Ας δούμε παρακάτω μερικούς από τους τρόπους που οι inbound marketing στρατηγικές δίνουν αποτελεσματικές λύσεις στα παραπάνω θέματα και έχουν ως αποτέλεσμα μια καλύτερη και εποικοδομητικότερη συνεργασία ανάμεσα στο τμήμα πωλήσεων και το τμήμα marketing μιας επιχείρησης, η οποία μπορεί να είναι και η δική σας!
Γιατί, αν υιοθετήσετε μια inbound marketing στρατηγική...
...θα ξεκινήσετε στοχεύοντας στο σωστό κοινό!
Κάθε inbound marketing στρατηγική - που σέβεται τον εαυτό της - ξεκινά από τη σφαιρική και εις βάθος κατανόηση του κοινού στο οποίο στοχεύετε, ώστε να καθοριστεί ο καταλληλότερος τρόπος προσέγγισής του. Άλλωστε, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν πλέον οι καταναλωτές και οι παράγοντες που καθορίζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά έχουν αλλάξει ριζικά σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες. Οι καταναλωτές σήμερα αναζητούν online το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει, λύνει τις απορίες τους και τους βοηθάει να λάβουν την πιο συμφέρουσα απόφαση αγοράς ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Για να δημιουργήσετε αυτό το περιεχόμενο, ώστε να τραβήξετε το ενδιαφέρον τους, θα πρέπει να γνωρίζετε πολύ καλά ποιοι είναι οι άνθρωποι στους οποίους μιλάτε. Το να απευθύνεστε ακόμα σε όλο τον κόσμο, όπως μέσω μιας τηλεοπτικής διαφήμισης ή του cold calling, δεν έχει πλέον τα ίδια αποτελέσματα, καθώς οι καταναλωτές επιζητούν όλο και πιο εξατομικευμένο περιεχόμενο και ενοχλούνται από τις μορφές διαφήμισης και πώλησης που παρεμβαίνουν στην καθημερινότητά τους και προσπαθούν να τους πείσουν να αποκτήσουν κάτι που δεν χρειάζονται.
Ακολουθώντας την inbound marketing μεθοδολογία, θα επικεντρωθείτε στο κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, θα δημιουργήσετε ελκυστικό περιεχόμενο που θα απαντάει στις ερωτήσεις και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των πιθανών πελατών σας, με αποτέλεσμα να είναι θετικά προδιατεθειμένοι απέναντι στην εταιρεία σας και να είναι πιθανότερο να σας προτιμήσουν όταν θα έρθει η στιγμή της αγοράς.
...θα έχετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα!
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του τμήματος marketing κάθε σύγχρονης επιχείρησης είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας του website της και του αριθμού των leads που συγκεντρώνει. Το inbound marketing έρχεται να απαντήσει σε αυτή την πρόκληση επιστρατεύοντας μια σειρά από «συμμάχους», όπως το εταιρικό blogging, το SEO και τα social media. Ο λόγος; Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών αναζητά online τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν, είναι συνεπώς απολύτως απαραίτητο για κάθε επιχείρηση να έχει μια δυνατή online παρουσία.
Για να ενισχύσετε αυτή την παρουσία, να βελτιώσετε το ranking της ιστοσελίδας σας στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και να αυξήσετε τους επισκέπτες σας, θα πρέπει να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο στο website και το blog σας, το οποίο να εξυπηρετεί τις SEO ανάγκες σας και να μπορεί να διανεμηθεί στα social media κανάλια σας, φέρνοντας όλο και περισσότερους καταναλωτές κοντά σας και οδηγώντας τους μακριά από τον ανταγωνισμό.
...θα αποκτήσετε ποιοτικά leads!
Ίσως η πιο δύσκολη πρόσκληση για όλες τις ομάδες πωλήσεων: η εύρεση και η αξιοποίηση ποιοτικών leads! Ποια είναι η inbound λύση; Η μετατροπή των επισκεπτών σε leads, κοινώς το lead generation, με την παροχή premium περιεχομένου (webinars, whitepapers, e-books κ.ά.), ως αντάλλαγμα για την παραχώρηση των στοιχείων των επισκεπτών. Το περιεχόμενο αυτό πρέπει να είναι πιο εξειδικευμένο και στοχευμένο, ώστε να προβάλλει το κύρος της επιχείρησής σας και να προσελκύει ανθρώπους που ενδιαφέρονται πραγματικά να μετατραπούν σε πελάτες σας. Χτίζει επίσης μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εσάς και τα leads, η οποία μπορεί να διευκολύνει το τμήμα πωλήσεων στο κλείσιμο συνεργασιών και την απόκτηση νέων πελατών.
...θα μειώσετε το κόστος των marketing ενεργειών σας!
Οι ομάδες marketing δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να εκτιμήσουν το ROI των ενεργειών τους και το budget που απαιτείται για την εκτέλεσή τους, ενώ οι παραδοσιακές marketing πρακτικές αποδεικνύονται όλο και πιο αναποτελεσματικές. Το να «φωνάζετε» το μήνυμά σας, ευελπιστώντας ότι έτσι θα αποκτήσετε νέους πελάτες, δεν οδηγεί πια στην πολυπόθητη αύξηση των leads.
Στο σημείο αυτό, το inbound marketing έρχεται για να σας βοηθήσει να προσελκύσετε το κοινό που ενδιαφέρεται για την εταιρεία σας και να μετατρέψετε τους επισκέπτες του website σας σε leads, τα οποία μπορούν στη συνέχεια να αξιοποιηθούν από το τμήμα πωλήσεων.
Και το πλεονέκτημα των inbound μεθόδων δεν είναι μόνο η αύξηση των leads, αλλά και η μείωση του κόστους απόκτησής τους, όπως και το γεγονός ότι μπορείτε να τις προσαρμόσετε ανάλογα με τους εταιρικούς στόχους που θέλετε να επιτύχετε.