Ψάχνετε τρόπους να βελτιστοποιήσετε το λογαριασμό σας στο Google AdWords; Μην πάτε μακριά. Μάθετε για τις ευκαιρίες που σας προσφέρουν οι καμπάνιες σας και εκμεταλλευθείτε τις για να φέρετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Το AdWords είναι πηγή πολλών reports και metrics, τα οποία υποδεικνύουν ποιες ενέργειές σας έχουν αποτέλεσμα και ποιες επιδέχονται βελτίωσης. Για να είμαι σίγουρος ότι όλοι γνωρίζουμε τα βασικά metrics τα οποία θα πρέπει να αποτελούν τη βάση κάθε στρατηγικής στο Google AdWords, ας κάνουμε μια γρήγορη επανάληψη:
- Clicks
- Impressions
- Click-Through Rate (CTR)
- Cost
- Average Cost Per Click (CPC)
- Average Position
- Quality Score
- Conversions/ Converted Clicks
- Cost per Conversion / Cost per Converted Click
Βέβαια, τίποτα από αυτά δεν μπορεί να σας φανεί χρήσιμο εάν το conversion tracking δεν λειτουργεί σωστά. Τοποθετώντας το κατάλληλο tracking code στην σωστή θέση είστε σε θέση να συλλέξετε ακριβή data τα οποία σας βοηθούν να πάρετε τις σωστές αποφάσεις και να ενισχύσετε την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων στο Google AdWords.
Επίσης, η ξεκάθαρη στοχοθέτηση για κάθε καμπάνια που τρέχετε και η χρήση των κατάλληλων reports σας βοηθά να γνωρίζετε πού βρίσκεστε σε σχέση με τους στόχους σας.
Μπερδευτήκατε; Ας δούμε μερικά κλασικά παραδείγματα στόχων:
Cost-Per-Acquisition (CPA) – Το κόστος ενός lead ή μιας πώλησης να μην ξεπερνά κάποιο προκαθορισμένο ποσό.
Ad Rank – Να παραμείνετε στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google με οποιοδήποτε κόστος.
Lead Volume – Να αποκτήσετε έναν αριθμό conversions σε ένα λογικό κόστος για κάθε ένα από αυτά (cost per conversion). Για παράδειγμα να φτάσετε τις 100 πωλήσεις και το κόστος για κάθε lead να μην ξεπερνά τα 80€.
Cost-Per-Click (CPC)- Nα πληρώνετε ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθε cost-per-click.
Κάθε φορά που σκέφτεστε να αλλάξετε κάτι στις τρέχουσες καμπάνιες σας θα πρέπει να εξετάσετε αν αυτή η αλλαγή θα σας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων της καμπάνιας σας. Εάν πραγματοποιήσετε την αλλαγή και δεν δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα τότε επιστρέψτε στο αρχικό πλάνο σας ή ακολουθήστε μια νέα προσέγγιση.
Τώρα λοιπόν που ξέρετε πώς να παρακολουθείτε την απόδοση των καμπανιών σας ας δούμε μαζί τις ευκαιρίες που σας δίνονται για να βελτιστοποιήσετε τη διαφήμισή σας στο Google AdWords!
1η ευκαιρία σε επίπεδο Καμπάνιας
Αν τρέχετε ήδη πολλές καμπάνιες από έναν λογαριασμό, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσετε από εκεί. Μέσω του συγκεντρωτικού report μπορείτε πολύ εύκολα να διακρίνετε τι δουλεύει και τι όχι και να αποφασίσετε σε ποια σημεία θα επικεντρωθείτε βάσει αυτού.
2η ευκαιρία σε επίπεδο Ad Group
Αφού ανακαλύψετε ποιες καμπάνιες χρειάζονται την προσοχή σας μπορείτε να προχωρήσετε ένα βήμα παρακάτω κοιτώντας τα ad groups κάθε καμπάνιας. Σε αυτό το επίπεδο μπορείτε να ταξινομήσετε τα αποτελέσματα βάσει κόστους για να δείτε ποιο ad group σας κοστίζει περισσότερο, δεν φέρνει αρκετές μετατροπές ή έχει πολύ υψηλό κόστος για κάθε lead.
