Ως πότε θα «παλεύεις» να τα βγάλεις πέρα με τις παραδοσιακές μεθόδους marketing; Το κοινό σου έχει αλλάξει και το ίδιο πρέπει να κάνεις και εσύ! Το inbound marketing εκτός από το νούμερο ένα trend στο digital τα τελευταία χρόνια, αποτελεί πλέον και ένα must-have εργαλείο για κάθε σύγχρονο marketer.
Όπως πολύ καλά γνωρίζεις οι τηλεφωνικές πωλήσεις, οι εκθέσεις, τα φυλλάδια και τα snail mails δεν είναι πλέον τόσο αποτελεσματικά όσο ήταν κάποτε. Αν το καλοσκεφτείς, σε ποιον αρέσει να τον βομβαρδίζουν συνεχώς με άχρηστες πληροφορίες; Αντιθέτως, η δημοσίευση χρήσιμων πληροφοριών με εκπαιδευτικό χαρακτήρα βοηθούν τον καταναλωτή να δημιουργήσει μια γνώμη και να πάρει μια σωστή απόφαση επιλέγοντας την εταιρεία σου ανάμεσα από χιλιάδες άλλες.
Πώς; Μέσω μιας συγκροτημένης inbound marketing καμπάνιας. Η δημιουργία και διανομή σχετικού περιεχομένου σε βοηθά να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, να αυξήσεις το πελατολόγιό σου και φυσικά τις πωλήσεις σου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα προγνωστικά, από τα διεθνή πηγαδάκια του digital marketing, φέτος είναι η χρονιά του inbound marketing και εμείς έχουμε 10 λόγους για να το πιστεύουμε!
1. Παροτρύνει την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Το περιεχόμενο που βασίζεται σε στρατηγική inbound marketing δεν έχει ημερομηνία λήξης. Αντιθέτως λειτουργεί σωρευτικά και προσθέτει αξία τόσο στο νέο όσο και στο παλαιότερο περιεχόμενο που έχεις δημοσιεύσει.
2. Σε βοηθά να συλλέξεις ποιοτικά leads.
Όταν ο καταναλωτής απευθύνεται σε εσένα από μόνος του, τότε ξέρεις ότι κάτι έχεις κάνει πολύ καλά! Μέχρι τώρα, η άμεση προσέγγιση (cold outreach) είχε ως στόχο τη δημιουργία ενδιαφέροντος. Μια σωστή inbound marketing στρατηγική μαγνητίζει το κοινό στο οποίο στοχεύεις και το προσελκύει στο περιεχόμενό σου. Επομένως ο παραπάνω στόχος έχει επιτευχθεί. Από εκεί και πέρα, κάνοντας τις σωστές κινήσεις, μπορείς να κατευθύνεις την αγοραστική εμπειρία του οδηγώντας τον στον τελικό προορισμό που δεν είναι άλλος από την αγορά.
3. Οι καταναλωτές πλέον έρχονται προετοιμασμένοι.
Παλαιότερα, οι καταναλωτές αντλούσαν πληροφορίες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τους ενδιέφεραν από τους πωλητές της εκάστοτε επιχείρησης. Σήμερα, χρησιμοποιούν το internet για να βρουν αυτό που θέλουν. Άρα όσο περισσότερο περιεχόμενο έχεις online, τόσο πιο εύκολα θα σε βρουν. Επιπλέον, αυτό σημαίνει ότι όταν σε βρουν θα έχουν ήδη σχηματίσει μια άποψη για το ποιες είναι οι λύσεις με τις οποίες θα καλύψουν μια συγκεκριμένη ανάγκη τους. Επομένως, οι παραδοσιακές τεχνικές marketing θεωρούνται αναποτελεσματικές αφού δεν προσφέρουν κάτι στον καταναλωτή.
4. Χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης.
Το lead generation μέσω του inbound marketing σε βοηθά να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τους δυνητικούς πελάτες σου. Το χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο ενισχύει το expertise της εταιρείας σου και κερδίζει αυτόματα την εμπιστοσύνη του κοινού σου. Άλλωστε, η εμπιστοσύνη είναι το κλειδί για το κλείσιμο μιας συμφωνίας όπως είναι η πραγματοποίηση μιας αγοράς.
5. Είναι πιο αποτελεσματικό.
Γιατί να ξοδεύεις λεφτά σε τηλεφωνικές πωλήσεις και σε bulk newsletters που δεν ανοίγει κανείς, όταν μπορείς να επενδύσεις σε μια στρατηγική που φέρνει εγγυημένα αποτελέσματα; Έχουμε και αποδείξεις!
6. Οι παραδοσιακές στρατηγικές marketing δεν αποδίδουν.
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των marketers σήμερα είναι να κερδίσουν την προσοχή του κοινού. Αυτό συμβαίνει γιατί οι καταναλωτές βομβαρδίζονται συνεχώς από διαφημίσεις και προωθητικό υλικό με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν ό,τι δεν τους αφορά. Εξ ου και το μοναδικό περιεχόμενο είναι πιο αποτελεσματικό από μια hard-selling διαφήμιση.
7. Εξοικονομεί χρόνο
Μια outbound στρατηγική είναι πολύ πιο χρονοβόρα και αναποτελεσματική. Από την άλλη, η inbound προσέγγιση στοχεύει σε πολύ συγκεκριμένα κοινά και άρα σε βοηθά να γλιτώσεις πολύ χρόνο, τον οποίο μπορείς να τον διοχετεύσεις αλλού.
8. Κερδίζει έδαφος
Με το inbound marketing κάθε μέρα είναι μια νέα μέρα γεμάτη νέες ευκαιρίες. Κάθε ενέργεια είναι ξεχωριστή και αποσκοπεί στην συλλογή περισσότερων marketing qualified leads (MQL). Ύστερα, αυτά τα marketing qualified leads περνούν από το ένα στάδιο του αγοραστικού ταξιδιού στο επόμενο μέχρι να μετατραπούν τελικά σε πελάτες.
9. Είναι πιο οικονομικό
Το μόνο που χρειάζεσαι για μια επιτυχημένη inbound marketing στρατηγική είναι μια δυνατή ομάδα (έχω μια υπόψη μου) και ένα καλό εργαλείο marketing automation, όπως το HubSpot. Αυτό το εργαλείο σε βοηθά να αυτοματοποιήσεις όλες τις inbound ενέργειές σου και να τις παρακολουθείς, συνολικά, από ένα σημείο.
10. Φέρνει περισσότερους πελάτες
Το τελευταίο και ισχυρότερο επιχείρημα είναι ότι το inbound marketing μπορεί να μετατρέψει τα online assets σου στις πιο παραγωγικές μηχανές lead generation. Οι καταναλωτές ψάχνουν μια εταιρεία την οποία να μπορούν να εμπιστευτούν για να καλύψουν μια ανάγκη τους και το inbound marketing έχει τα κατάλληλα εργαλεία για να κάνει την εταιρεία σου πρώτη στις προτιμήσεις τους. Από εκεί και πέρα η επιλογή είναι δική σου!
Σε ενδιαφέρει το inbound marketing; Διάβασε επίσης:
To inbound marketing… made by wedia [Infographic]
Μικρές επιχειρήσεις: Γιατί το inbound marketing αξίζει την προσοχή σας!