Μπορεί ο όρος "growth stack" να μην σας λέει κάτι, αλλά είναι καιρός να μάθετε πώς μπορεί να συμβάλει στις στρατηγικές ανάπτυξης της επιχείρησή σας και να φέρει πιο κοντά τo τμήμα marketing με το τμήμα πωλήσεων!
Το growth stack είναι ένας σχετικά νέος όρος στον χώρο του digital, αλλά έχει δημιουργηθεί για να απαντήσει σε ένα διαχρονικό ζητούμενο: πώς μπορούν να βελτιστοποιηθούν οι επιμέρους ενέργειες και η συνεργασία ανάμεσα στα τμήματα πωλήσεων και marketing, καθώς και η επικοινωνία με leads και πελάτες, με σκοπό την ανάπτυξη μιας εταιρείας;
Τι είναι ένα growth stack;
Stack ονομάζεται κάθε set εργαλείων που συνδέονται μεταξύ τους για να υποστηρίξουν ένα συγκεκριμένο σκοπό. Κατά συνέπεια, ένα growth stack είναι ένα set online εργαλείων που έχει ως στόχο την ανάπτυξη της εταιρείας που το χρησιμοποιεί. Έτσι, τα περισσότερα growth stacks περιλαμβάνουν εργαλεία marketing, πωλήσεων και διαχείρισης πελατειακών σχέσεων.
Ένα growth stack είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε τα επιμέρους εργαλεία να μπορούν να λειτουργήσουν σε αποτελεσματική και απρόσκοπτη συνεργασία μεταξύ τους, κι αυτό γιατί...
...τα πολλά εργαλεία δημιουργούν και πολλά προβλήματα!
Ένα εργαλείο για το social media marketing, ένα δεύτερο για το email marketing, ένα τρίτο για τη διαχείριση των leads και των πελατών, ένα τέταρτο για τα analytics και η λίστα με τα online εργαλεία που χρησιμοποιούν πλέον οι εργαζόμενοι μια μέσης εταιρείας πιθανόν να συνεχίζεται.
Είναι κακό αυτό; Απ' ό,τι φαίνεται ναι, καθώς λόγω της πληθώρας των νέων εργαλείων που εμφανίζονται διαρκώς στην αγορά, οι περισσότερες εταιρείες υιοθετούν όλο και περισσότερα από αυτά, χωρίς πολλές φορές να έχουν προβλέψει αν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά με αυτά που ήδη χρησιμοποιούν. Φανταστείτε π.χ. ότι επενδύετε σε μια νέα πλατφόρμα marketing automation και συνειδητοποιείτε, κατόπιν αγοράς, ότι δεν είναι συμβατή με το εργαλείο email marketing που έχετε επιλέξει.
Άλλη μια συνέπεια της χρήσης πολλών εργαλείων είναι το ότι πολλές φορές έχουν παρόμοιες ή ακριβώς ίδιες δυνατότητες, με αποτέλεσμα η επικοινωνία και οι ενέργειες των εργαζομένων να είναι σκορπισμένες σε διαφορετικά εργαλεία. Όπως είναι φυσικό, όταν η πληροφορία δεν είναι συγκεντρωμένη σε ένα σημείο, κάποιος θα πρέπει να τη συγκεντρώσει. Κι αυτό είναι, δυστυχώς, χάσιμο πολύτιμου χρόνου, αλλά μπορεί, ευτυχώς, να αποφευχθεί!