Είναι θέμα χρόνου μέχρι όλες οι εταιρείες, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, να εντάξουν το marketing automation στην digital marketing στρατηγική τους. Δείτε παρακάτω τα οφέλη που προκύπτουν από τον συνδυασμό του marketing και της τεχνολογίας, αλλά και ποια trends θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον στο κοντινό μέλλον.
Το marketing automation έχει ξεκινήσει να κατακτά μεγαλύτερο έδαφος στον Ελληνικό χώρο, αφού τα διαθέσιμα εργαλεία, όπως η διάσημη πλατφόρμα marketing automation της HubSpot, γίνονται ολοένα και πιο προσιτά σε κάθε εταιρεία, ανεξάρτητα από το μέγεθός της. Στη Wedia, τα τελευταία χρόνια, έχουμε εντάξει το marketing automation σε όλες τις digital marketing ενέργειές μας και προσφέρουμε στους πελάτες μας ολοκληρωμένες MarTech λύσεις,συνδυάζοντας, πολύ απλά, το marketing με την τεχνολογία. Γι' αυτό και στο blog μας έχουμε μιλήσει αρκετά για το τι είναι το marketing automation και πώς λειτουργεί.
Στην ουσία, αυτό που κάνει το marketing automation τόσο αποτελεσματικό είναι ότι βοηθά τις επιχειρήσεις:
Η omnichannel (πολυκαναλική) εμπειρία και επικοινωνία, αναμφίβολα αποτελούν αποτελεσματικές πρακτικές. Φέρνοντας όλα τα διαθέσιμα digital κανάλια μιας εταιρείας (email, social media, περιεχόμενο, mobile marketing) κάτω από μία ομπρέλα μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας την κατάλληλη στιγμή από το σωστό κανάλι. Προσφέροντας συνεπή επικοινωνία στους πελάτες σας, ανεξάρτητα από το μέσο, χτίζετε την εγκυρότητά σας και τους βοηθάτε να σας εμπιστευτούν τόσο ώστε να πραγματοποιήσουν μία ή και περισσότερες αγορές. Επομένως, έχετε πετύχει έναν από τους βασικότερους εμπορικούς σκοπούς σας.
Ακούγεται εύκολο, αλλά γιατί δεν το εφαρμόζουν όλοι;
Η απάντηση εδώ είναι η έλλειψη της τεχνολογίας! Όσο κι αν προσπαθείτε είναι αδύνατο να είστε σε θέση να ελέγχετε καθημερινά τη δραστηριότητα των επισκεπτών σας στα social media, το blog, το e-shop ή και το website σας. Μία πλατφόρμα marketing automation όμως μπορεί να καταγράφει αυτήν την δραστηριότητα και ένα έμπειρο digital marketing agency μπορεί να τη μεταφράζει σε αποτελεσματικές και κερδοφόρες digital marketing ενέργειες. Αλήθεια, τι κάνει ένα digital marketing agency;
Μέσω της μεθόδου του lead scoring έχετε τη δυνατότητα να βαθμολογήσετε το κοινότο οποίο έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, με βάση το πόσο έτοιμο είναι να κάνει μία αγορά. Αυτό το εργαλείο μπορεί να διαχειριστεί πληθώρα σημαντικών στοιχείων όπως δημογραφικά στοιχεία, συμπεριφορικά στοιχεία και άλλα προσωπικά στοιχεία των εν δυνάμει πελατών σας.
Το lead scoring είναι ένα σημαντικό εργαλείο γιατί βοηθά το τμήμα πωλήσεων να εξοικονομήσει χρόνο και να επικοινωνήσει κατευθείαν με ανθρώπους που είναι έτοιμοι να αγοράσουν, δηλαδή με τα sales qualified leads (SQLs), από το σωστό κανάλι.
Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) μπορείτε να δημιουργήσετε ολοκληρωμένα προφίλ αγοραστών (Buyer Personas), αφού σας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείτε της συμπεριφορά τους και να γνωρίζετε τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Κάτι άλλο πολύ σημαντικό είναι ότι μπορεί να εκτελέσει αυτοματοποιημένες εντολές, όπως το να στείλει ένα email καλωσορίσματος σε έναν νέο χρήστη που έκανε εγγραφή στο newsletter του website σας. Με τη δημιουργία αυτοματοποιημένων workflows δεν θα χάνετε πλέον τις ευκαιρίες για conversions και θα δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνονται.
Επίσης, η AI μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε συνεργασία με chatbots,τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν αυτήν την πληροφορία και να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την προσπάθειά σας για lead generation (την απόκτηση των στοιχείων ενδιαφερόμενων πελατών).
Κάποτε, πριν από το Amazon και το Netflix οι καταναλωτές δεν λάμβαναν εξατομικευμένες προτάσεις για αγορές βάσει των παλαιότερων αγορών τους, ενώ για να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους σειρά θα έπρεπε να είναι σπίτι την ώρα της προβολής της.
Ευτυχώς σήμερα, η έννοια της «εξατομικευμένης» εμπειρίας είναι πλέον mainstream και το personalization θεωρείται ως ένα από τα αποτελεσματικότερα εργαλεία για digital marketing. To marketing automation παίζει καθοριστικό ρόλο και στη δημιουργία εξατομικευμένου περιεχομένου. Οι πλατφόρμες όπως αυτή της HubSpot, παρέχουν τα κατάλληλα εργαλεία για τη συλλογή, αξιολόγηση και ανάλυση πολύτιμων πληροφοριών από τα social media, από τη συμπεριφορά του χρήστη ή και τις προηγούμενες αγορές του προκειμένου να παραχθεί personalized περιεχόμενο.
Δείτε πώς "σερβίραμε" personalized περιεχόμενο μέσω του marketing automation και λύσαμε το μυστήριο της νέας γενιάς digital marketing στον χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό της Minoan Lines.
H τεχνολογία είναι ισχυρή αλλά δεν είναι απόλυτα αποτελεσματική. Τουλάχιστον όχι στην περίπτωση του digital marketing, όπου απευθυνόμαστε σε εξοικειωμένους μεν με την τεχνολογία, αλλά ανθρώπους. Τόσο τα chatbots όσο και η αυτοματοποίηση κάποιων ενεργειών είναι πολύτιμα εργαλεία για να δημιουργήσετε το έδαφος για να παράξετε συναισθηματικές εμπειρίες, που θα κάνουν τους πελάτες σας να νιώθουν ξεχωριστοί. Για να το κάνετε αυτό είναι απαραίτητη η ανθρώπινη επαφή.
Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι ότι θα πρέπει να αξιοποιήσετε τη διαθέσιμη τεχνολογία για να παίρνετε σωστότερες αποφάσεις, να αλληλεπιδράτε με το κοινό σας σε κάθε στάδιο του αγοραστικού ταξιδιού και φυσικά να εξοικονομείτε χρόνο και πόρους. Μη χάνετε άλλο πολύτιμο χρόνο! Κατεβάστε το παρακάτω eBook και ενημερωθείτε.