Πάει ο παλιός ο χρόνος (σχεδόν!) και δίνει τη θέση του σε έναν νέο γεμάτο υποσχέσεις. Τα 8 marketing trends που θα συζητήσουμε παρακάτω αφορούν digital πρακτικές που γνωρίσαμε τα προηγούμενα χρόνια και επιβάλλεται να εφαρμόσουμε το 2017!
Βασικός στόχος οποιασδήποτε marketing στρατηγικής είναι να δημιουργήσει μια επιτυχημένη επικοινωνία μεταξύ ενός brand και του καταναλωτή προκειμένου να προωθήσει προϊόντα και υπηρεσίες. Όμως οι σύγχρονοι καταναλωτές έχουν διαφορετικές απαιτήσεις όπως και τον απόλυτο έλεγχο του περιεχομένου που επιθυμούν να λαμβάνουν.
Έτσι οι marketers πρέπει συνεχώς να εφευρίσκουν νέους και ακόμα πιο ενδιαφέροντες τρόπους να τραβούν το ενδιαφέρον του κοινού τους. Έχοντας τα social media σαν βασικό κανάλι επικοινωνίας αυτό αυτομάτως μεταφράζεται σε ενέργειες που δίνουν μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και που υλοποιούνται βάσει των τελευταίων τεχνολογικών trends.
Όλα τα παραπάνω δημιούργησαν την ανάγκη για σύγχρονες πρακτικές που βοηθούν τον marketer να έρθει πιο κοντά με το κοινό του και να κερδίσει την προσοχή του προκειμένου να αυξήσει το reach των ενεργειών του.
Ποια είναι λοιπόν τα 8 marketing trends του 2017 που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε στα μάτια του κοινού σας;
1. Native advertising
Αυτό που κάνει το native advertising τόσο αγαπητό στους marketers αλλά και στο κοινό είναι ότι αν και πρόκειται για διαφήμιση επί πληρωμή προσαρμόζεται απόλυτα στο περιεχόμενο το οποίο τη φιλοξενεί. Με αυτόν τον τρόπο δεν διακόπτει την εμπειρία του χρήστη και άρα ο ίδιος δεν αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για διαφήμιση.
Για να είναι όμως αποτελεσματική μια ενέργεια native advertising θα πρέπει το περιεχόμενό της να είναι χρήσιμο, ενδιαφέρον και σχετικό, δηλαδή να στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό. Εάν το πετύχετε τότε οι δυνατότητες που σας προσφέρει είναι αμέτρητες.
Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι σύντομα το native advertising θα υποστηρίζεται και από περισσότερες online πλατφόρμες επομένως είναι σίγουρα κάτι που θα πρέπει να λάβετε υπόψη τη νέα χρονιά.
2. Content marketing
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι το native marketing αφορά ακόμα ένα μέσο διανομής περιεχομένου, ενώ το content marketing αφορά την στρατηγική, βάση της οποίας δημιουργείται και διανέμεται το περιεχόμενο για να προσελκύσει ένα συγκεκριμένο κοινό.
Πιο συγκεκριμένα, τo content marketing είναι μια εξακολουθητική διαδικασία η οποία υπάγεται στη marketing στρατηγική μιας εταιρείας και ταιριάζει σε κάθε τύπο επιχείρησης γιατί μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες της.
Το 2017 είναι η χρονιά που όλοι οι marketers καλούνται να το «αγκαλιάσουν» και να το αξιοποιήσουν. Μια μορφή content marketing είναι και το inbound marketing, όπου το περιεχόμενο παίζει βασικό ρόλο στην αποτελεσματικότητά του. Ενημερωθείτε σχετικά εδώ.
3. Influencer marketing
Κάτι που ξεκίνησε σαν χόμπι για κάποιους σήμερα αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο digital marketing. Οι online influencers δεν είναι τίποτα άλλο από προσωπικότητες αγαπητές στο κοινό που ασκούν επιρροή κυρίως μέσα από τα social media.
Μέσω του influencer marketing μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ισχυρό word of mouth για την επιχείρησή σας και έτσι να προσελκύσετε πιο εύκολα και με φυσικό τρόπο το κοινό σας και να στρέψετε την προσοχή τους στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
4. Livestreaming video και visual storytelling
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο co-founder της HubSpot, της κορυφαίας πλατφόρμας marketing automation, στο φετινό συνέδριο INBOUND 16 το 50% του περιεχομένου μιας marketing στρατηγικής για το 2017 θα πρέπει να είναι video.
Το video, είτε σε μορφή livestreaming είτε όχι έχει τη δυνατότητα να τραβήξει την προσοχή του χρήστη και να επικοινωνήσει μαζί του γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά από οποιοδήποτε άλλο μέσο. Μην ξεχνάτε επίσης ότι το οπτικό περιεχόμενο είναι συνήθως και πιο αξιομνημόνευτο από το γραπτό.
Σε κάθε περίπτωση, αν αναλογιστεί κανείς το πόσο δημοφιλή είναι τα videos που δημοσιεύονται στο YouTube αλλά και πόσο εύκολο είναι πλέον κανείς να ανεβάσει ένα livestreaming video μέσω Facebook, από όπου κι αν βρίσκεται, καταλαβαίνετε γιατί από τη νέα χρονιά θα πρέπει να ξεκινήσετε τις δοκιμές!
