Kατά καιρούς έχουμε αναφερθεί μέσω του blog στο inbound marketing, στο email marketing και άλλες digital στρατηγικές που βασίζονται στο personalization, χωρίς όμως να επικεντρωθούμε σε αυτό. Ήρθε η ώρα!
Κάποτε, πριν από το Amazon και το Netflix οι καταναλωτές δεν λάμβαναν εξατομικευμένες προτάσεις για αγορές βάσει των παλαιότερων αγορών τους, ενώ για να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους σειρά θα έπρεπε να είναι σπίτι την ώρα της προβολής της.
Ευτυχώς σήμερα, η έννοια της «εξατομικευμένης» εμπειρίας είναι πλέον mainstream και το personalization θεωρείται ως ένα από τα αποτελεσματικότερα εργαλεία για online marketing.
Τι σημαίνει “personalization”;
Το personalized marketing ή αλλιώς one-to-one marketing, είναι μια στρατηγική marketing η οποία προσφέρει εξατομικευμένο περιεχόμενο και εξατομικευμένες προσφορές προϊόντων στους καταναλωτές, μέσω data analysis και ειδικών digital εργαλείων.
Πιο απλά, personalized marketing είναι όταν δίνεις σε κάποιον ένα κουτάκι coca-cola που γράφει επάνω το όνομά του. Σκεφτείτε πώς θα αισθανόσασταν εσείς με ένα τόσο απλό δωράκι το οποίο ταυτόχρονα όμως είναι και τόσο προσωπικό;
Όσον αφορά τις online ενέργειές σας αυτή η εξατομίκευση επιτυγχάνεται εύκολα μέσα από ειδικά digital εργαλεία, όπως για παράδειγμα το εργαλείο marketing-automation της HubSpot. Μέσω αυτού μπορείτε να προσωποποιήσετε τις κεντρικές σελίδες του website σας, τις landing pages σας, τις φόρμες εγγραφής, τα calls-to-action αλλά και τα email newsletters σας, έτσι ώστε το περιεχόμενό τους να είναι πάντα σχετικό με τον παραλήπτη του.
Εάν τα παραπάνω σας φαίνονται πολύ θεωρητικά για να είναι αληθινά αξίζει να σημειωθεί ότι η επιτυχία του personalization μπορεί να εξηγηθεί και επιστημονικά μέσα από την ψυχολογία.
Γιατί οι καταναλωτές προτιμούμε τις εξατομικευμένες εμπειρίες;
Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Texas, υπάρχουν δύο λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι έχουν μια φυσική ροπή προς το εξατομικευμένο περιεχόμενο: η επιθυμία τους να έχουν τον έλεγχο και η online υπερπληροφόρηση.
Μέσω του personalization ο καταναλωτής νιώθει ότι λαμβάνει σχετική πληροφορία η οποία έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες και στα μέτρα του. Γι’ αυτό αυτόματα αισθάνεται ότι έχει και τον έλεγχο των πραγμάτων που καταναλώνει.
Από την άλλη, ίσως ένα από τα μεγαλύτερα «προβλήματα» της εποχής μας είναι η πληθώρα πληροφοριών που μπορεί κανείς να βρει online. Το personalization βοηθά στη μείωση του τεράστιου όγκου πληροφορίας με το να προσφέρει στον κάθε ένα αποκλειστικά τις πληροφορίες που τον αφορούν. Άλλωστε αυτό είναι και ένα από τα μυστικά επιτυχίας του inbound marketing, της πιο εξελιγμένης digital marketing στρατηγικής, το οποίο βασίζεται στη δημιουργία και διανομή σχετικού περιεχομένου την κατάλληλη στιγμή. Ενημερωθείτε σχετικά με το inbound marketing εδώ.
Επομένως, όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι σαν ανθρώπινα όντα έχουμε την τάση να αλληλοεπιδρούμε με πληροφορίες τις οποίες βρίσκουμε ενδιαφέρουσες και σχετικές με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες μας. Αυτό εξηγείται και μέσω της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου και πιο συγκεκριμένα του τμήματος δικτυωτού συστήματος ενεργοποίησης (Reticular Activating System- RAS), το οποίο είναι υπεύθυνο για το φιλτράρισμα των πληροφοριών.
Έχετε ακούσει ποτέ για την επιλεκτική ακοή ή την επιλεκτική προσοχή; Η ικανότητα του να επικεντρωνόμαστε σε ένα πράγμα που μας ενδιαφέρει και παράλληλα να αγνοούμε ό,τι γίνεται γύρω μας ελέγχεται από το RAS. Κάπως έτσι λοιπόν αντιδρούν και οι online καταναλωτές όταν έρχονται αντιμέτωποι με τις εκατομμύρια πληροφορίες που λαμβάνουν. Μόλις δουν κάτι το οποίο απευθύνεται σε αυτούς προσωπικά ή που είναι ενδιαφέρον αμέσως στρέφουν την προσοχή τους σε αυτό ξεχνώντας τι γίνεται γύρω τους. Το παν λοιπόν είναι να τραβήξετε την προσοχή τους και το personalized περιεχόμενο είναι σίγουρα ο τρόπος να το κάνετε!
Ξέρεις το όνομά μου; Ξέρεις πώς να με κερδίσεις!
Σύμφωνα με τον συγγραφέα Dale Carnegie, το όνομα του κάθε ανθρώπου είναι ο πιο σημαντικός ήχος για αυτόν, ανεξάρτητα από τη γλώσσα. Επομένως, όταν απευθύνεστε σε κάποιον χρησιμοποιώντας το όνομά του έχετε ακόμα περισσότερες πιθανότητες να τραβήξετε την προσοχή του και να τον κερδίσετε.
Το smart content έχει απεριόριστες δυνατότητες αρκεί να τις εκμεταλλευτείτε στην digital marketing στρατηγική σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε dynamic tags στα lead nurturing emails σας ώστε να απευθύνεστε στους παραλήπτες με το όνομά τους. Ακόμα μπορείτε να καλωσορίζετε τους πελάτες σας στην αρχική σελίδα του website σας χρησιμοποιώντας το όνομά τους και να τους κάνετε να νιώθουν… σαν στο σπίτι τους!
Με λίγα λόγια, το personalization αποτελεί βασικό συστατικό μιας σύγχρονης digital marketing στρατηγικής γιατί μπορεί να προσφέρει ακριβώς αυτό που θέλει ο εκάστοτε καταναλωτής. Με την καθημερινότητα να γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική κανείς δεν έχει χρόνο για χάσιμο, όλοι όμως έχουμε χρόνο για κάτι που μας ενδιαφέρει πραγματικά. Αυτό είναι το personalization και αν σας ενδιαφέρει πραγματικά να κάνετε τη διαφορά, τότε ο δρόμος είναι ένας.
Μείνετε συντονισμένοι στο blog μας για επόμενα άρθρα που αφορούν το personalization σε σχέση με όλες τις digital ενέργειές σας, ενημερωθείτε σχετικά και κάντε την online marketing στρατηγική σας... προσωπική υπόθεση!