Το Google Analytics είναι μια αστείρευτη πηγή πληροφοριών που αφορούν τη συμπεριφορά των επισκεπτών ενός website ή e-shop. Παρέχει ακόμα τη δυνατότητα δημιουργίας λιστών για remarketing, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για ακόμα καλύτερη στόχευση των PPC διαφημίσεων. Ώρα να την αξιοποιήσετε!
Θέλετε να δείτε σημαντική αύξηση του conversion rate του e-shop σας; Το remarketing είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να φέρετε πίσω στο e-shop τους χρήστες που το έχουν ήδη επισκεφτεί. Άλλωστε, οι χρήστες αυτοί γνωρίζουν το brand και τα προϊόντα σας και είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά.
Το Google AdWords δίνει τη δυνατότητα να φτιάξετε remarketing λίστες με βάση τις σελίδες που έχουν επισκεφτεί οι χρήστες, αλλά η δημιουργία λιστών από τα segments του Google Analytics θα σας βοηθήσει να κατηγοριοποιήσετε καλύτερα το κοινό σας, σύμφωνα με τις επιμέρους συμπεριφορές των χρηστών και να μπορέσετε συνεπώς να κάνετε καλύτερη στόχευση των διαφημίσεών σας.
Κάθε λίστα που φτιάχνετε με το Google Analytics μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή να αποκλειστεί από το display and search network του Adwords. Έτσι, μπορείτε να «σερβίρετε» την κατάλληλη διαφήμιση στο κατάλληλο κομμάτι του κοινού σας, ανάλογα με το στάδιο που βρίσκονται οι χρήστες στο sales funnel και με βάση τα ενδιαφέροντά τους.
Πώς θα ενεργοποιήσετε τις Remarketing λίστες για Search Ads;
- Φτιάξτε τα segments στο Google Analytics. Κάθε segment θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ξεχωριστή κατηγορία χρηστών με συγκεκριμένη συμπεριφορά στο e-shop σας.
- Κάντε import τα segments στην audience list του Google Adwords. Επιλέξτε την καρτέλα "Admin", στη συνέχεια κάντε click στην επιλογή "Remarketing", επιλέξτε "Audiences" και κάντε import ένα segment.
3. Χρησιμοποιήστε τις νέες audience lists για να στήσετε τις νέες remarketing καμπάνιες σας στο AdWords.
Επιλέξτε "Audiences" και στη συνέχεια "+Remarketing". Προσθέστε ή αποκλείστε το κοινό που ταιριάζει ή δεν ταιριάζει στην εκάστοτε καμπάνια. Μην ξεχάσετε να προσδιορίσετε την αύξηση ή τη μείωση της προσφοράς (bid) που επιθυμείτε για κάθε audience list.
10 λίστες remarketing που πρέπει να δημιουργήσετε
1. Λίστα με νέους χρήστες
Δημιουργήστε ένα segment χρηστών στο Google Analytics, το οποίο να μην περιλαμβάνει χρήστες που έχουν επισκεφτεί μια thank you page, μια confirmation page ή οποιαδήποτε άλλη σελίδα του e-shop σας όπου δεν μπορεί να έχει πρόσβαση ένας νέος χρήστης.
Οι χρήστες αυτής της λίστας δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά, γνωρίζουν όμως το brand σας. Τι πρέπει να τους προσφέρετε; Στοχευμένες διαφημίσεις με εκπτώσεις και προσφορές που θα τους τραβήξουν την προσοχή και θα τους οδηγήσουν στο e-shop σας.
2. Λίστα χρηστών με βάση την αγοραστική τους συμπεριφορά
Εάν έχετε εγκαταστήσει το Ecommerce tracking στο e-shop σας, μπορείτε να δημιουργήσετε segments χρηστών στο Google Analytics με βάση την αγοραστική τους συμπεριφορά, δηλαδή τα προϊόντα που έχουν ήδη αγοράσει και τις κατηγορίες στις οποίες αυτά ανήκουν.
Οι αγορές που έχει ήδη πραγματοποιήσει ένας χρήστης από το e-shop σας μπορούν να σας δώσουν μια καλή ιδέα για το τι μπορεί να θέλει να αγοράσει στο μέλλον. Εάν ένας χρήστης έχει αγοράσει π.χ. πολλές φορές παπούτσια, μπορείτε να στοχεύσετε συγκεκριμένες διαφημίσεις στο συγκεκριμένο κοινό και να κάνετε μια υψηλή προσφορά για το keyword «παπούτσια».