Αν το επιθυμείτε μπορείτε να «παγώσετε» τα συγκεκριμένα ad groups και να τρέξετε μόνο αυτά που φέρνουν έναν καλό αριθμό μετατροπών με λογικό κόστος για κάθε μία μετατροπή (cost per conversion).
3η ευκαιρία σε επίπεδο Keywords
Η ενότητα των keywords αποτελεί το ιδανικό σημείο για να δείτε ποια keywords είναι αποτελεσματικά και ποια απλώς σπαταλούν το budget σας. Μπορείτε να ταξινομήσετε τα αποτελέσματα βάσει κόστους για να δείτε πόσα χρήματα επενδύετε σε κάθε keyword, πόσα conversions επιτυγχάνει το καθένα και ποιο είναι το κόστος κάθε μετατροπής (cost per conversion) για το κάθε keyword.
Έτσι μπορείτε να αυξήσετε ή να περιορίσετε το bid σας για ορισμένα keywords ανάλογα με την αποτελεσματικότητά τους. Επίσης, μπορείτε να κάνετε review το quality score για κάθε ένα keyword που χρησιμοποιείτε και να βρείτε τρόπους να το βελτιστοποιήσετε.
Με ένα καλό quality score θα μπορείτε να εξασφαλίσετε καλύτερες θέσεις στο Google AdWords πληρώνοντας λιγότερα.
4η ευκαιρία σε επίπεδο Διαφήμισης
Το tab των διαφημίσεων είναι επίσης ένα σημαντικό μέρος να κοιτάξετε για ευκαιρίες που θα σας βοηθήσουν να εξελίξετε τις καμπάνιες σας. Μια καλή πρακτική είναι να έχετε τρείς με πέντε εναλλακτικές σε κάθε ad group για να μπορείτε να τεστάρετε ποιο λεκτικό φέρνει καλύτερα αποτελέσματα.
Από εδώ μπορείτε να σταματήσετε τις διαφημίσεις με χαμηλή αποτελεσματικότητα ή να προσθέσετε εναλλακτικές στα ad groups που περιέχουν μόνο μία διαφήμιση.
Εάν θέλετε μπορείτε να ρυθμίσετε το λογαριασμό σας ώστε να βλέπετε τις διαφημίσεις με τα περισσότερα conversions. Απλά κάνετε κλικ στα Settings στην επιλογή “Optimize for conversions: Show ads expected to provide more conversions”.
5η ευκαιρία στο report για τους Όρους Αναζήτησης
Αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα reports που πρέπει να παρακολουθείτε γιατί σας δείχνει ποιος ήταν ο όρος που χρησιμοποιήθηκε για κάθε ένα από τα ads που είχαν impressions και κλικ. Για να δείτε αυτό το report, πηγαίνετε στο keywords tab και πατήστε στην ενότητα “search terms”.
Επίσης, από αυτό το report μπορείτε να βρείτε τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά αλλά και νέα keywords για να προσθέσετε στις καμπάνιες σας.
Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά (negative keywords) αποτελούνται από λέξεις ή φράσεις που δεν θέλετε να σχετίζονται με τις διαφημίσεις σας. Μπορείτε να τις περιορίσετε επιλέγοντας έναν από τους τύπους αντιστοίχισης: ευρεία αντιστοίχιση (broad match), αντιστοίχιση φράσης (phrase match) και ακριβής αντιστοίχιση (exact match).
Καλό θα είναι να ελέγχετε τακτικά τη λίστα με τα αρνητικά keywords τόσο σε επίπεδο ad group όσο και σε επίπεδο καμπάνιας για να είστε σίγουροι ότι δεν έχετε αποκλείσει κατά λάθος κάποιο σημαντικό keyword για την επιχείρησή σας.
Μην χάνετε χρόνο! Εκμεταλλευθείτε σήμερα τις ευκαιρίες που σας δίνονται στη διαφήμιση Google AdWords και επιστρέψτε στο blog μας για το δεύτερο μέρος του άρθρου, ώστε να ανακαλύψετε νέες ευκαιρίες.