Η ιστορία του εταιρικού web site ξεκινά από την εποχή της χάρτινης μπροσούρας που οι εταιρείες μοίραζαν στις εκθέσεις που συμμετείχαν ή έστελναν μέσα σε παραγεμισμένους φακέλους σε ανύποπτους υποψήφιους πελάτες.
Όταν περάσαμε στην εποχή του Internet, η ίδια μπροσούρα δόθηκε σε ένα web designer για να την μετατρέψει σε ένα “όμορφο” web site. Για εκείνη την εποχή, η πρακτική αυτή ήταν καινοτόμος. Η μπροσούρα ήταν στατική, ενημερωνόταν δύσκολα και στοίχιζε ακριβά, ενώ το web site (παρότι στατικό) ήταν μοντέρνο, πιο όμορφο και πιο εύκολο να ενημερωθεί με νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
Παρόλα αυτά το να παραμένεις σε ένα “brochureware” εταιρικό website το 2014 είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί να κάνει μια εταιρεία.
Αν το website σας μοιάζει με τα περισσότερα που βρίσκονται εκεί έξω, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα εργαλείο μαζικής μετάδοσης των δικών σας εμπορικών μυνημάτων, ένα μεγάφωνο δηλαδή. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι επισκέπτονται τέτοια sites - στην καλύτερη περίπτωση - μόνο για μια φορά, περιηγούνται σε 1-2 σελίδες του και δεν επιστρέφουν ποτέ.
Ο λόγος; Γιατί τίποτε που βρίσκεται σε αυτά τα sites δεν τους προκαλεί να μείνουν ή να ξαναγυρίσουν.
Αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να μετατρέψουμε τα websites μας, από σημεία προβολής εμπορικών μηνυμάτων σε ζωντανά σημεία ανταλλαγής πληροφοριών, μάθησης και συνεργασίας.
Ο κύριος μηχανισμός μετατροπής του web site μας είναι ένας: Η δημιουργία περιεχομένου, περιεχομένου που θα αφορά τον επισκέπτη μας, θα τον βοηθά να καταλάβει τον τομέα που δραστηριοποιούμαστε, θα τον ενημερώνει για ό,τι συμβαίνει, θα παρουσιάζει και θα αξιολογεί τις επιλογές του, θα απαντά στα ερωτήματα του, με βασικό στόχο να κατανοήσει τα κριτήρια επιλογής του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θέλει να προμηθευτεί.
Η προώθηση των δικών μας προϊόντων ή υπηρεσιών σε αυτή τη νέα θεώρηση, έρχεται δεύτερη σε προτεραιότητα. Όπως λένε και οι ειδήμονες των πωλήσεων:
"Ο πελάτης μας θα αγοράσει όταν ο πόνος / ανάγκη του γίνει οξύς, ποτέ νωρίτερα, ότι κι αν κάνουμε. Το μυστικό είναι να βρισκόμαστε στο μυαλό του, όταν θα είναι έτοιμος να πάρει την απόφασή του."
Κι ο δρόμος για να μπούμε και να μείνουμε στο μυαλό του, είναι να αποδείξουμε ότι πρώτα από όλα είμαστε χρήσιμοι και αξιόπιστοι. Αυτές άλλωστε είναι και οι βασικές αρχές του Inbound Marketing, της φιλοσοφίας και μεθοδολογίας προσέγγισης πελατών μέσα από online κανάλια.