Στην ετήσια εκδήλωση Google Marketing Next 2017, η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, η Google παρουσίασε το Google Attribution, μια νέα δωρεάν υπηρεσία που αποσκοπεί να δώσει απάντηση στο καυτό ερώτημα που απασχολεί κάθε digital marketer: «Αποδίδει η στρατηγική μάρκετινγκ που έχω υιοθετήσει;»
Το ταξίδι ενός online αγοραστή έχει πια πολλές στάσεις, μέχρι να καταλήξει να γίνει πελάτης ενός brand ή να επιλέξει μια υπηρεσία. Ο μέσος χρήστης του Internet αλληλεπιδρά με ένα brand ή μια επιχείρηση μέσω πολλών και διαφορετικών online καναλιών: display ads, video, search, social media, websites και apps.
Επιπλέον, αυτές οι αλληλεπιδράσεις γίνονται μέσω διαφόρων συσκευών, με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολη η παρακολούθηση όλων των βημάτων που αποτελούν το buyer's journey, αλλά και η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σχετικά με τα marketing κανάλια που αποδίδουν καλύτερα αποτελέσματα. Με λίγα λόγια, η διαμόρφωση του λεγόμενου Attribution Model (Μοντέλου Απόδοσης) δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.
Με το Google Attribution, το νέο δωρεάν προϊόν της Google, οι marketers θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους πολύτιμα insights για κάθε κανάλι με το οποίο αλληλεπιδρά ένας χρήστης σε όλη τη διαδρομή του μέχρι να μετατραπεί σε πελάτης! Στόχος του Google Attribution είναι να βοηθήσει τους marketers να διαμορφώσουν το budget τους με βάση τα κανάλια που είναι αποτελεσματικότερα ως προς το conversion.
Οι διαφορές του Google Attribution από τις υπάρχουσες πλατφόρμες μέτρησης του attribution
Οι λύσεις που είχαν μέχρι τώρα στη διάθεσή τους οι marketers για την παρακολούθηση και τη μέτρηση του attribution έχουν ένα κοινό μειονέκτημα: λαμβάνουν υπόψη τους είτε το πρώτο είτε το τελευταίο κλικ (όπως στην περίπτωση του Google Analytics) ενός χρήστη στη διαδρομή αλληλεπίδρασής του με τα κανάλια ενός brand. Κατά συνέπεια, τα ενδιάμεσα ίχνη των διαδρομών των πελατών χάνονται και δεν καταγράφεται η χρήση διαφορετικών συσκευών.
To Google Attribution ευελπιστεί να δώσει στους marketers τη δυνατότητα να αποχαιρετήσουν τα μοντέλα απόδοσης πρώτου ή τελευταίου κλικ και να αποκτήσουν σφαιρική κατανόηση της αποτελεσματικότητας όλων των marketing ενεργειών τους, με τη μέθοδο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα:
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το Google Attribution από τα υπάρχοντα εργαλεία απόδοσης είναι ότι ενσωματώνεται στα AdWords, Google Analytics και DoubleClick Search, κάνοντας πιο εύκολη τη συγκέντρωση των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός εξατομικευμένου μοντέλου απόδοσης.
Τα οφέλη του Google Attribution για μια Inbound Marketing στρατηγική
Με βάση τις παραπάνω πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία και τα χαρακτηριστικά του Google Attribution, μπορούμε να περιμένουμε ότι θα αποτελέσει ένα πραγματικά πολύτιμο εργαλείο για τη διαμόρφωση και την εκτέλεση μιας αποτελεσματικής Inbound Marketing στρατηγικής.
Συγκεκριμένα, διαφαίνονται ήδη τέσσερα κύρια οφέλη για τους inbound marketers:
1. Καλύτερο closed-loop reportingΤο closed-loop reporting είναι ουσιαστικά ο συνδυασμός των δεδομένων της ομάδας marketing με τα δεδομένα που συλλέγει το τμήμα πωλήσεων ενός brand. Με τις πληροφορίες που θα παρέχει το Google Attribution, θα διευκολυνθεί ο υπολογισμός του ROI των online διαφημίσεων σε σχέση με τις offline αγορές.
2. Καλύτερη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των nurturing ενεργειώνΤα υπάρχοντα μοντέλα και εργαλεία απόδοσης δεν έδιναν την απαραίτητη προσοχή σε nurturing ενέργειες, όπως το email marketing ή το retargeting. Με το Google Attribution, οι ενέργειες αυτές και τα αποτελέσματά τους θα αξιολογηθούν και θα βελτιωθούν, με σκοπό την αύξηση του conversion rate.
3. Καλύτερες και πιο ακριβείς προβλέψειςΠοιο είναι το μυστικό για τον υπολογισμό του ROI του marketing budget; Η γνώση του CPA (Cost Per Acquisition) για το κάθε marketing κανάλι που χρησιμοποιείται σε μια καμπάνια. Οι αλγόριθμοι του Google Attribution, λόγω του machine learning στο οποίο βασίζονται, ενδέχεται να οδηγήσουν σε πιο ακριβείς υπολογισμούς, οι οποίοι θα δώσουν με τη σειρά τους στους marketers τη δυνατότητα να κάνουν πιο ακριβείς προβλέψεις σχετικά με τα αποτελέσματα που αναμένονται από κάθε κανάλι.
4. Καλύτερη προσαρμογή της στρατηγικής με βάση το ROIΠαρότι η έλευση του Google Attribution δεν θα αλλάξει τα τέσσερα στάδια (Attract, Convert, Close και Delight) της inbound μεθοδολογίας, τα νέα δεδομένα που θα παρέχει στους inbound marketers θα τους διευκολύνουν στο να αποφασίσουν ποιες ενέργειες λειτουργούν και αξίζουν περισσότερη προσοχή (καθώς και budget) και ποιες όχι. Έτσι, θα μπορούν να επικεντρωθούν στα κανάλια και το είδος του περιεχομένου που αυξάνει το ROI.
Μετά από όλα όσα αναφέραμε παραπάνω, είναι λογικό να ανυπομονούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση στο Google Attribution! Μείνετε συντονισμένοι στο blog της wedia, γιατί κάτι μας λέει ότι θα ξανασχοληθούμε σύντομα με το νέο δώρο της Google και τις δυνατότητές του.