Ως marketers, καθημερινά, αφιερώνουμε σημαντικό ποσοστό του χρόνου μας στο SEO προκειμένου να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της Google όσον αφορά τα οργανικά αποτελέσματα. Όμως γνωρίζουμε πραγματικά και τους 200 παράγοντες κατάταξης της Google;
Ο αριθμός των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται στην Google καθημερινά είναι 3.5 δις. Αυτό αποδεικνύει ότι η Google είναι μια δημοφιλής μηχανή αναζήτησης και για αυτό οι marketers κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να βελτιώσουν τη θέση του περιεχομένου που παράγει η εταιρεία στην οποία εργάζονται, στα οργανικά αποτελέσματα. O "αγώνας" είναι πραγματικός και όλοι των βιώνουμε, γιατί πολύ απλά ακόμα και ο πιο επίδοξος SEO expert δεν γνωρίζει όλους τους παράγοντες κατάταξης, γιατί πολύ απλά η ίδια η Google δεν τους έχει ανακοινώσει ποτέ επίσημα.
Αυτό που έχει ανακοινώσει είναι ότι ο αλγόριθμός της λαμβάνει σήμα από περίπου 200 παράγοντες κατάταξης, οι οποίοι επηρεάζουν τα οργανικά αποτελέσματα.
Αυτοί οι παράγοντες χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες:
- domain-related
- οn-page
- off-page
- site-level
- tech SEO
Βάση της εμπειρίας μας είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε κάποιους από τους παράγοντες που ψάχνει ο αλγόριθμος της Google όταν κάνει crawl σε διάφορες σελίδες στο internet. Τους υπόλοιπους τους συγκέντρωσαν οι Single Grain και Backlinko σε ένα infographic, για να κάνουν την καθημερινότητά μας ακόμα πιο εύκολη. Εμείς, το ανακαλύψαμε και σας το παρουσιάζουμε παρακάτω! Μας ευχαριστείτε αργότερα.
Πριν, όμως, πέσετε με τα μούτρα σε αυτό το εκτενές βοήθημα σκεφτείτε: Είναι όλοι οι παράγοντες κατάταξης εξίσου σημαντικοί; Αν όχι, τότε ποιοι είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες κατάταξης που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας από... αύριο και που θα συνεχίσουν να είναι αποτελεσματικοί και το 2019;
Οι 8 πιο σημαντικοί παράγοντες κατάταξης για την Google που πρέπει να ξέρει ένας SEO expert
Το 2019, όπως και η πρώτη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης, δεν είναι μακριά. Όλα είναι θέμα στρατηγικής και γνώσης των σημαντικότερων παραγόντων κατάταξης. Γιατί στο τέλος της ημέρας τι είναι αυτό που θέλει η Google; Αυτό που θέλει είναι να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο "διαβάζει" τις σελίδες και να διευκολύνουμε αυτήν την διαδικασία, χωρίς να πέσουμε στην παγίδα να δημιουργήσουμε περιεχόμενο φιλικό προς τη μηχανή και όχι προς το χρήστη. Τα παραπάνω αποτελούν θεμελιώδεις πρακτικές SEO. Άραγε το 2019 θα κληθούμε να ξεχάσουμε αυτά που ξέραμε; Ας δούμε παρακάτω!
1. Η αρχιτεκτονική του website
H αρχιτεκτονική του website σας είναι ένα σημαντικό ranking factor για τη Google και είναι κάτι που πρέπει να κάνετε σωστά από την αρχή. Πριν, δηλαδή, λανσάρετε το website σας.
Οργανώνοντας το περιεχόμενο του site σας σε υποκατηγορίες (subdirectories) και φροντίζοντας το θέμα κάθε σελίδας να είναι ξεκάθαρο από το URL, βοηθάτε τη Google να καταλάβει περί τίνος πρόκειται και για ποια θέματα/keywords θέλετε να εμφανίζεστε ως αυθεντία.
2. Η ασφάλεια του domain
Αν κοιτάξετε το URL του άρθρου που διαβάζετε αυτή τη στιγμή, θα δείτε ότι ξεκινά με "https". Αυτός ο δείκτης βοηθά την Google να ξεχωρίσει τα ασφαλή περιβάλλοντα από τα μη ασφαλή.
Το "http" προέρχεται από το Hyper Text Transfer Protocol - περιγράφει τη διαδικασία μεταφοράς μιας πληροφορίας από ένα website στον browser του επισκέπτη. Η προσθήκη του γράμματος "s", από τη λέξη "security", δείχνει ότι ο επισκέπτης θα προσγειωθεί σε σελίδα με ασφαλές περιεχόμενο.
Εάν θέλετε να κάνετε και εσείς το δικό σας domain ασφαλές θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα SSL certificate.
3. Inbound Links
Τα inbound links, γνωστά και ως "backlinks" είναι όλα τα links που στέλνουν στις σελίδες περιεχομένου του website σας από άλλες πηγές στο Internet. Αυτού του είδους τα links δείχνουν στην Google ότι το περιεχόμενο αυτών των σελίδων είναι αξιόπιστο. Έτσι λοιπόν όσο πιο αξιόπιστη είναι η πηγή που linkάρει στο περιεχόμενό σας, τόσο πιο θετική επιρροή έχει αυτό το inbound link για την κατάταξη της συγκεκριμένης σελίδας από τη Google.
4. Αυθεντία των Τopics
Έχετε ακούσει για τα topic clusters; Τα topic clusters είναι ουσιαστικά ενότητες περιεχομένου, οι οποίες μας βοηθούν να δομήσουμε το περιεχόμενο ενός website, να το κατηγοριοποιήσουμε και να το εξελίξουμε δημιουργώντας νέο περιεχόμενο. Κάθε ενότητα, δηλαδή κάθε topic cluster, αποτελείται από ένα βασικό keyword/topic, στο οποίο στοχεύει η εκάστοτε επιχείρηση και από επιμέρους σχετικό περιεχόμενο που συνήθως αποτελείται από long tail keywords. Ωραία μέχρι εδώ;