Το 2017 είναι η χρονιά του email marketing και η περίοδος των εκπτώσεων που ξεκινά σύντομα είναι η κατάλληλη στιγμή για να το εκμεταλλευτείς. Εάν λοιπόν κάνεις εκπτώσεις στο online κατάστημά σου και όχι σε ό,τι αφορά την στρατηγική σου, δες παρακάτω 5 email marketing tips για e-shops και αύξησε τις πωλήσεις σου την περίοδο των εκπτώσεων!
Σύμφωνα με έρευνα το 72% των καταναλωτών δηλώνουν πως τα emails είναι το νούμερο ένα σε προτίμηση μέσο επικοινωνίας με ένα brand. Άλλωστε για αυτό τα αγαπούν τόσο οι marketers όσο και οι καταναλωτές.
Εάν λοιπόν και εσύ δεν βλέπεις την ώρα να επικοινωνήσεις στο κοινό σου τις μοναδικές προσφορές και εκπτώσεις του e-shop σου, τότε το email marketing είναι μονόδρομος!
Επειδή όμως την ίδια ιδέα πιθανό να έχουν και οι ανταγωνιστές σου, τα παρακάτω tips θα σε βοηθήσουν να υλοποιήσεις emails που θα ξεχωρίζουν ανάμεσα από τα δεκάδες emails που λαμβάνει κανείς στο inbox του και να προσελκύσεις το κοινό στο e-shop σου!
Tip 1: Τράβηξε την προσοχή του κοινού σου με interactive emails!
Η αλήθεια είναι πως τις περισσότερες φορές το website ενός e-shop είναι πολύ πιο ενδιαφέρον εικαστικά από το newsletter του. Αυτό συμβαίνει γιατί τα e-shops χρησιμοποιούν διάφορα interactive στοιχεία τα οποία κερδίζουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και τον παροτρύνουν να αλληλοεπιδράσει με το περιεχόμενο.
Φέτος, είδαμε όλο και περισσότερους κορυφαίους παρόχους email να υποστηρίζουν τα interactive emails, όπου ο παραλήπτης να μπορεί να αλληλοεπιδράσει με το περιεχόμενο είτε κάνοντας κλικ στο ανάλογο πεδίο είτε πληκτρολογώντας κάποια φράση.
Για παράδειγμα, δες πόσο ελκυστικό είναι αυτό το email της B&Q και σκέψου πόσο καλύτερο θα δείχνει αν βάλεις επάνω τις μοναδικές σου εκπτώσεις και προσφορές:
Ένα καλοσχεδιασμένο και σωστά υλοποιημένο interactive email μπορεί, εκτός από το να ενημερώσει το κοινό σου για τις προσφορές του e-shop, να αυξήσει το engagement αλλά και το click through rate! Αυτοί άλλωστε δεν είναι και οι στόχοι σου ειδικά για την περίοδο των εκπτώσεων;
Tip 2: Ευανάγνωστα emails = αναγνωσμένα emails!
Δεν θα σε κουράσω με στατιστικά που δείχνουν πόσο δύσκολο είναι πλέον να ανοίξει κάποιος ένα email και να πατήσει κάποιο από τα calls to action που βρίσκονται στο εσωτερικό του. Σκέψου απλά ΠΩΣ «σκανάρεις» εσύ το inbox σου και ΠΟΣΑ emails πάνε στα διαγραμμένα χωρίς καν να τα ανοίξεις. Πόσο μάλλον την περίοδο των εκπτώσεων όπου όλες οι επιχειρήσεις στέλνουν το ένα email μετά το άλλο για να προσελκύσουν το κοινό.
Γι' αυτό, εάν θες να κερδίσεις την προσοχή του κοινού σου φρόντισε ώστε τα email newsletters που θα στείλεις να είναι ευανάγνωστα και περιεκτικά για να μπορεί ο παραλήπτης του να το «σκανάρει» με ένα πέρασμα. Με αυτόν τον τρόπο ακόμα και ο πιο πολυάσχολος παραλήπτης θα ενημερωθεί για τα ποσοστά προσφορών στο e-shop σου εύκολα και πάρα πολύ γρήγορα!
Δες παρακάτω το email της altereGo για την εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου και ξεκίνα να κατεβάζεις ιδέες:
Το κεντρικό εικαστικό και το πρώτο headline περιέχουν τις σημαντικότερες πληροφορίες του email που στην προκειμένη περίπτωση είναι το ποσοστό έκπτωσης στα προϊόντα του e-shop αλλά και ο χρόνος λήξης. Οι υπόλοιπες προσφορές/προτάσεις διαχωρίζονται από σχετικές εικόνες και τον λευκό χώρο που μεσολαβεί αλλά και από headlines με αισθητά μικρότερη γραμματοσειρά. Συνολικά, τα κείμενα του email είναι περιεκτικά κάνοντας το email ευανάγνωστο ενώ παράλληλα τονίζουν τη λήξη της προσφοράς και την αναγκαιότητα για άμεση ενέργεια.
