Mόνο το 6% των marketers που συμμετείχαν σε πρόσφατη έρευνα* δήλωσαν ότι μπορούν να υλοποιήσουν μια content marketing στρατηγική με σιγουριά. Εσείς;
Το content marketing εστιάζει στις αξίες των πελατών, φροντίζοντας να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη δημιουργία και διανομή πολύτιμου και σχετικού περιεχομένου με συνέπεια, στοχεύοντας στην προσέλκυση και «απόκτηση» ενός προσεκτικά προκαθορισμένου κοινού. Η δημιουργία τέτοιου περιεχομένου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Inbound Marketing στρατηγικής κάθε εταιρείας, αφού επικεντρώνεται στην επίλυση του προβλήματος του υποψήφιου πελάτη μέσα από τις κατάλληλες ενέργειες, αποφεύγοντας τακτικές hard-selling για πώληση των προϊόντων/υπηρεσιών της.
Στόχος κάθε content marketing στρατηγικής είναι να αυξήσει τις πωλήσεις της εκάστοτε εταιρείας, μετατρέποντας τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές σε leads και από leads σε πελάτες.
Γιατί είναι σημαντικό το Content Marketing;
Μέσω του content marketing μπορείτε να επιτύχετε την αύξηση του ποσοστού αναγνωρισιμότητας ενός brand, την απόκτηση νέων πελατών και leads (επισκέπτες ενός website/e-shop που έχουν εκδηλώσει κάποιο ενδιαφέρον), αλλά και την αφοσίωση των ήδη υπαρχόντων πελατών μιας εταιρείας. Επίσης, προσφέρετε χρήσιμο περιεχόμενο και δημιουργείτε την αίσθηση ότι η εταιρεία σας ανήκει στους leaders, στον τομέα της.
Επίσης, μην ξεχνάτε πως ο σύγχρονος καταναλωτής έχει πλέον τη δυνατότητα να αποφεύγει το περιεχόμενο που δεν τον αφορά, χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία, όπως για παράδειγμα τα adblockers. Όμως, το content marketing σας επιτρέπει να προωθείτε την εταιρεία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας με πιο έμμεσο τρόπο και άρα οι ενέργειές σας θα συνεχίσουν να έχουν αποτέλεσμα, ακόμα και αν μια μερίδα κοινού αποφασίσει να χρησιμοποιήσει εργαλεία όπως τα adblockers.
Όμως, πώς μπορείτε να κερδίσετε την προσοχή των μηχανών αναζήτησης, αλλά και να προσελκύσετε επισκέπτες που πραγματικά ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό σας;
Πολύ απλά, δημιουργώντας περιεχόμενο το οποίο σχετίζεται με τα θέματα που οι πελάτες σας αναζητούν, θα καταφέρετε να δημιουργήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας και φυσικά θα αποκτήσετε νέα leads.
Τα 3 στάδια του content marketing:
1. Μάθετε τα πάντα γύρω από το κοινό σας.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, απευθύνεστε σε ένα συγκεκριμένο κοινό και καλό θα ήταν να επενδύσετε λίγο χρόνο ώστε να το μάθετε καλύτερα. Πρώτα αναγνωρίστε τα θέματα που ενδιαφέρουν τα Buyer Personas σας – τα διαφορετικά προφίλ αγοραστών στα οποία στοχεύετε- και έπειτα δημιουργήστε μοναδικό περιεχόμενο, στοχευμένο στις ανάγκες του. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να λύνει ένα πρόβλημα που έχει το κοινό σας, εκπαιδεύοντάς το κατάλληλα, ώστε στο τέλος να μπορεί να διαμορφώσει μια τεκμηριωμένη άποψη σε σχέση με αυτό που ψάχνει.
Ένας τρόπος για να καθορίσετε τα buyer personas σας είναι να ξεκινήσετε προσδιορίζοντας τους υπάρχοντες πελάτες σας. Δημιουργήστε ένα «κοινό-πρότυπο» για κάθε κατηγορία κοινού και δώσετε απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:
- «Ποια είναι η μεγαλύτερη ανάγκη του;»
- «Τι περιεχόμενο ενδιαφέρει το κοινό μου;»
- «Τι προβλήματα προσπαθεί να λύσει;»
2. Αξιολογήστε το ήδη υπάρχον περιεχόμενό σας και θέστε νέους στόχους.
Πριν αρχίσετε να δημιουργείτε νέο περιεχόμενο, κάντε πρώτα έναν έλεγχο στο ήδη υπάρχον περιεχόμενο που έχετε στη διάθεσή σας. Αυτός ο έλεγχος θα σας βοηθήσει να καταλάβετε πόσο καλά έχετε «δομήσει» τα θέματα που αφορούν τα buyer personas σας, αλλά και να αναγνωρίσετε τυχόν ελλείψεις που θα σας εμπνεύσουν ώστε να δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο.