Μπορείτε ακόμα και να δοκιμάσετε μια cross-selling καμπάνια και να στοχεύσετε στο κοινό που έχει αγοράσει ένα συγκεκριμένο είδος προϊόντος «σερβίροντάς» τους διαφημίσεις που προβάλουν ένα συμπληρωματικό προϊόν.
3. Λίστα με χρήστες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει κάποια αγορά
Δημιουργήστε ένα segment που να περιλαμβάνει τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί τις σελίδες του e-shop σας στις οποίες έχουν πρόσβαση όσοι έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά.
Οι χρήστες αυτού του segment είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν μια νέα αγορά από το e-shop σας και γι' αυτό μπορείτε να στοχεύσετε στη λίστα που τους περιλαμβάνει σε σχεδόν όλες τις AdWords καμπάνιες σας.
4. Λίστα με χρήστες που δεν ενδιαφέρονται να κάνουν κάποια αγορά
Πώς μπορείτε να καταλάβετε εάν ένας επισκέπτης έχει σκοπό να πραγματοποιήσει κάποια αγορά; Οι κινήσεις του στο e-shop σας θα σας δώσουν μια καλή ιδέα για το ποιοι από τους επισκέπτες σας είναι πιθανοί πελάτες σας και ποιοι όχι. Οι δεύτεροι συνήθως περνούν περισσότερο χρόνο σε μη προϊοντικές σελίδες, όπως στη σελίδα με τις θέσεις εργασίας ή στο blog του e-shop σας.
Οι συγκεκριμένοι χρήστες δεν θα πρέπει να επιβαρύνουν το budget που διαθέτετε για τις PPC καμπάνιες σας. Φτιάξτε ένα segment που να τους περιλαμβάνει και αποκλείστε τους από τις καμπάνιες σας. Φυσικά κάποιοι από αυτούς μπορεί να αλλάξουν γνώμη και να μετατραπούν κάποια στιγμή σε πελάτες σας. Στην περίπτωση αυτή, ρυθμίζοντας κατάλληλα το membership duration, οι χρήστες αυτοί θα συμπεριληφθούν και πάλι στις καμπάνιες σας.
5. Λίστα με βάση τον χρόνο παραμονής των χρηστών στο e-shop
Για να φτιάξετε τη συγκεκριμένη λίστα θα πρέπει να έχετε, όπως και για τη λίστα νο2, εγκαταστημένο το Ecommerce tracking στο e-shop σας. Με το εργαλείο αυτό θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε λίστες με βάση τον χρόνο παραμονής των επισκεπτών στο e-shop σας κατά τη διάρκεια μιας συναλλαγής.
Οι χρήστες που περνούν αρκετό χρόνο σε ένα e-shop τείνουν να επιστρέφουν σε αυτό και να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Αν σε όλες τις καμπάνιες στοχεύσετε στη λίστα που τους περιλαμβάνει, τότε αυξάνονται και οι πιθανότητες να επιστρέψουν στο website σας και να γεμίσουν το καλάθι τους.
6. Λίστα χρηστών με βάση τα ενδιαφέροντά τους
Για τη συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα segment που να εντοπίζει τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί μια σελίδα προϊόντος ή κατηγορία του e-shop. Αν το συνδυάσετε με το "Average time on page" και το "duration session", τότε θα έχετε μια λίστα με χρήστες που ενδιαφέρονται για το brand και τα προϊόντα σας.
Με αυτόν τον τρόπο θα προκύψουν διάφορες λίστες βασισμένες στα ενδιαφέροντα των επισκεπτών. Χρησιμοποιήστε τις για να στοχεύσετε τις καμπάνιες σας και προσαρμόστε το μήνυμα της καμπάνιας στα ενδιαφέροντα που έχετε εντοπίσει για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
7. Λίστα με χρήστες που έχουν εγκαταλείψει το καλάθι τους
Μια συνηθισμένη συμπεριφορά των επισκεπτών ενός e-shop είναι το να γεμίζουν το καλάθι τους και μετά να το εγκαταλείπουν, χωρίς να προχωρούν σε αγορά. Δημιουργήστε ένα segment που να περιλαμβάνει τους χρήστες που μπήκαν στη σελίδα με το καλάθι τους πριν την confirmation ή την thank you page ή χρησιμοποιώντας τον όρο "Transaction=0" στο Google Analytics.
