Σταματήστε να ζημιώνετε το SEO του site σας, αλλάζοντας 8 συνήθειες, που καταστρέφουν τα rankings του site σας.
Η τήρηση ορισμένων βασικών κανόνων σε επίπεδο SEO είναι εκ των ουκ άνευ στον αγώνα σας για υψηλά rankings σε συγκεκριμένες αναζητήσεις που σας ενδιαφέρουν. Σας έχουμε ήδη δώσει μία λίστα με σχετικά βασικά tips στο δωρεάν whiter paper για seo.
Δείτε μερικές συνήθειες που πρέπει να αποφύγετε, για να βελτιώσετε περαιτέρω το Search Engine Optimization του site σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητά του.
1. Δεν χρησιμοποιείτε το keyword planner tool της Google
Η Google σας δίνει τη δυνατότητα να ερευνήσετε τον τρόπο με τον οποίο αναζητούν σχετικά με διάφορα θέματα οι άνθρωποι, σε διάφορες χώρες και γλώσσες. Επιπλέον, σας δείχνει τον όγκο των αναζητήσεων για κάθε λέξη κλειδί που επιλέγετε να αναλύσετε μέσω του εργαλείου.
Η έρευνα αυτή πριν την δημιουργία ενός άρθρου σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα, μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά στο να βρείτε τον κατάλληλο τίτλο, γύρω από τον οποίο να δομήσετε το άρθρο σας. Επίσης, μπορεί να σας προτείνει διάφορα σχετικά και εναλλακτικά άρθρα γύρω από ένα θεματικό άξονα.
Είναι πολύ σημαντικό να το χρησιμοποιήσετε έξυπνα. Το να στοχεύσετε σε πολύ γενικά keywords (π.χ μίας λέξης, όπως “seo”) είναι το πιο συνηθισμένο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι webmasters. Αυτά τα keywords έχουν και τον πιο μεγάλο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο να πετύχετε υψηλά rankings σε αυτές τις αναζητήσεις. Όμως, το keyword tool μπορεί να σας προτείνει niche θεματολογίες, και την σχετική τους δημοτικότητα, ώστε να δημιουργήσετε στοχευμένο περιεχόμενο, το οποίο θα έχει βάσιμες πιθανότητες να πετύχει υψηλό rank και να σας φέρει και περισσότερο, αλλά και πιο στοχευμένο traffic στο site σας.
2. Δεν έχετε μοναδικούς τίτλους και περιγραφές
Αυτό είναι μάλλον το μεγαλύτερο SEO λάθος που κάνουν οι περισσότεροι αρθρογράφοι και webmasters στο διαδίκτυο. Όσο έμφαση και να δηλώνουν ποικιλοτρόπως η Google και η Microsoft (μέσω του Bing) ότι δίνουν στην μοναδικότητα των τίτλων, ακόμα πολλά sites έχουν duplicate τίτλους σε διαφορετικές σελίδες.
Τα πιο συνηθισμένα λάθη, σχετικά με διπλότυπους τίτλους είναι:
- Το να έχουν όλες οι σελίδες τον ίδιο τίτλο
- Το να συμπεριλαμβάνεις στο όνομα της κάθε σελίδας το όνομα του website (χρειάζεται στην κεντρική σελίδα, αλλά δεν είναι απαραίτητο στις υπόλοιπες σελίδες, μόνο σε πολύ συγκεκριμένους τύπους sites είναι χρήσιμο, για λόγους branding να το κάνεις για έναν μεγαλύτερο αριθμό σελίδων)
- Η δημιουργία τίτλων με περισσότερους από 65 χαρακτήρες
- Οι meta περιγραφές μίας σελίδας πρέπει να είναι επίσης μοναδικές (το πολύ 150-160 χαρακτήρες).
Δεν πρέπει να είναι μία συλλογή από keywords, αλλά να περιγράφουν ουσιαστικά και με έναν κατανοητό τρόπο το περιεχόμενο μίας σελίδας. Μία καλή περιγραφή μπορεί να αυξήσει το click through rate που έχει ένα site σε μία σελίδα με αποτελέσματα αναζήτησης. Όσο πιο περιγραφική και κοντά στην πραγματικότητα είναι μία περιγραφή σελίδας, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το user satisfaction από την εμπειρία που θα έχει με την σελίδα αυτή, ενώ και τα conversion rates θα είναι υψηλότερα.
