Το Inbound Marketing μπορεί να απογειώσει τις πωλήσεις ενός e-shop, καθώς η στοχευμένη και μεθοδική φιλοσοφία του καλύπτει όλους τους στόχους κάθε εταιρείας ecommerce!
Η μεθοδολογία του inbound marketing αποτελείται από πέντε βασικές υπηρεσίες, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα τη συστηματική απόκτηση νέων πελατών, αλλά και το χτίσιμο μια σχέσης ανάμεσα σε ένα e-shop και τους υπάρχοντες πελάτες του. Με λίγα λόγια, αποτελεί μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική στρατηγική που οδηγεί σε αυτό που θέλει κάθε ιδιοκτήτης e-shop: την αύξηση των πωλήσεών του.
Για να κατανοήσετε πώς το inbound marketing μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους και να αποκτήσετε τη θέση που σας αξίζει στις προτιμήσεις των online αγοραστών, θα πρέπει να γνωρίσετε καλύτερα τις 5 κύριες υπηρεσίες του, οι οποίες παρουσιάζονται αρχικά στην παρακάτω εικόνα:
Υπηρεσία #1: Προσέλκυση Ποιοτικών Επισκεπτών
Η αύξηση της επισκεψιμότητας είναι ένας ξεκάθαρος στόχος όλων των websites, αλλά δεν είναι όλοι οι επισκέπτες ίδιοι. Οι επισκέπτες που επιζητά ένα e-shop είναι φυσικά αυτοί που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα που διαθέτει. Για να τους αποκτήσει, θα πρέπει να είναι σωστά υλοποιημένο και βελτιστοποιημένο σύμφωνα με τις επιταγές του SEO. Σελίδες που δεν προσελκύουν επισκέπτες θα πρέπει να αναθεωρηθούν, ενώ οι κατηγορίες και οι προϊοντικές σελίδες θα πρέπει να περιλαμβάνουν δυνατές λέξεις-κλειδιά, ενώ το περιεχόμενό τους πρέπει να είναι πρωτότυπο και να διαφοροποιείται από ανταγωνιστικά websites.
Εάν υπάρχουν κι άλλα keywords, τα οποία δεν έχετε αξιοποιήσει και μπορούν να σας αποφέρουν νέους επισκέπτες, θα πρέπει να αποτελέσουν τη βάση για δημιουργία νέου περιεχομένου, το οποίο να μπορεί να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες σε πιθανούς πελάτες σε όποιο στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας κι αν βρίσκονται.
Συνοψίζοντας λοιπόν, οι ενέργειες που θα σας αποφέρουν ποιοτικούς επισκέπτες είναι το SEO, η στρατηγική δημιουργία περιεχομένου και η προώθηση του μέσω των social καναλιών σας.
Υπηρεσία #2: Μετατροπή των επισκεπτών σε leads
Για να αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους ένα website μπορεί να μετατρέψει τους επισκέπτες του σε leads, θα πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να προσδιορίσουμε ποιοι μπορούν να θεωρηθούν leads μιας ecommerce ιστοσελίδας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ακόμα και ένας επισκέπτης μπορεί να θεωρηθεί lead κι αυτό γιατί με την επίσκεψή του λαμβάνει το cookie που τον ακολουθεί και σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε retargeting μέσω των αντίστοιχων διαφημίσεών στα διάφορα κανάλια, όπως π.χ. στο Facebook.
Στην πραγματικότητα όμως, ένας επισκέπτης μετατρέπεται σε lead όταν σας παραχωρήσει κάποια πληροφορία με την οποίο μπορείτε να τον γνωρίσετε και να τον ξεχωρίσετε από τον απλό επισκέπτη. Αυτή η πληροφορία είναι συνήθως το email του, με το οποίο συμπληρώνει μια ειδική φόρμα για να γραφτεί στο newsletter σας. Εάν μια φόρμα έχει και άλλα πεδία, όπως το ονοματεπώνυμο ή τον αριθμό του τηλεφώνου του, τότε συγκεντρώνετε αυτομάτως περισσότερες πληροφορίες γι' αυτόν. Μπορείτε ακόμα να αποκτήσετε αυτές τις πληροφορίες δίνοντάς στον επισκέπτη ως αντάλλαγμα ένα εκπτωτικό κουπούνι, έναν κατάλογο με τα προϊόντα του e-shop, ένα eBook σχετικό με αυτά ή απλά όταν κάποιος εγκαταλείπει το καλάθι του και δεν πραγματοποιεί κάποια αγορά.