώς θα ταξινομήσετε την επισκεψιμότητά σας στο Google Analytics
Οι UTM παράμετροι σας βοηθούν να ταξινομήσετε και να αναλύσετε την επισκεψιμότητά σας μέσω του Google Analytics.
Γι' αυτό κάντε sign in στον Google Analytics λογαριασμό σας και ακολουθήστε την παρακάτω διαδρομή από το κεντρικό μενού "Acquisition > Campaigns > All Campaigns" και κάντε κλικ για να δείτε τα Primary Dimension of Campaign, Source, or Medium.
Τώρα είστε σε θέση να γνωρίσετε καλύτερα τους επισκέπτες του website σας και να δείτε πώς έρχονται σε εσάς, σε ποιο social κανάλι είναι συγκεντρωμένοι και ποιο περιεχόμενο τους κάνει να πατήσουν χωρίς δισταγμό το παραμετροποιημένο link σας.