Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, το συνέδριο #INBOUND16 αποτέλεσε πηγή σημαντικής έμπνευσης, αλλά και χρήσιμων insights αναφορικά με τα next steps για το inbound marketing.
Εκτός από τα νέα εργαλεία του HubSpot που παρουσιάστηκαν στο INBOUND16 και τα οποία είναι, ως επί το πλείστον, ήδη διαθέσιμα, αξίζει να αναφερθούμε και σε κάποια key takeaways του συνεδρίου, τα οποία προδιαγράφουν το μέλλον του inbound marketing.
Αν έπρεπε να επιλέξω ένα μόνο takeaway από το φετινό συνέδριο του #INBOUND16 τότε αυτό θα ήταν ότι το marketing και οι πωλήσεις θα πρέπει να γίνουν ένα, να λειτουργούν συνεργατικά κάτω από την ομπρέλα του Smarketing. Εάν λοιπόν η κουλτούρα της εταιρείας σας συνεχίζει να ακολουθεί τη λογική «εμείς εναντίον αυτών» τότε θα πρέπει να λάβετε δραστικά μέτρα.
Φυσικά, η παραπάνω αλλαγή δεν αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της ξαφνικά την πρώτη μέρα του χρόνου. Η θεωρία που πλέον έχει επιβεβαιωθεί ακολουθείται από τις περισσότερες σύγχρονες επιχειρήσεις, ενώ οι παλιές τακτικές θεωρούνται πλέον απαρχαιωμένες.
Έχοντας στο μυαλό σας το παραπάνω σαν βασική αρχή ας δούμε πώς βάση αυτού επηρεάζονται και άλλοι τομείς του inbound marketing και τι σημαίνει αυτό μελλοντικά;
Smarketing is the new black!
Αρχικά, ο συνιδρυτής της HubSpot, Brian Halligan, ανακοίνωσε το τέλος εποχής για το cold calling. Είναι χρονοβόρο χωρίς να είναι αποτελεσματικό.
Στη συνέχεια, η τάση για συνεργασία μεταξύ του marketing και των πωλήσεων συνεχίζει να είναι απαραίτητη καθώς πλέον οι marketers/πωλητές, στο εξής smart marketers, θα πρέπει να εστιάσουν στην βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του καταναλωτή, για κάθε στάδιο της inbound στρατηγικής. Αυτό προκύπτει καθώς σύμφωνα με τη HubSpot, το 50% των νέων πωλήσεων έρχονται από ευχαριστημένους πελάτες που συστήνουν την εκάστοτε εταιρεία στον κύκλο τους ή δημιουργούν περιεχόμενο για αυτήν.
Επομένως η βελτιστοποίηση της inbound εμπειρίας για κάθε στάδιο και ειδικά για το στάδιο του delight θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Στην πράξη, για να μπορέσετε να το πετύχετε θα πρέπει το τμήμα του marketing και των πωλήσεων να συνεργάζεται και να μοιράζεται κάθε χρήσιμη πληροφορία που συλλέγει – ο καθένας από την πλευρά του- ώστε να δημιουργούνται ολοκληρωμένες και στοχευμένες ενέργειες που φέρνουν πωλήσεις.
Εάν έχετε μια μικρή επιχείρηση τότε τα νέα για εσάς είναι καλά αφού θα μπορέσετε να ανταπεξέρθετε σε αυτήν την αλλαγή πιο εύκολα. Για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις αυτό σημαίνει ότι έρχεται μια περίοδος αναδιοργάνωσης αλλά από προσωπική εμπειρία σας εγγυώμαι ότι αξίζει τον κόπο.
Οι ευκαιρίες στον τομέα του SEO για το 2017!
Όπως πιθανό να έχετε διαπιστώσει τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε καθημερινά στη δουλειά μας εξελίσσονται και αυτά. Η Google για παράδειγμα προσφέρει πλέον τη δυνατότητα εμφάνισης πλούσιου περιεχομένου στα αποτελέσματα αναζήτησης όπως για παράδειγμα carousels, χάρτες κλπ. Επομένως, η βελτιστοποίηση μόνο στον τομέα των keywords δεν επαρκεί πλέον.
Και κάτι ακόμα, η Google δεν είναι η μόνη μηχανή αναζήτησης. Τόσο το Amazon όσο και το YouTube ενδεχομένως να κρύβουν ευκαιρίες για πωλήσεις, ανάλογα και με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε και άρα θα πρέπει να τα λάβετε υπόψη σας. Η χρήση της λέξης «πρέπει» δεν είναι καθόλου τυχαία αφού σύμφωνα με έρευνα του Moz την οποία παρουσίασε ο Rand Fishkin εάν το 80% της επισκεψιμότητας του website σας προέρχεται από τη Google, τότε η ίδια η Google μπορεί να σας επιβάλει κυρώσεις.
Εκτός από τη δημιουργία περιεχομένου για διάφορες μηχανές αναζήτησης κάτι άλλο το οποίο θα πρέπει να σας απασχολήσει σε επίπεδο SEO είναι η δημιουργία περιεχομένου σύμφωνα με την πρόθεση που έχει κάποιος που πραγματοποιεί μια αναζήτηση.
