H αποτελεσματικότητα του marketing automation στηρίζεται στη σωστή μεθοδολογία, από την οποία θα προκύψει μια στρατηγική, αλλά και στην κατάλληλη πλατφόρμα (software) που θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίησή της.
Ακολουθούν οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες marketing automation, αλλά και μερικές ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε την πλατφόρμα με την οποία θα συνεργαστείτε.
Το marketing automation γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές στα τμήματα marketing των Β2Β και B2C επιχειρήσεων, είτε είναι μικρές, μεσαίες είτε μεγάλες. Αυτό συμβαίνει γιατί το marketing automation προσφέρει στους marketers τη δυνατότητα να αυτοματοποιούν καθημερινά tasks (όπως η αποστολή newsletter, η δημοσίευση άρθρων στο blog, η δημοσίευση social posts κλπ.), τα οποία εξυπηρετούν τη στρατηγική τους και τους επιτρέπει να εστιάσουν στα πολύτιμα στοιχεία που συγκεντρώνουν για το κοινό στο οποίο στοχεύουν.
Όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή, βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία του marketing automation είναι η επιλογή της κατάλληλης μεθοδολογίας (όπως το inbound marketing), αλλά και της κατάλληλης πλατφόρμας προκειμένου να εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Δηλαδή, να σας παρέχει τις δυνατότητες που χρειάζεστε προκειμένου να προσελκύσετε στοχευμένα το κοινό σας και να το γαλουχήσετε μέσω του περιεχομένου σας, ώστε την κατάλληλη στιγμή να μετατρέψετε αυτό το κοινό σε πελάτες.
To marketing automation είναι πολύ διαδεδομένο, ειδικά στο εξωτερικό και υπάρχει πληθώρα λογισμικών που υπόσχεται να σας φέρει πιο κοντά με το κοινό σας. Οι πιο δημοφιλείς από αυτές τις πλατφόρμες είναι:
Η Εloqua της Oracle και η Marketo ενδείκνυνται κυρίως για μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, η Pardot απευθύνεται περισσότερο σε μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, ενώ η HubSpot διαθέτει πακέτα για όλους τους τύπους επιχείρησης.
Σε γενικές γραμμές όλες οι πλατφόρμες προσφέρουν παρεμφερείς δυνατότητες. Αυτό που κάνει τη HubSpot να ξεχωρίζει είναι η ευκολία στη χρήση, η απλή διασύνδεση με κάθε λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιεί η εταιρεία σας και η έμφαση που δίνει στην παραγωγή περιεχομένου.
Πώς όμως θα επιλέξετε την πλατφόρμα marketing automation που θα σας βοηθήσει να υλοποιήσετε αποτελεσματικά τη στρατηγική marketing της επιχείρησής σας, παρέχοντάς σας τα κατάλληλα εργαλεία;
Δείτε παρακάτω μερικές ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν σε αυτή την αναζήτηση:
Εργαλεία που σας βοηθούν με την προσέλκυση νέων επισκεπτών
- Η πλατφόρμα επιτρέπει την πρόσβαση διαφόρων χρηστών για τη δημιουργία περιεχομένου (π.χ. blog posts); Σας επιτρέπει να δημιουργείτε, να προγραμματίζετε και να δημοσιεύετε posts για τα social media;
- Ποια εργαλεία SEO σας παρέχει προκειμένου να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για τις μηχανές αναζήτησης; Σας επιτρέπει να παρακολουθείτε πόσο δημοφιλή είναι τα links σας ή σας προσφέρει οποιοδήποτε είδους optimization τόσο σε επίπεδο website όσο και σε επίπεδο περιεχομένου;
- Έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να συνδέει τα pageviews και τις ενέργειες με τον εκάστοτε επισκέπτη πριν μετατραπεί σε lead σε μια landing page; Πώς συλλέγονται αυτές οι πληροφορίες;
- Τι επιπλέον δυνατότητες σας προσφέρει η πλατφόρμα σε επίπεδο SEO; Σας επιτρέπει να παρακολουθείτε πόσο δημοφιλή είναι τα links σας ή σας προσφέρει οποιοδήποτε είδους optimization τόσο σε επίπεδο website όσο και σε επίπεδο περιεχομένου;
Εργαλεία που σας βοηθούν με την μετατροπή αυτών των επισκεπτών σε leads
- Πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσετε νέες landing pages μέσα στο εργαλείο; Απαιτεί κάποια τεχνική ή σχεδιαστική εμπειρία; Ένας χρήστης χωρίς τεχνικές γνώσεις μπορεί να προσαρμόσει το περιεχόμενο μιας landing page αλλά και τα υπόλοιπα υλικά (φόρμα, thank you page, follow-up email) κλπ.;
- Πόσα templates σας προσφέρει; Επίσης, σας ενδιαφέρει η βελτιστοποίηση των landing pages για τις mobile συσκευές (π.χ. responsive σχεδιασμός);
- Πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσετε νέες φόρμες για τις landing pages σας ή για άλλες εξωτερικές σελίδες; Σας δίνεται η δυνατότητα να κάνετε progressive profiling (να αντλήσετε σημαντικές πληροφορίες για τα leads σας σταδιακά); Οι φόρμες αυτές έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν ορθογραφικά λάθη, αναγραμματισμούς ή λάθος emails (spam);
Εργαλεία που σας βοηθούν στην πώληση
- Σε ποιο βαθμό σας επιτρέπει η πλατφόρμα να κάνετε segmentation; Μπορείτε να δημιουργήσετε κατηγορίες βάσει του πώς ένας συγκεκριμένο lead βρήκε την εταιρεία, μέσω κάποιας φόρμας ή του CRM, αλλά και βάσει σημαντικών metrics όπως τα pageviews;
- Πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο για emails μέσω της πλατφόρμας; Πόσα templates σας προσφέρει; Είναι βελτιστοποιημένα για mobile συσκευές;
- Τι σας προσφέρει η πλατφόρμα σε επίπεδο notifications; Σας ειδοποιεί όταν ένα lead πραγματοποιεί κάποιες σημαντικές ενέργειες τόσο στα social media όσο και στο website σας; Μπορούν αυτά τα notifications να ενεργοποιηθούν μόνο για μια συγκεκριμένη κατηγορία κοινού;
- Ποια εργαλεία σας προσφέρει προκειμένου να γίνεται πιο εύκολη η παραπομπή των sales qualified leads στο τμήμα πωλήσεων; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο interface στο οποίο έχει πρόσβαση το τμήμα πωλήσεων; Πόσο κοστίζει και πόσο εύχρηστο είναι;
- Πόσο εύκολο είναι για ένα νέο χρήστη της πλατφόρμας, χωρίς τεχνικές γνώσεις, να δημιουργήσει τα απαραίτητα υλικά για μια καμπάνια; Πόσος χρόνος απαιτείται για κάτι τέτοιο;