Στοχεύστε τις καμπάνιες σας στη συγκεκριμένη λίστα και δείτε τα καλάθια να αδειάζουν... καθώς θα φέρετε τους επισκέπτες πίσω για να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
8. Λίστα χρηστών με βάση μεμονωμένες καμπάνιες
Θέλετε να ξέρετε ποιοι και πόσοι χρήστες οδηγήθηκαν στο e-shop σας από μια μεμονωμένη marketing καμπάνια που έχετε τρέξει; Θα πρέπει αρχικά να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Google URL builder για να φτιάξετε ειδικά links και να κάνετε tag τους χρήστες που έχουν ακολουθήσει τα συγκεκριμένα links.
Στη συνέχεια, θα δημιουργήσετε διαφορετικά segments ανάλογα με το είδος της κάθε καμπάνιας, όπως εσείς την έχετε ορίσει (“Campaign source” , “Campaign medium”, “Campaign Term” , “Campaign Content” or “Campaign Name”).
Παράλληλα με τις καμπάνιες που τρέχετε στα άλλα marketing κανάλια σας, αξιοποιήστε τα αντίστοιχα segments για να δημιουργήσετε PPC καμπάνιες με συγκεκριμένο μήνυμα, να κάνετε σωστή στόχευση και να ενισχύσετε τις συνολικές σας ενέργειες, πετυχαίνοντας έτσι τους στόχους που έχετε θέσει.
9. Λίστα χρηστών με βάση την πηγή επισκεψιμότητας
Από πού έρχονται οι επισκέπτες σας; Σίγουρα υπάρχει ένα traffic source που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, λόγω του μεγάλου αριθμού των επισκεπτών που φέρνει στο e-shop σας ή/και του υψηλού conversion rate που παρουσιάζουν οι επισκέπτες αυτοί.
Δημιουργήστε ένα segment για το συγκεκριμένο traffic source και κάντε μια υψηλή προσφορά, ώστε να εμφανίζονται συχνότερα οι διαφημίσεις σας και να οδηγούν περισσότερο traffic σε εσάς.
10. Λίστες με βάση τα είδη των επισκεπτών
Κάθε επισκέπτης μπορεί να είναι είτε νέος είτε να έχει επισκεφτεί ξανά το e-shop σας. Δημιουργήστε τα αντίστοιχα segments στο Google Analytics χρησιμοποιώντας τον όρο “user type”. Θα μπορείτε πλέον να διαφοροποιήσετε καλύτερα τους χρήστες ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται στο sales funnel και να κάνετε πιο αποτελεσματικές προσφορές για keywords.
Οι χρήστες που επιστρέφουν στο e-shop σας είναι πιο χαμηλά στο funnel και πιο πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν μια αγορά, καθώς γνωρίζουν ήδη το e-shop και τα προϊόντα σας. Συνεπώς, αξίζει να διαθέσετε περισσότερα χρήματα σε μια προσφορά για keywords που θα αφορούν τη συγκεκριμένη λίστα χρηστών και λιγότερα σε μια προσφορά που θα αφορά μια καμπάνια που απευθύνεται σε νέους επισκέπτες που ίσως γνωρίζουν το brand σας ή μόλις το ανακάλυψαν.
Είναι το remarketing αποτελεσματικό;
Εάν έχετε φτάσει μέχρι εδώ, αρχικά ελπίζω να μην σας κούρασα! Όσον αφορά την παραπάνω ερώτηση, η απάντηση είναι η εξής: ναι, το remarketing είναι αποτελεσματικό, αρκεί να γίνει με τον σωστό τρόπο!
Φυσικά, το να φτιάξετε τις λίστες που αναφέραμε παραπάνω - συνδυάζοντας τις πληροφορίες του Google Analytics και τις δυνατότητες του Google AdWords - δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη ούτε να φέρει αποτελέσματα πριν προλάβετε να πείτε... remarketing!
Οπλιστείτε λοιπόν με υπομονή, ετοιμαστείτε να γνωρίσετε καλύτερα το κοινό σας και πειραματιστείτε με τις λίστες που παρουσιάσαμε εδώ μέχρι να βρείτε ποιοι συνδυασμοί απογειώνουν τις PPC καμπάνιες σας.