Ένα άρθρο μας που δημοσιεύθηκε στο MarketingWeek και μιλάει για τι άλλο, Content Marketing.
Οι εποχές άλλαξαν. Μάλλον χωρίς επιστροφή. Τα budget διαφήμισης έχουν μειωθεί, ίσως και αναίτια. Ταυτόχρονα πήραμε στo χέρι μας - εκτός από το smartphone – και τη δυνατότητα επιλογής και απόφασης σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι την είχαμε μέχρι τώρα. Η νέα online εποχή έχει φέρει τα πάνω κάτω στον τρόπο που ενημερωνόμαστε, επηρεαζόμαστε, επηρεάζουμε και αποφασίζουμε.
Σε ένα περιβάλλον γεμάτο από δωρεάν, πλούσια πληροφορία, μια απλή display καμπάνια όσο όμορφη κι αν είναι, μοιάζει πολύ φτωχή και μονόδρομη. Βλέπετε δεν περιμένουμε πια το τέλος της εβδομάδας ή του μήνα για να διαβάσουμε το αγαπημένο μας περιοδικό, ούτε τον ξενιτεμένο μας θείο να το φέρει μαζί του ερχόμενος για διακοπές από την Αμερική.
Κατακλυζόμαστε από το πρωί που ξυπνάμε μέχρι το τέλος της ημέρας μας από μια απίστευτη ποσότητα έγκαιρων και έγκυρων πληροφοριών, εικόνων, ήχων από όλα τα πλάτη και τα μήκη του κόσμου, παραγμένα από αναγνωρισμένους επαγγελματίες, ερασιτέχνες ή τους φίλους μας. Και φυσικά έχουμε πρόσβαση σε αυτές από παντού. Στο κινητό μας, στο email μας, στο Facebook timeline μας, και σύντομα όπου θα φτάσει το Internet of Things (sic).
Τι είναι αυτό λοιπόν που μέσα σε αυτό τον ωκεανό πληροφορίας θα ξεχωρίσει, θα κατορθώσει να τραβήξει την προσοχή μας για να του χαρίσουμε τη ματιά μας, το χρόνο μας, το κλικ ή το like μας;
Η απάντηση βρίσκεται στη μαγική λέξη: Context.
Με άλλα λόγια, κανείς δεν κάνει, ή ακόμη περισσότερο, δεν αγοράζει κάτι που δε θέλει.
Ως εκ τούτου το καλύτερο που μπορείς να κάνεις, είναι να κρατάς ζωντανό το ενδιαφέρον για σένα, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, και να ελπίζεις ότι όταν έρθει η ώρα να ενδιαφερθεί γι΄αυτά, θα έχεις κατακτήσει μια καλή θέση στην εκτίμησή του και θα έρθει εκείνος σε σένα αυτή τη φορά, αποφασισμένος να αποκτήσει αυτό που του προσφέρεις.
Και μέχρι τότε τι κάνουμε, απλά Content Marketing. Και υπομονή.
Παράγουμε και δημοσιεύουμε περιεχόμενο, με βάση ένα editorial calendar που αποτυπώνει τους θεματικούς άξονες που ταιριάζουν στο brand μας σε συνδυασμό με τη συχνότητα που έχουμε προϋπολογίσει, τα κανάλια δημοσίευσης όπου πιστεύουμε ότι βρίσκονται τα κοινά μας αλλά και τα ίδια τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε.
Δείτε στην εικόνα ένα ενδεικτικό πίνακα μέσων σε συνδυασμό με την στόχευση των κοινών που «ταξιδεύουν» από το εύκολα προσβάσιμο άκρο του brand awareness στο δυσπρόσιτο αλλά πολύτιμο άκρο των passionate fans.
Δεν ξεχνάμε να προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας στις ιδιαιτερότητες κάθε καναλιού επικοινωνίας ενώ προσπαθούμε σχεδόν με κάθετι που προσφέρουμε – θυμίζω δωρεάν - να μαθαίνουμε κάτι παραπάνω για τον καταναλωτή του περιεχομένου μας, με στόχο να αναπροσαρμόζουμε συνεχώς την στρατηγική μας.
Τα εργαλεία που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας είναι αρκετά και εξελίσσονται συνεχώς, βοηθώντας μας να εκτελούμε με λιγότερο κόπο χρονοβόρες διαδικασίες σε ένα επίπεδο σχεδόν one to one engagement.
Λοιπόν τι λέτε, πάμε για ψάρεμα;
Δημοσίευση στο Marketing Week 18/02/2013