Tip 3: Αξιοποίησε τη δύναμη του δυναμικού περιεχομένου για επιτυχημένο personalization!
Το personalization βρίσκεται πάντα στην κορυφή γιατί είναι αυτό που θέλουν οι καταναλωτές και θα πρέπει επιτέλους να το κάνουμε. Όσον αφορά την email marketing στρατηγική σου κατά την περίοδο των εκπτώσεων, το personalization μπορεί αποδεδειγμένα να φέρει υψηλότερο CTR.
Εκτός από το segmentation που αποτελεί μια πολύ καλή μέθοδο για personalized επικοινωνία με τον καταναλωτή, θα σου προτείναμε να δοκιμάσεις και την αποστολή emails με δυναμικό περιεχόμενο!
Αυτού του είδους τα email δημιουργούνται βάσει των data που έχεις συλλέξει για τον κάθε εγγεγραμμένο χρήστη μέχρι σήμερα και το αποτέλεσμα είναι μοναδικό και αποτελεσματικό.
Ένα απλό παράδειγμα ενός δυναμικού email είναι και το «abandoned cart email» που τα περισσότερα e-shops χρησιμοποιούν για να υπενθυμίσουν στον εγγεγραμμένο χρήστη ότι έχει αφήσει προϊόντα στο καλάθι του και να τον παροτρύνουν να ολοκληρώσει την αγορά, όπως αυτό της FATFACE:
Tip 4: Βάλε το CTA… στην κορυφή του email!
Έχεις παρατηρήσει μια αδράνεια όσον αφορά τα κουμπιά CTA που βρίσκονται στα emails που στέλνεις στη βάση σου; Οι εκπτώσεις και τα προϊόντα σου αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία!
Στα επόμενα emails που θα ετοιμάσεις, δοκίμασε να βάλεις το CTA που αφορά τις εκπτώσεις ή τις προσφορές του e-shop σου στην κορυφή για να είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κανείς όταν το ανοίγει και δώσε τις υπόλοιπες πληροφορίες που θέλεις στη συνέχεια.
Δες για παράδειγμα το email του e-shop HEMA:
Το συγκεκριμένο tip είναι κάτι που μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα και να τεστάρεις τα νερά. Εάν διαπιστώσεις ότι το κοινό σου προτιμούσε την προηγούμενη διάταξη τότε μπορείς να τo επαναφέρεις. Τόσο απλά!
Tip 5: Αυτοματοποίησε το email καλωσορίσματος
Το πρώτο email που λαμβάνει κανείς όταν εγγράφεται στη βάση του e-shop σου το άφησα για το τέλος γιατί είναι πολύ σημαντικό.
Εάν λοιπόν και το e-shop σου ανήκει στο τεράστιο ποσοστό επιχειρήσεων που δεν χρησιμοποιεί το automation τότε θα πρέπει να το υλοποιήσεις άμεσα. Πρώτον, η αυτοματοποίηση των digital ενεργειών μιας επιχείρησης αποτελεί κορυφαίο trend, αφού είναι πλέον επιτακτική για την αποτελεσματικότητα μιας digital ενέργειας.
Δεύτερον, η αυτοματοποίηση του email καλωσορίσματος του e-shop σου μπορεί να έχει τέτοια επιτυχία σε open rates που να αγγίξει ακόμα και το 90%, ιδιαίτερα εάν ακολουθεί την εγγραφή.
Σκέψου λοιπόν πόσο θα αυξηθούν οι εγγραφές στο e-shop σου κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και αύξησε τις πιθανότητες να προσελκύσεις αυτό το κοινό στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου με ένα τέτοιο email.
Ένα παράδειγμα τέτοιου email είναι το παρακάτω από την GAP που παροτρύνει τον εγγεγραμμένο χρήστη να πραγματοποιήσει μια αγορά δίνοντάς του επιπλέον έκπτωση και τον ρωτά για το είδος των newsletters που επιθυμεί να λαμβάνει. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο αυξάνεται το engagement αλλά μειώνονται και οι διαγραφές (unsubscribe):
Κάνε εκπτώσεις στο e-shop σου, όχι στην email marketing στρατηγική σου!
Άρπαξε τις ευκαιρίες που προσφέρει το e-mail marketing ξεκινώντας με την περίοδο των εκπτώσεων και προσέλκυσε τους εγγεγραμμένους χρήστες σου με ενδιαφέροντα, καλογραμμένα και ελκυστικά email newsletters αντλώντας έμπνευση από τα παραπάνω tips!
Μη χάνεις πολύτιμο χρόνο! Επιστράτευσε τα παραπάνω tips στις email καμπάνιες σου άμεσα και δώσε στην επιχείρησή σου την ώθηση που της χρειάζεται.