Μπορεί να τρέχετε καμπάνιες στη Google, στα social media, στο blog και στο website σας, αλλά μήπως δεν τρέχετε προς τη σωστή κατεύθυνση;
Σύμφωνα με έρευνα του Facebook, η πλατφόρμα έχει κατά μέσο όρο 890 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει ότι ένα τεράστιο μέρος του αγοραστικού κοινού βρίσκεται στο Facebook τη στιγμή που εσείς ξοδεύετε τους πόρους σας αποκλειστικά σε άλλες ενέργειες.
Μήπως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε;
Αρχικά, για να πραγματοποιήσετε μια επιτυχημένη διαφήμιση στο Facebook θα πρέπει να φροντίσετε ώστε να έχετε μια σωστή εταιρική Facebook σελίδα. Μια σελίδα που να παρουσιάζει αναλυτικά την επιχείρησή σας, τόσο από πλευράς κειμένου όσο και από εικαστικής άποψης.
Αφού τη δημιουργήσετε, θα σας συμβουλεύαμε αρχικά να επενδύσετε το μεγαλύτερο ποσοστό του προϋπολογισμού σας για το Facebook σε διαφημίσεις με στόχο την απόκτηση περισσότερων Page Likes. Με αυτόν τον τρόπο θα προσελκύσετε νέους fans στη σελίδα σας και θα μπορέσετε να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας. Μην ξεχνάτε ότι όσο περισσότερους ποιοτικούς fans έχετε, τόσο πιο αξιόπιστο είναι το brand σας.
Πριν αναρωτηθείτε γιατί να τα κάνετε όλα αυτά όταν όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι τα post σας να εμφανιστούν οργανικά στο News Feed του Facebook, σκεφτείτε τις δυνατότητες και το κέρδος που σας προσφέρει η διαφήμιση μέσω Facebook και «καταστρώστε» την πρώτη σας καμπάνια!
Τι πρέπει να κάνω για να διατηρήσω την καλή εικόνα του brand μου;
Όπως με κάθε είδος περιεχομένου έτσι και με τη διαφήμιση στο Facebook το συνολικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι άρτιο και να ακολουθεί πιστά την εταιρική σας ταυτότητα. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει:
- Να χρησιμοποιείτε ποιοτικές φωτογραφίες και video ώστε να ενισχύετε το κύρος της εταιρείας σας.
- Να δημιουργείτε κατανοητά calls to action. Αν θέλετε κάποιος να πατήσει το κουμπί τότε θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος ο λόγος για τον οποίο το κάνει.
- Να έχετε κοινά με το κοινό σας. Η σύνδεση μεταξύ του κειμένου και της εικόνας ή του video θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν απόλυτα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα με την οποία σχετίζεται ο καταναλωτής.
Τι είδους διαφημίσεις να κάνω;
Αφού διαφημίσετε τη σελίδα σας και την ύπαρξή σας στο Facebook με μια καμπάνια για Facebook Likes τώρα ήρθε η ώρα να καταγράψετε τους στόχους που θέλετε να πετύχετε. Μάθετε πώς να δημιουργήσετε διαφημίσεις στο Facebook ξεκινώντας από τα βασικά.
Οι 3 πιο συχνές κατηγορίες διαφημίσεων είναι:
-
Η Μετατροπή επισκεπτών σε leads
Μέσω αυτών των διαφημίσεων στέλνετε το κοινό σας από το Facebook σε ειδικά διαμορφωμένες σελίδες του website σας (Landing Pages) στις οποίες συλλέγετε τα στοιχεία τους.
-
Αύξηση του Engagement
Έχετε καλό, πρωτότυπο περιεχόμενο, γιατί λοιπόν να μην το μοιραστείτε με περισσότερο κόσμο; Με τη διαφήμιση για "Page Post Engagement" επιτρέπετε τόσο στους fans της σελίδας σας όσο και σε άλλους χρήστες του Facebook να έρθουν σε επαφή με το περιεχόμενό σας και να αλληλεπιδράσουν με αυτό.