5. Chatbots
Τα chatbots δημιουργήθηκαν με σκοπό να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χειριζόμασταν τις online επικοινωνίες μέχρι σήμερα. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης είναι σε θέση να απαντούν στα ζητήματα των καταναλωτών σε real-time 24 ώρες το 24ωρο. Αυτό σημαίνει ότι ένας εκπρόσωπος της εταιρείας σας θα είναι πάντα έτοιμος να απαντήσει στις ανάγκες του καταναλωτή και να τις καλύψει ή να τον κατευθύνει σε μια λύση άμεσα.
Ένα καλό παράδειγμα chatbot είναι η Siri του iPhone που με τη βοήθεια της φωνητικής αναγνώρισης αλλά και της διαδικασίας deep-learning μπορεί όχι μόνο να απαντά σε ερωτήματα, αλλά να κάνει και διάλογο.
Σύντομα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις θα εντάσσουν τα chatbots στο ενεργητικό τους, γιατί όχι και η δική σας;
6. Περιεχόμενο με ημερομηνία λήξης
Το περιεχόμενο με ημερομηνία λήξης που γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση τον τελευταίο χρόνο αρχικά μέσα από το Snapchat, έπειτα από τα Instagram Stories και πολύ πρόσφατα μέσω του Messenger Day πρόκειται να μας απασχολήσει ακόμα περισσότερο το 2017.
Ο λόγος είναι απλός. Λόγω της επιτακτικής ανάγκης να αλληλοεπιδράσει κανείς μαζί του μέσα σε 24 ώρες γιατί μετά παύει να υπάρχει, είναι πολύ πιο ελκυστικό για το κοινό, ενώ κλέβει την προσοχή από οποιαδήποτε άλλη μορφή περιεχομένου.
Από την άλλη η δημιουργία τέτοιου είδους περιεχομένου μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για έναν marketer. Εδώ λοιπόν έρχεται σαν από digital μηχανής θεός ο online influencer που είναι εξοικειωμένος με τέτοιου είδους μέσα και που μπορεί να σας βοηθήσει να εντάξετε οργανικά το συγκεκριμένο περιεχόμενο στην συνολική στρατηγική σας. Σκεφτείτε το!
7. Personalization
Λίγο καιρό πριν δημοσιεύσαμε ένα άρθρο για τη σημασία του personalization και το 2017 θα είναι η χρονιά που θα μας δικαιώσει!
Όπως ανέφερθηκε και στην εισαγωγή ο καταναλωτής έχει πλέον τη δύναμη να επιλέξει το περιεχόμενο με το οποίο θα αλληλοεπιδράσει με αποτέλεσμα να αντιστέκεται σε ό,τι δεν τον αφορά αλλά και σε πωλησιακά tricks μιας άλλης εποχής.
Το personalization σας βοηθά να τραβήξετε την προσοχή του καταναλωτή μέσα από σχετικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο που τον αφορά. Για να το πετύχετε θα πρέπει να γνωρίζετε τις συνήθειές του αλλά και το τι σκέφτεται τη δεδομένη στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο θα προσελκύσετε περισσότερους ποιοτικούς καταναλωτές στη σελίδα σας που είναι πιο έτοιμοι να πραγματοποιήσουν μια αγορά και άρα έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να τους μετατρέψετε σε πελάτες.
8. Marketing Automation
Σύμφωνα με έρευνα της Ascend2, το 91% των πιο επιτυχημένων marketers συνιστά... το marketing automation και αυτοί σίγουρα ξέρουν! Το marketing automation χρησιμοποιεί προηγμένα softwares τα οποία αυτοματοποιούν τις επαναλαμβανόμενες marketing ενέργειές σας και άρα συμβάλλει ενεργά στην αποτελεσματικότητα της marketing στρατηγικής σας.
Τέτοιου είδους πλατφόρμες όπως η HubSpot παρέχουν λύσεις και για κάθε ανάγκη μιας marketing στρατηγικής όπως τα social media, το e-mail marketing κλπ. φροντίζοντας έτσι ώστε το περιεχόμενό σας να αγγίξει το αντίστοιχο κοινό την κατάλληλη στιγμή και να σας διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό.
Η wedia είναι το πρώτο digital agency στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με την πλατφόρμα marketing automation της HubSpot. Μπορείτε να ενημερωθείτε για το Inbound Marketing... made by wedia και να αρχίσετε να σκέφτεστε τα επόμενα βήματά σας σε σχέση με την digital marketing στρατηγική σας.
2017... it's a wrap!
Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σας έδωσε μια γεύση σχετικά με τα marketing trends του 2017. Όπως βλέπετε οι τάσεις για την επόμενη χρονιά έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση του user experience αλλά και της ενδυνάμωσης της σχέσης του καταναλωτή με την εκάστοτε επιχείρηση.
Το native advertising, το content marketing, τα videos, οι influencers, τα posts με ημερομηνία λήξης και το personalization θα φροντίσουν το κάθε ένα με τη σειρά του να τραβήξουν την προσοχή του καταναλωτή και να τη στρέψουν στη σωστή κατεύθυνση με τη βοήθεια του marketing automaton. Από εκεί και πέρα τα chatbots θα είναι εκεί για να απαντήσουν σε κάθε ανάγκη του καταναλωτή.
Τώρα το μόνο που μένει να κάνετε είναι να μελετήσετε αυτά τα 8 trends και να ξεκινήσετε να τα εντάσσετε σταδιακά στη στρατηγική σας.
Καλή και αποτελεσματική χρονιά!