Όλα έτοιμα για το λανσάρισμα του website σου; Σίγουρα; Διάβασε παρακάτω τα 7 πράγματα που πρέπει να ελέγξεις σε πρώτη φάση!
Είτε πρόκειται για την κατασκευή της ιστοσελίδας σου (βεγγαλικά παντού) είτε για ανασχεδίαση ή ακόμα και για τη μεταφορά της σε μια νέα πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου (CMS), είναι λογικό να νιώθεις ταυτόχρονα άγχος και χαρά.
Η αλήθεια είναι πως η κατασκευή ιστοσελίδων και ιδιαίτερα το λανσάρισμα ενός website απαιτεί ιδιαίτερη προετοιμασία και ως γνωστόν οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά! Και επειδή εμείς θέλουμε το site σου να διαφέρει από όλα τα άλλα, σου παρουσιάζουμε τα 7 πράγματα που πρέπει να κάνεις για να προετοιμαστείς σωστά για τη μεγάλη μέρα:
1) Κάνε λίστες
Οι λίστες δεν βοηθούν μόνο στο super market, αλλά και στην οργάνωση των tasks που πρέπει να ολοκληρωθούν πριν το λανσάρισμα. Σημείωσε το περιεχόμενο που θα χρειαστείς, τα calls to action που πρέπει να δημιουργήσεις και ό,τι άλλο χρειάζεται να ολοκληρωθεί πριν τη μεγάλη μέρα και μοίρασε τις αρμοδιότητες στους κατάλληλους ανθρώπους.
Θα σου προτείναμε να φτιάξεις μια ομάδα η οποία θα ασχολείται αποκλειστικά με αυτό το project. Θα χρειαστείς σίγουρα έναν project manager για τη συνολική επίβλεψη, ένα κειμενογράφο για τη δημιουργία του περιεχομένου, ένα designer για το σχεδιασμό και μια τεχνική ομάδα για την τελική υλοποίηση.
2) Προετοιμάσου για παν ενδεχόμενο
Ζήτησε από την ομάδα που έχεις επιλέξει να σε ενημερώσει για οτιδήποτε μπορεί να πάει στραβά σε κάθε τομέα. Έτσι θα μπορέσετε από πριν να βρείτε λύσεις.
3) Save the (launch) date!
Τώρα που ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να κάνεις, ήρθε η ώρα να ορίσεις την ημερομηνία λανσαρίσματος. Αυτή η ημερομηνία θα βοηθήσει την ομάδα σου να μείνει προσηλωμένη στο στόχο και να εστιάσει αποκλειστικά στα σημαντικά σημεία.
Έχε υπόψη σου ότι ένα site χρειάζεται περίπου 1-3 μήνες για να υλοποιηθεί, ανάλογα με το μέγεθος και τις απαιτήσεις.
4) Δημιούργησε ένα test περιβάλλον
Κατασκεύασε την ιστοσελίδα σου σε test περιβάλλον για να μπορέσεις να κάνεις τις τελικές αλλαγές στο περιεχόμενο, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση πριν το λανσάρισμα. Όταν νιώσεις έτοιμος/η ζήτησε από την τεχνική ομάδα σου να συγχρονίσει το test περιβάλλον με το live και τότε όλοι θα μπορούμε να απολαύσουμε το δημιούργημά σου!
5) Ξεκίνησε τις διαδικασίες testing
Τεστάροντας την ιστοσελίδα σου θα διαπιστώσεις ότι υπάρχουν πράγματα τα οποία πρέπει να διορθωθούν. Επειδή όμως δεν είναι όλα το ίδιο σημαντικά θα σου προτείναμε να αναθέσεις το task σε έναν project manager.
6) Σημείωσε τις διορθώσεις για μετά το λανσάρισμα
Για να βγει το website σου στον αέρα θα πρέπει να είναι όμορφο, λειτουργικό και σχεδιασμένο σωστά, ώστε να εξυπηρετεί τους σκοπούς της επιχείρησης σου. Και εδώ θα πρέπει να σου εκμυστηρευτούμε κάτι: όσο και αν έχει δουλέψει η ομάδα σου, το πιο πιθανό είναι ότι το αρχικό αποτέλεσμα δεν θα ‘ναι ακριβώς όπως το έχεις ονειρευτεί.
Δεν υπάρχει λόγος να δυσανασχετείς. Απλώς φρόντισε με το λανσάρισμα να υπάρχουν τα 3 αυτά βασικά στοιχεία και αργότερα μπορείς να προσθέσεις ή να αφαιρέσεις λειτουργίες και να το εξελίξεις. Για να μην ξεχάσεις όλα αυτά που θέλεις να κάνεις μπορείς να δημιουργήσεις μια νέα λίστα.
7) Test Test Test
Όπως έχουμε ξαναπεί ο έλεγχος και η δοκιμή των λειτουργειών ενός website δεν σταματούν ποτέ.
Όμως, πριν το λανσάρισμα θα πρέπει να έχεις φροντίσει για τα παρακάτω:
Έλεγχος #1 : Site-speed
Το πόσο γρήγορα φορτώνει ένα site παίζει καθοριστικό ρόλο στο conversion rate και στην εμπειρία του χρήστη. Επίσης, η ταχύτητα που φορτώνει το website βοηθά σημαντικά και στο SEO αφού οι μηχανές αναζήτησης το λαμβάνουν υπόψη τους στην αξιολόγηση των σελίδων. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το πρόγραμμα PageSpeed Insights της Google, ώστε να αποκτήσεις μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για την ώρα που κάνει το site σου να φορτώσει.
Έλεγχος #2 : Εικόνες
Θα πρέπει να επιβεβαιώσεις ότι οι εικόνες του website σου έχουν όλες το σωστό μέγεθος και ότι λειτουργούν σωστά σε περιβάλλον web. Επίσης, θα πρέπει να φροντίσεις έτσι ώστε κάθε εικόνα να συνοδεύεται από alt text (κείμενo που περιγράφει το περιεχόμενο μίας φωτογραφίας). Με αυτόν τον τρόπο βοηθάς τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν τις φωτογραφίες της ιστοσελίδας σου και να τις καταχωρήσουν.
Έλεγχος #3 : Κείμενα
Όλο και κάτι μπορεί να έχει ξεφύγει. Ο κειμενογράφος θα πρέπει να κάνει έναν τελικό έλεγχο στα κείμενα του website και να διορθώσει ορθογραφικά, συντακτικά και γραμματικά λάθη που μπορεί να υπάρχουν (συμβαίνει και στους καλύτερους).
Έλεγχος #4 : Συνοχή
Καμιά φορά μπορεί να έχουν περαστεί ΛΑΘΟΣ εντολές για τη μορφοποίηση κάποιας σελίδας με ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ να μην υπάρχει συνοχή! Ο τελικός έλεγχος θα βοηθήσει στον εντοπισμό αυτών των σημείων.
Κάπου εδώ το πρώτο μέρος του οδηγού για επιτυχημένο λανσάρισμα website έφτασε στο τέλος του! Ξεκίνα από τα βασικά και σύντομα θα αναρτήσουμε και τις επόμενες κινήσεις που πρέπει να κάνεις.
Καλή επιτυχία!