-
Αύξηση της επισκεψιμότητας του website σας
Θέλετε οι Facebook fans σας και οι φίλοι τους να επισκεφτούν τη σελίδα σας; Μια καμπάνια "Clicks to Website" είναι ό,τι χρειάζεστε για να τονώσετε τόσο την επισκεψιμότητα της σελίδας σας όσο και την αυτοπεποίθησή σας. Με το κατάλληλο URL και την ιδανική σελίδα μπορείτε να κάνετε θαύματα.
Πώς προσελκύω το κοινό μου;
Η πλατφόρμα του Facebook εξελίσσεται διαρκώς προσφέροντας στους marketers ακόμα περισσότερα εργαλεία. Το ισχυρότερο αυτών είναι η δυνατότητα να διαλέξουν μια συγκεκριμένη μερίδα κοινού και να στοχεύσουν σε αυτήν. Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να στοχεύσετε στο κοινό σας με βάση τα παρακάτω:
- Τοποθεσία
- Ηλικία
- Φύλο
- Γλώσσα
- Ενδιαφέροντα
- Συμπεριφορά
Έτσι, μπορείτε να προσελκύσετε τους ιδανικούς πελάτες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας κάνοντας ακόμα πιο σημαντική τη διαφήμιση μέσω Facebook. Φυσικά, αυτού του είδους η δυνατότητα παρέχεται με κάποιο επιπλέον κόστος - αυξάνεται το cost per click- όμως πιστέψτε μας, αξίζει!
Πώς μπορώ να γνωρίζω την αξία των διαφημίσεων μου στο Facebook;
To Facebook σας δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείτε της ενέργειές σας (το κόστος per click, το πόσο συχνά εμφανίστηκε η διαφήμισή σας, πόσοι άνθρωποι την είδαν, πότε ξεκίνησε ή έληξε κλπ.) μέσω ενός αναλυτικού reporting. Αν ακόμα δεν έχετε πειστεί, μπορείτε να συγκρίνετε το report του Facebook με αυτό του Google Analytics και να δείτε αν οι ενέργειές σας είναι πραγματικά αποτελεσματικές.
Τί πρέπει να θυμάστε;
Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο άρθρο μπορεί να μοιάζει κάπως απαιτητικό καθώς διαθέτει αρκετή πληροφορία, για αυτό μη σκάτε, απλώς συγκρατήστε τα παρακάτω:
- Δημιουργήστε ένα ξεκάθαρο call to action στο εικαστικό της διαφήμισής σας και φροντίστε ώστε να μην καταλαμβάνει πάνω από το 20% της εικόνας.
- Χρησιμοποιήστε περισσότερα video. Αφήστε τον ανταγωνισμό να ψάχνει υλικό στα image banks και τραβήξτε την προσοχή των χρηστών με ένα πρωτότυπο, δικό σας video.
- Αποφύγετε τη χρήση του μπλε χρώματος, καθώς είναι το χρώμα του Facebook, και κάντε τη διαφήμισή σας να ξεχωρίζει.
- Αντικαταστήστε τον τίτλο με ερώτηση. «Αναγκάστε» το χρήστη να σταματήσει και να σκεφτεί για λίγα δευτερόλεπτα την πιθανή απάντησηκαι αυξήστε τις πιθανότητες για clicks και engagement.
- Μην περιορίζεστε! Οι διαφημίσεις στο Facebook σας δίνουν αρκετές επιλογές τόσο για desktop όσο και για mobile περιβάλλον.
Αν ακόμα έχετε ερωτήσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα τότε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας ή να ενημερωθείτε για ό,τι αφορά το Facebook και την ορθή χρήση του κατεβάζοντας το eBook μας με τίτλο «Social Media: Facebook Edition».