3. Δεν είστε ενεργοί στα social media
Τα social media είναι ένας από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προωθήσετε το web site σας και το περιεχόμενό του. Αν δεν είστε ενεργοί σε τουλάχιστον μία social media πλατφόρμα, κάνετε ένα από τα μεγαλύτερα λάθη αναφορικά με το seo του site σας.
Εκτός από το ότι πρόκειται για μία πολύ καλή πηγή traffic για το site σας, το πόσο δημοφιλές είναι ένα site και το περιεχόμενό του στα social media είναι ένας ολοένα και πιο σημαντικός παράγοντας για τις μηχανές αναζήτησης.
Επιλέξτε τα social networks που χρησιμοποιεί το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, χτίστε ένα σωστό profile και ξεκινήστε να μοιράζεστε περιεχόμενο με τους χρήστες αυτών των networks, με στόχο να αυξήσετε το engagement και το reach που έχετε σε αυτά.
Αν θέλετε βοήθεια σχετικά με το social media marketing επικοινωνήστε με τη Wedia, για να βοηθήσουμε να δημιουργήσετε ή να βελτιώσετε τη social media στρατηγική σας.
4. Δεν προωθείτε τα άρθρα (ή τα blog posts) σας
Μην περιμένετε ότι θα αρχίσουν να μοιράζονται το περιεχόμενό σας διάφοροι στα social media, επειδή απλά δημοσιεύσατε ένα άρθρο στο blog σας.
Αυτό ενδεχομένως να συμβεί σε ένα σημείο όπου το site σας θα έχει χτίσει ένα μεγάλο κοινό (μέσω συνδρομητών σε rss feeds, μέσω παραληπτών του newsletter σας, fans στη Facebook σελίδα σας, followers στο Twitter προφίλ σας, αλλά και μέσω χτισίματος brand loyalty, που σημαίνει ότι θα έχετε έναν ικανό αριθμό απευθείας επισκεπτών, σε τακτιή βάση, κτλ). Μέχρι τότε, είναι σημαντικό να προωθείτε τη δουλειά σας. Χρειάζεται προσπάθεια, αξιόλογο περιεχόμενο, συνέπεια και επιμονή.
Η χρησιμοποίηση των προσωπικών και εταιρικών προφίλ και σελίδων είναι μία αρχή. Ανάλογα με τις δυνατότητες, το προφίλ, αλλά και την στρατηγική κάθε εταιρείας, η χρησιμοποίηση διαφήμισης στα social media, μπορεί να αποδειχθεί η καλύτερη πρακτική για γρήγορη, στοχευμένη και αποτελεσματική προώθηση του περιεχομένου μίας ιστοσελίδας.
5: Δεν έχετε εγγράψει το site σας στα εργαλεία για webmasters της Google & Bing
Η Google και το Bing δημιούργησαν τα webmaster tools για ένα και μοναδικό λόγο: να βοηθήσουν τους webmasters να αποκτήσουν καλύτερη εικόνα για τα websites τους, το επίπεδο «φιλικότητας» προς τις μηχανές αναζήτησης (search engines) και το πώς αναζητεί και βρίσκει ο κόσμος το website τους από αυτές.
Το να μην τις χρησιμοποιείτε είναι σαν να οδηγείτε στα τυφλά. Δεν είναι πολύ σοφό αυτό, σωστά;
Είναι απλή η διαδικασία εγγραφής σε αυτές τις υπηρεσίες και δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην τις χρησιμοποιήσετε. Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες που σας δίνουν για να αποκτήσετε ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με το τι κάνετε ήδη σωστά και τι πρέπει να βελτιώσετε, για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του site σας από τις μηχανές αναζήτησης.
6: Δεν έχετε ένα συνεπές πλάνο δημιουργίας και δημοσίευσης περιεχομένου
Είναι σημαντικό να αντιληφθείτε σε αυτό το σημείο ότι δεν έχει σημασία αν δημοσιεύετε περιεχόμενο καθημερινά ή κάθε εβδομάδα, κάθε δύο ημέρες, κτλ. Αυτό που έχει σημασία είναι να επιλέξετε μία συχνότητα που σας βολεύει και να τηρήσετε αυτό το πλάνο, ό,τι κι αν γίνει.
Ετοιμάστε από πριν μερικά άρθρα και προγραμματίστε τα στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, ώστε να έχετε στο ενδιάμεσο χρόνο να προετοιμάσετε τα επόμενα άρθρα. Η συνέπεια έχει σημαντική αξία σχετικά με το SEO και οδηγεί σε incoming traffic!