H ανάλυση της αποτελεσματικότητας των προηγούμενων ενεργειών σας θα σας οδηγήσει στη δημιουργία μιας νέας λίστας με στόχους και ενέργειες για την επόμενη χρονιά, δίνοντας προτεραιότητα στο είδος περιεχομένου που είχε την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
3. Φροντίστε για την κατάλληλη προβολή του περιεχομένου σας.
Βεβαιωθείτε ότι προβάλλετε την εταιρεία σας μέσω του περιεχομένου σας στο σωστό μέρος – εκεί που βρίσκεται το κοινό σας - την κατάλληλη στιγμή.
Άλλωστε, το μυστικό για να αποκτήσετε ακόμα περισσότερους πελάτες είναι να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους! Οι αναγνώστες σας θα πρέπει να πειστούν ότι συνδέονται (engage) με μια αξιόπιστη πηγή γνώσης και ενημέρωσης, η οποία τους «μαγνητίζει» με το ενδιαφέρον περιεχόμενό της και τους κάνει να θέλουν να το μοιραστούν με τον κύκλο τους στα social media.
Ακολουθούν 3 Content Marketing Trends για το 2017 που δείχνουν την αναγκαιότητα για δημιουργία σχετικού περιεχομένου για τον χρήστη, το οποίο διανέμεται στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή:
Trend #1: Παραγωγή user-friendly περιεχομένου
Η ανάγκη αυτή προκύπτει καθώς, όπως και οι καταναλωτές έτσι και οι αλγόριθμοι του Google Search εξελίσσονται διαρκώς. Είναι πλέον σε θέση να αναγνωρίσουν εάν το περιεχόμενο που «διαβάζουν» είναι σχετικό και user-friendly ή όχι.
Επίσης, μην ξεχνάτε ότι το σχετικό περιεχόμενο ενισχύει την αλληλεπίδραση του χρήστη με το περιεχόμενο. Άλλωστε για αυτό χρησιμοποιείται και το content marketing.
Trend #2: Personalization
Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Texas, υπάρχουν δύο λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι έχουν μια φυσική ροπή προς το εξατομικευμένο περιεχόμενο: η επιθυμία τους να έχουν τον έλεγχο και η online υπερπληροφόρηση.
Μέσω του personalization ο καταναλωτής νιώθει ότι λαμβάνει σχετική πληροφορία η οποία έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες και στα μέτρα του και άρα θέλει να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενο. Γι’ αυτό αυτόματα αισθάνεται ότι έχει και τον έλεγχο του περιεχομένου που καταναλώνει, το οποίο επιλέγει ανάμεσα από το ευρύ φάσμα πληροφοριών που μπορεί κανείς να βρει online. Ενημερωθείτε για τη σημασία του personalization στην online marketing στρατηγική διαβάζοντας το σχετικό άρθρο.
Το personalization ενισχύει επίσης και το lead nurturing - τη διαδικασία προσέγγισης των επισκεπτών ενός website που έχουν εκδηλώσει κάποιο ενδιαφέρον προκειμένου να εδραιωθεί μια σχέση εμπιστοσύνης, μέσω της οποίας αυτοί οι επισκέπτες θα μετατραπούν σε πελάτες της εκάστοτε εταιρείας. Αν θέλετε να γνωρίσετε τους επισκέπτες του website σας και να ξεκινήσετε να χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους τότε δεν έχετε παρά να ενημερωθείτε για τη νέα υπηρεσία wedia Inbound Marketing: Starter Kit!
Trend #3: Email Automation
Μπορεί το email marketing να είναι μια από τις παλαιότερες στρατηγικές, όμως συνεχίζει να εξελίσσεται χάρη στην τεχνολογία και άρα παραμένει αποτελεσματικό. Σήμερα, τα αυτοματοποιημένα emails αποτελούν ισχυρό εργαλείο σε κάθε στάδιο του κύκλου πωλήσεων μιας εταιρείας, καθώς χρησιμοποιούνται για remarketing, up-selling, lead nurturing κλπ.
Food for thought…
Η επιτυχία μιας content marketing στρατηγικής βασίζεται στον καθορισμό των buyer personas, την οργάνωση, τη δημιουργία και τη σωστή διανομή περιεχομένου που καλύπτει άμεσα τις ανάγκες τους.
Να θυμάστε ότι το περιεχόμενό σας είναι το μόνο «εργαλείο» που έχετε στη διάθεσή σας, ώστε να προσελκύσετε το «κοινό-πρότυπό» σας προς το website σας, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητά του και τον αριθμό των leads.
*Η έρευνα «2017 State of Content Marketing Survey» πραγματοποιήθηκε από τη Zazzle σε δείγμα marketers στον τομέα του decision-making.