Η διαδικασία είναι παρόμοια με αυτήν για την εύρεση κατάλληλων keywords. Προσπαθήστε να μπείτε στη θέση του κοινού σας και να σκεφτείτε τι εκφράσεις θα χρησιμοποιούσαν για την εκάστοτε αναζήτηση. Έπειτα, διαβάστε το περιεχόμενο το οποίο εμφανίζεται στις αναζητήσεις για την εκάστοτε έκφραση και δημιουργήστε δικό σας πρωτότυπο περιεχόμενο το οποίο είναι πολύ πιο αποτελεσματικό.
Σε επίπεδο περιεχομένου, κάτι το οποίο τονίστηκε είναι η σημασία του επεξηγηματικού και κατανοητού περιεχομένου. Ο καταναλωτής πραγματοποιεί μια έρευνα online για να βρει κάποιες απαντήσεις σε πιθανά ερωτήματα και να πληροφορηθεί σχετικά με θέματα που τον αφορούν. Μια επεξηγηματική και γεμάτη πληροφορίες σελίδα είναι σίγουρο ότι θα σας ανταμείψει με υψηλά conversions και υψηλότερο ranking, ενώ θα μειώσει το bounce rate.
Μήπως ήρθε η ώρα για Inbound PR;
Αν το σκεφτείτε το PR πρεσβεύει το περιεχόμενο, τα inbound links και το storytelling. H συνεργάτης του HubSpot Iliyana Stareva άνοιξε νέους ορίζοντες μιλώντας για μια μεθοδολογία inbound PR.
Η διαφορά της με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα είναι ότι στοχεύει στη δημιουργία περιεχομένου για influencers, για τους ανθρώπους δηλαδή που θέλετε να μιλήσουν για την επιχείρησή σας. Η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια μόνο που οι personas είναι bloggers/vloggers, δημοσιογράφοι κ.ο.κ. . Και κάπως έτσι δημιουργείται μια άμεση σύνδεση μεταξύ του PR, του περιεχομένου και του SEO. Για το PR αυτό ονομάζεται ‘media relations’, για το inbound marketing ονομάζεται ‘influencer marketer’ και για το SEO ‘link building’.
To visual storytelling έχει να πει πολλά!
Το 2017 θα είναι η χρονιά του video! Το visual storytelling γνωρίζει σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια και έχει ενταχθεί στην καθημερινότητα των καταναλωτών μέσω κάποιων social media καναλιών όπως το Snapchat και το Instagram.
Το micro-content – videos μικρής διάρκειας- αναπτύσσεται σημαντικά και βασίζεται κυρίως στο οπτικό περιεχόμενο αφού στις περισσότερες περιπτώσεις ο χρήστης το παρακολουθεί χωρίς φωνή. Εάν σκεφτόσασταν να δοκιμάσετε κάτι αντίστοιχο τότε το 2017 θα είναι η χρονιά σας!
Εάν πάλι είστε διστακτικοί, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι ο καταναλωτής δεν αγοράζει απλά ένα προϊόν επειδή του το συστήσατε, το αγοράζει επειδή έχετε χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Το video content σας βοηθά να ενισχύσετε αυτή τη σχέση αφού ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει την εταιρεία σας καλύτερα.
Ένα ακόμα μεγάλο φαβορί της επόμενης χρονιάς αναφορικά με το inbound marketing είναι και η διαφήμιση στο Facebook, τόσο για B2B όσο και για B2C εταιρείες λόγω του hyper targeting, των πληροφοριών για τους χρήστες και του ROI που προσφέρει. Σκεφτείτε πόσο πιο αποτελεσματική θα είναι μια καμπάνια retargeting στο Facebook με video περιεχόμενο!
Σε κάθε περίπτωση, το video content έχει τη δυνατότητα να ενταχθεί σε κάθε στάδιο της διαδικασίας του inbound marketing και να βοηθήσει στην ορθή υλοποίηση της στρατηγικής. Αυτός που θα το κάνει πρώτος θα δει και πιο γρήγορα αποτελέσματα!
Έτοιμοι για το 2017;
Εάν έχετε συνειδητοποιήσει ότι επιχειρείτε σε έναν digital κόσμο όπου καθημερινά οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο “smart” σε σχέση με το πώς αγοράζουν και πώς δέχονται τα διάφορα «πωλησιακά» τεχνάσματα τότε βρίσκεστε σε πολύ καλό δρόμο. Εάν πάλι συνειδητοποιήσατε ότι θα πρέπει να κάνετε κάποιες αλλαγές προκειμένου να εκμεταλλευθείτε τα όσα σας επιφυλάσσει το μέλλον, εμείς θα χαρούμε να συνεργαστούμε μαζί σας.
Κλείνοντας, δανείζομαι τη φράση που είπε ο Gary Vee στο ξεκίνημα του συνεδρίου και που πιστεύω ότι συνοψίζει τη φετινή χρονιά και αποτελεί έμπνευση για την επόμενη: “If you don’t put yourself out for business then someone else will do it for you”.