Θέλετε να δώσετε στους επισκέπτες του website σας έναν ακόμα λόγο να σας προτιμήσουν από τον ανταγωνισμό; Το personalization είναι μονόδρομος! Και ευτυχώς για εσάς, είναι εύκολο να το αξιοποιήσετε και στο website σας.
Το personalization είναι σημαντικό για την online marketing στρατηγική κάθε επιχείρησης και δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στα newsletters που στέλνετε στη βάση σας. Αντίθετα, μπορείτε να το αξιοποιήσετε στο εταιρικό website σας προσφέροντας και σε όλα τα digital properties της εταιρείας έτσι ώστε να προσφέρετε στους επισκέπτες τους μια omni-channel (συνεπή από όλα τα μέσα) προσωποποιημένη εμπειρία. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε σχεδόν άμεσα, χωρίς να μπείτε στη διαδικασία ανασχεδιασμού, για την οποία μπορεί να μην είστε ακόμα έτοιμοι. Βέβαια, εάν το website σας είναι απαρχαιωμένο καλό είναι να μην αναβάλλετε για πολύ ακόμα την ανανέωσή του.
Ο λόγος που οι personalized εμπειρίες είναι αποτελεσματικές είναι πολύ απλά γιατί οι σημερινοί καταναλωτές έχουν την απαίτηση οι εταιρείες να τους προσφέρουν προσωποποιημένες εμπειρίες που να εστιάζουν στις ανάγκες, τις συνήθειες, τα προβλήματα και τους στόχους τους. Αφού λοιπόν συγκεντρωθεί αυτή η πολύτιμη πληροφορία για τα κοινά σας σειρά έχει να αποτυπωθεί με ξεκάθαρα user journeys (ταξίδια χρήστη) και στο website σας. Έτσι, θα μπορείτε να παρέχετε στους επισκέπτες του website σας εμπειρίες εξατομικευμένης πλοήγησης.
Στο παρακάτω γράφημα μπορείτε να δείτε την αποτύπωση ενός πετυχημένου personalization, από τη στρατηγική στην υλοποίηση:
Πηγή: Sitecore
Αυτή είναι η μεγάλη εικόνα.
Μπορείτε, όμως, να ξεκινήσετε να υλοποιείτε τμηματικά το personalization μέχρι να είστε έτοιμοι να το εφαρμόσετε σε όλο το website σας. Η απόφαση είναι δική σας.
Ποιες ενότητες του website σας επιδέχονται... personalization;
Η Αρχική Σελίδα
Στο 99% των περιπτώσεων ένα εταιρικό website περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες για το πώς μπορούν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της εκάστοτε εταιρείας να λύσουν προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίζουν οι επισκέπτες και εν δυνάμει πελάτες της.
Έχοντας στα χέρια σας τα κατάλληλα εργαλεία μπορείτε να διαμορφώσετε τα μηνύματά σας, ώστε να απευθύνονται στις διαφορετικές κατηγορίες κοινού που απευθύνονται τα προϊόντα/υπηρεσίες σας. Αυτές τις κατηγορίες θα τις ορίσετε αξιοποιώντας τα πολύτιμα στοιχεία που έχετε στα χέρια σας για τα κοινά στα οποία στοχεύετε. Παράμετροι όπως η χώρα, η προτιμώμενη γλώσσα, ο τύπος συσκευής, το στάδιο στο οποίο βρίσκεται κάθε επισκέπτης στο lifecycle (κύκλος πωλήσεων) είναι πολύ χρήσιμοι ώστε να χωρίσετε αυτό το κοινό σε επί μέρους ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά. Έτσι, θα μπορέσετε να διαμορφώσετε τα μηνύματα και το περιεχόμενό σας και να προβάλλετε το κατάλληλο μήνυμα, στο κατάλληλο κοινό.
Όσο για τους χρήστες που επισκέπτονται το website σας για πρώτη φορά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πάλι στοιχεία που πιθανό να γνωρίζετε, όπως η χώρα διαμονής τους, για να τους προσφέρετε όσο το δυνατόν πιο προσωποποιημένο περιεχόμενο μέχρι να συλλέξετε το αντίστοιχο περιεχόμενο και να τους κατατάξετε στο στάδιο στο οποίο βρίσκονται μέσα στον αγοραστικό κύκλο.
Οι Landing Pages
Οι σελίδες στις οποίες οδηγείτε τους επισκέπτες του website σας για να ενημερωθούν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας συνήθως συμπληρώνοντας μια φόρμα με πολύτιμα στοιχεία μπορούν και εκείνες να παρέχουν μια εξατομικευμένη εμπειρία. Δηλαδή, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκονται στον αγοραστικό κύκλο μπορούν να βλέπουν και το αντίστοιχο περιεχόμενο.
Για παράδειγμα, στη Landing Page που σχεδιάσαμε για το χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό της Minoan Lines και υλοποιήσαμε μέσω της κορυφαίας πλατφόρμας marketing automation της HubSpot αξιοποιήσαμε εξατομικευμένο περιεχόμενο και έτσι ο χρήστης λάμβανε κάθε φορά προσωποποιημένο περιεχόμενο ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρισκόταν μέσα στον διαγωνισμό.