Τα social media buttons, δηλαδή τα κουμπιά που με ένα κλικ μοιράζουν αυτόματα το περιεχόμενο μιας σελίδας στα προσωπικά social media προφίλ των επισκεπτών της, πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του website σας. Μάθετε 3 μυστικά για να δημιουργήσετε τα δικά σας αποτελεσματικά social media buttons για την κατασκευή ιστοσελίδων.
Τα social media μπορούν να επηρεάσουν τη δημοφιλία ενός website σε τέτοιο βαθμό που έχουν δημιουργήσει ένα ολόκληρο φαινόμενο, γνωστό ως social proof. To φαινόμενο αυτό εκδηλώνεται ως εξής: όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των shares μιας σελίδας, τόσο περισσότεροι άνθρωποι «δελεάζονται» να διαβάσουν το περιεχόμενο της, καθώς και να το μοιραστούν με τη σειρά τους στα social media προφίλ τους. Ποιος είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να δείτε τα shares του δικού σας περιεχομένου να αυξάνονται; Φυσικά, η χρήση των κατάλληλων social media buttons!
Εφόσον τα κουμπιά αυτά είναι τόσο σημαντικά για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας, είναι απόλυτα λογικό να υπάρχει μια ολόκληρη φιλοσοφία πίσω από το σχεδιασμό και την τοποθέτησή τους. Ας δούμε τα τρία βασικά χαρακτηριστικά που μοιράζονται τα ελκυστικά και αποτελεσματικά social media buttons.
1) Είναι τοποθετημένα σύμφωνα με το μοτίβο ανάγνωσης ιστοσελίδων
Όσο καλά σχεδιασμένα κι αν είναι τα social media buttons του website σας, αν δεν είναι σωστά τοποθετημένα δεν θα σας επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Γι’ αυτό, πριν αναφερθούμε στις σωστές πρακτικές του design των social media buttons, ας δούμε πρώτα πού θα πρέπει να τοποθετηθούν με βάση την αναγνωστική συμπεριφορά των επισκεπτών ενός website.
Σύμφωνα με τη δημοφιλή έρευνα του Jakob Nielsen, το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών ενός website «σκανάρει» το περιεχόμενο μιας σελίδας δημιουργώντας νοητά με τα μάτια του το γράμμα F. Το μοτίβο αυτό ξεκινά με το βλέμμα του επισκέπτη στην πάνω αριστερή γωνία της οθόνης, το οποίο στη συνέχεια μετακινείται προς τα δεξιά. Στη συνέχεια, το βλέμμα του επισκέπτη επιστρέφει στην αριστερή πλευρά, μετακινείται προς τα κάτω και «σκανάρει» πάλι οριζοντίως προς τα δεξιά. Τέλος, ο επισκέπτης ρίχνει μια γρήγορη ματιά κάθετα στην αριστερή πλευρά της σελίδας.
Με βάση τα παραπάνω, τα social media buttons πρέπει να τοποθετούνται στην αριστερή μεριά μιας σελίδας, καθώς εκεί συγκεντρώνεται αποδεδειγμένα η προσοχή του επισκέπτη. Μπορείτε ακόμα να τα τοποθετήσετε στην αρχή ενός άρθρου, αλλά και στο τελειώμά του αν είναι εκτενές. Αν δεν τοποθετείτε τα δικά σας social media buttons στα σημεία αυτά, τότε υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να μην τα δει σχεδόν κανένας, χάνοντας έτσι πολύτιμα shares του περιεχομένου σας και νέα views των σελίδων σας.
2) Είναι σχεδιασμένα ώστε να είναι εύκολα αναγνωρίσιμα
Το design των social media buttons θα πρέπει να είναι minimal, αλλά να βοηθά ταυτόχρονα τον επισκέπτη να καταλάβει αμέσως τη χρησιμότητά τους. Τα social media buttons έχουν συνήθως ορθογώνιο ή κυκλικό σχήμα και κάθε ένα από αυτά πρέπει να φέρει το λογότυπο και να έχει τα χαρακτηριστικά χρώματα του μέσου κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο αντιστοιχεί. Συγκεκριμένα:
- το Facebook button πρέπει να έχει τον κωδικό χρώματος #3C5B97 και το χαρακτηριστικό “F” του λογοτύπου του Facebook.
- το Twitter button πρέπει να έχει τον κωδικό χρώματος #55ACEE και να απεικονίζει το γνωστό φτερωτό λογότυπο του Twitter.
- τo LinkedIn button πρέπει να έχει τον κωδικό χρώματος #008CC9 και το “in” του λογοτύπου του LinkedIn.
Αν είστε στη φάση του αρχικού σχεδιασμού ή του ανασχεδιασμού της ιστοσελίδας σας, είναι πολύ πιθανό να μη θέλετε να ακολουθήσετε τους παραπάνω κανόνες και να μπείτε σε δημιουργικούς πειρασμούς, ζητώντας από τον web designer με τον οποίο συνεργάζεστε να δημιουργήσει ειδικά σχεδιασμένα social media buttons που θα κάνουν το site σας να ξεχωρίσει.
Καταλαβαίνουμε απόλυτα το παραπάνω σκεπτικό, αλλά δυστυχώς έχει αποδειχθεί ότι ο πειραματισμός στην περίπτωση των social media buttons μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχυσης στους επισκέπτες του site σας ως προς τη χρήση τους. Γι' αυτό μην υποτιμάτε την αποτελεσματικότητα ενός πιο συμβατικού design για να προτιμήστε κάτι περισσότερο εντυπωσιακό αλλά λιγότερο λειτουργικό.
3) Ακολουθούν τον επισκέπτη καθώς κάνει scroll-down
Με τον ίδιο τρόπο που ένα navigation menu βρίσκεται πάντα στο οπτικό πεδίο του επισκέπτη (sticky navigation), έτσι και τα επονομαζόμενα sticky buttons τον ακολουθούν καθώς σκρολάρει τη σελίδα. Έτσι υπενθυμίζετε διαρκώς στον επισκέπτη σας ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να μοιραστεί εύκολα το περιεχόμενό σας, χωρίς να χρειαστεί να ψάξει για να βρει τα social media buttons.
Τα social media buttons του website σας, όπως και η εταιρική παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι δύο δοκιμασμένοι τρόποι για να μπορέσετε να προβάλετε αποτελεσματικά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Για ακόμα περισσότερα design συμβουλές, μείνετε συντονισμένοι στο weblog!