7: Δεν κάνετε internal linking στις σελίδες του site σας
Η δημιουργία εσωτερικών links, links προς εσωτερικές σελίδες του site σας, είναι απαραίτητη για 3 λόγους:
- Βοηθάτε τις μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψουν περισσότερες σελίδες από το web site σας
- Ένα link σε μία εσωτερική σελίδα είναι ένα σινιάλο στις μηχανές αναζήτησης ότι αυτή η σελίδα είναι σημαντική για το site σας.
- Βοηθάτε τους χρήστες σας να ανακαλύψουν περισσότερα σχετικά με ένα θέμα για το οποίο ενδιαφέρονται.
Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες web sites δεν ασχολούνται καν με την δημιουργία internal links, είτε επειδή θεωρούν ότι είναι χάσιμο χρόνου, είτε επειδή δεν γνωρίζουν ότι τα internal links είναι χρήσιμα για το SEO.
Οι καλύτερες πρακτικές για internal linking:
- Κάντε link σε σχετικές σελίδες, συνδυάζοντας και links μέσα στο κείμενο, αλλά και παρέχοντας μία περιοχή με “σχετικές σελίδες”, στο τέλος κάθε σελίδας.
- Μην χρησιμοποιείτε πάντα anchor texts με keywords που σας ενδιαφέρουν. Είναι σημαντικό να υπάρχει ποικιλία. Δοκιμάστε και links με anchor text τύπου “κάντε κλικ εδώ”, “διαβάστε περισσότερα”, κτλ.
- Μην κάνετε link από νέες σελίδες σε παλιές, αλλά αναζητήστε παλιότερες σχετικές σελίδες του site σας και κάντε link από αυτές στις νεότερες σελίδες. Όσο απαιτητικό σε χρόνο κι αν ακούγεται, αξίζει να το βάλετε στο πρόγραμμά σας.
- Φροντίστε οι σελίδες που θέλετε να έχουν μεγαλύτερο ranking στις σελίδες αποτελεσμάτων (SERPS), έχουν τα περισσότερα internal links.
Hint: Μπορείτε να βρείτε το σχετικό report στο Google webmaster tools επιλέγοντας Traffic και μετά Internal Links.
Bonus λάθος: Το web site σας φορτώνει αργά!
Η ταχύτητα απόκρισης ενός site είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν τα rankings σας. Η Google και το Bing θέλουν ένα πιο γρήγορο web και κάνουν ότι μπορούν για να ωθήσουν τους webmasters σε αυτή την κατεύθυνση..
Σκεφτείτε ότι ένα site που θα φορτώνει πιο γρήγορα, θα έχει περισσότερο traffic (όχι μόνο λόγω των υψηλότερων rankings, αλλά και του αυξημένου user satisfaction), θα έχει περισσότερες πωλήσεις, περισσότερα page views. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό αν έχτε ένα site που πουλάει διαφήμιση (display advertising), τότε ένα πιο γρήγορα website θα σας βοηθήσει να έχετε περισσότερα clicks στις διαφημίσεις σας.
Πώς θα βελτιώσετε το χρόνο που φορτώνει το website σας;
Η πρώτη σας επιλογή είναι να απευθυνθείτε σε μία εταιρεία ή επαγγελματία που να ασχολείται με το web development, όπως η Wedia. :)
Η δεύτερη επιλογή σας είναι να προσπαθήσετε μόνοι σας να βελτιώσετε το loading time του site σας. Το πιο καλό εργαλείο που έχετε στη διάθεσή σας, και το οποίο μάλιστα είναι δωρεάν, είναι το Google PageSpeed Insights. Χρησιμοποιήστε το και ακολουθήστε τις οδηγίες, που σας δίνει η ίδια η Google!
Μερικά συμπεράσματα
Δεν πρόκειται για τα μόνα λάθη που κάνει ένας webmaster. Είναι τα πιο συνηθισμένα ίσως, τα πιο τρανταχτά, σύμφωνα με την εμπειρία μας. Επίσης, πρόκειται για λάθη που αν σταματήσετε να τα επαναλαμβάνετε και τα διορθώσετε, τότε θα δείτε άμεσο και σημαντικό αποτέλεσμα στην επισκεψιμότητα και την αποδοτικότητα του site σας.
Η αύξηση του organic traffic του site σας απαιτεί συστηματική δουλειά, οργάνωση, τεχνογνωσία, τη χρήση των σωστών εργαλείων και κυρίως μία καλή και εμπεριστατωμένη άποψη για πού απευθύνεται το περιεχόμενο του site μας και οι υπηρεσίες / προϊόντα της εταιρείας μας.