Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το παραδοσιακό marketing βασίζεται σε ένα σύνολο παραγόντων τους οποίους χρησιμοποιεί για να πετύχει στους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει η κάθε επιχείρηση.
Οι παράγοντες αυτοί είναι 4 και είναι γνωστά ώς τα 4Ps του marketing:
- Προϊόν (Product)
- Τιμή (Price)
- Διανομή (Place)
- Προώθηση (Promotion)
Σήμερα, λαμβάνοντας υπόψη την αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ο καταναλωτής πραγματοποιεί μια έρευνα για να καλύψει μια ανάγκη του και την πληθώρα πληροφοριών που αντιμετωπίζει, δημιουργήθηκε η ανάγκη για μια πιο εξελιγμένη στρατηγική που εστιάζει στο content marketing.
Το content marketing έχει τη δύναμη να:
- προβάλλει σχετικό περιεχόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο
- αυξάνει τη ζήτηση και το lead generation
- τραβάει την προσοχή των καταναλωτών και μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον τους
Όπως καταλαβαίνετε μια τέτοιου είδους στρατηγική δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς κάθε εταιρεία αλλά και κάθε αγοραστής είναι διαφορετικοί. Γι΄ αυτό είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσετε από τα βασικά. Να αναγνωρίσετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε, τα άγχη και τα προβλήματά τους και να τους προσφέρετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με έναν τρόπο λειτουργικό για αυτούς.
Σκεφτείτε τα KPIs (τους δείκτες καίριας απόδοσης) πάνω στα οποία θα βασίσετε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σας και ξεκινήστε να παράγετε περιεχόμενο, αυτή τη φορά συνδυάζοντας τα 4 διαφορετικούς παράγοντες του content marketing, τα 4 Es:
- Aπασχόληση/ Αλληλεπίδραση (Engage)
- Εκπαίδευση (Educate)
- Διασκέδαση (Entertain)
- Ενδυνάμωση (Empower)
Τι είναι τελικά τα 4Es του content marketing;
1. Engage
Ο πρώτος παράγοντας μιας content marketing στρατηγικής αφορά το engagement. Η δημιουργία περιεχομένου που αναλαμβάνει να τραβήξει την προσοχή του κοινού στο οποίο στοχεύετε και να το κάνει να αλληλεπιδράσει με αυτό όταν ακόμα βρίσκεται στο αρχικό στάδιο του marketing funnel, είναι μια ενέργεια που πετυχαίνει το σκοπό της χωρίς να γίνεται ενοχλητική.
Τέτοιου είδους περιεχόμενο είναι τα webinars, τα videos αλλά και οι έρευνες γιατί σας βοηθούν να έρθετε πιο κοντά με το κοινό σας και να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης. Αυτή η σχέση θα σας δώσει αργότερα το δικαίωμα να προσεγγίσετε το κοινό σας μέσω μιας follow-up ενέργειας.
Προσοχή! Οι καταναλωτές εκτιμούν όσους δεν σπαταλούν το χρόνο τους άσκοπα με γενικό περιεχόμενο και τους προσφέρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν. Για παράδειγμα, πολλές φορές ένα video του ενός λεπτού είναι αρκετό για να παρουσιάσετε αυτά που θέλετε.
2. Εducate
Ο επόμενος παράγοντας έχει να κάνει ακριβώς με τη σχέση εμπιστοσύνης που πρέπει να χτίσετε με τους μελλοντικούς αλλά και τους υπάρχοντες πελάτες σας. Θα πρέπει να τους πείσετε ότι γνωρίζετε πολύ καλά τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιήστε και ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε είναι η εκπαίδευση. Η δημιουργία εκπαιδευτικού περιεχομένου που θα προμηθεύει τους πελάτες σας με βασικές γνώσεις και χρήσιμα data γύρω από το αντικείμενό σας αλλά και με testimonials πελατών τους βοηθά να διαμορφώσουν αρχικά μια άποψη και έπειτα να σας εμπιστευθούν.
Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να τους αποδείξετε ότι δεν ενδιαφέρεστε να λύσετε απλώς ένα πρόβλημα που πιθανό να αντιμετωπίζουν, αλλά θέλετε να τους βοηθήσετε να εξελιχθούν. Προσφέροντάς τους δεδομένα και insights μπορείτε να τους κατευθύνετε στις σωστές ερωτήσεις στις οποίες μπορείτε να απαντήσετε με τα προϊόντα ή και τις υπηρεσίες σας.
Μην παραλείψετε να τους δώσετε παραδείγματα τα οποία να δείχνουν πώς μπορείτε να βελτιώσετε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τη δεδομένη στιγμή. Εάν για παράδειγμα προσφέρετε B2B υπηρεσίες, μια καλή πρακτική είναι να τις προβάλλετε μέσω αναλυτικών Portfolios και Case Studies. Με αυτόν τον τρόπο, οι ενδιαφερόμενοι θα δούν πώς οι πελάτες σας κάλυψαν τις ανάγκες τους χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες σας, ενώ θα ανακαλύψουν και τι άλλο μπορείτε να τους προσφέρετε.
Παρότι τα case studies θεωρούνται καλή πρακτική για όσους βρίσκονται στα τελικά στάδια του Buyer’s journey κανείς δεν σας απαγορεύει να τα προσφέρετε και σε ένα πιο αρχικό στάδιο για να βελτιώσετε το lead generation. Τα case studies μπορούν να αποτελέσουν ένα δυνατό offer στο τέλος ενός video σε μορφή call-to-action ή ακόμα και να αντικαταστήσουν κάποια έρευνα.
3. Entertain
Ο τρίτος παράγοντας content marketing έχει σαν βασικό στόχο τη δημιουργία περιεχομένου που να προσφέρει κάποια αξία στον παραλήπτη του, όπως το διασκεδαστικό περιεχόμενο. Το διασκεδαστικό περιεχόμενο έχει τη δύναμη:
- να τραβήξει την προσοχή του κοινού στο οποίο στοχεύετε
- να μοιράζεται εύκολα με την προοπτική να γίνει viral
- να δώσει στην επιχείρησή σας ανθρώπινη υπόσταση
Επίσης, όλα τα παραπάνω κάνουν το χρήστη να θέλει να καταναλώνει το συγκεκριμένο περιεχόμενο και άρα κρατά την προσοχή του για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το διασκεδαστικό περιεχόμενο μπορεί να αποτελείται από ενδιαφέροντα infographics, όπως το «Ηλεκτρονικό Τσιγάρο και Οικονομία» της alter eGo, τo οποίo προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για το ηλεκτρονικό τσιγάρο και το άτμισμα οι οποίες μπορούν να διαβαστούν μέσα σε μερικά λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνετε επίσης και τις πιθανότητες κάποιος να θυμάται τις πληροφορίες που του δώσατε αφού διαβάσει το περιεχόμενό σας.
Θυμηθείτε: Ένα επιτυχημένο infographic θα πρέπει να είναι ακριβές, να έχει ωραία visuals και να μπορεί να μοιραστεί εύκολα!
Ακόμα, το video marketing είναι άλλος ένας τρόπος να κάνετε το περιεχόμενό σας πιο ενδιαφέρον και ευχάριστο. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές που παρακολουθούν ένα video είναι κατά 85% πιο έτοιμοι να αγοράσουν.
4. Empower
Η τέταρτη και τελευταία κατηγορία του content marketing είναι αυτή της ενδυνάμωσης. Πριν λοιπόν ξεκινήσετε να ετοιμάζετε το πρόγραμμα που θα ακολουθήσετε θα πρέπει πρώτα να βεβαιωθείτε ότι η στρατηγική και το περιεχόμενό σας μιλούν για τις λύσεις που μπορείτε να προσφέρετε, αλλά και για το πώς αυτές οι λύσεις θα «κινητοποιήσουν» τους πελάτες σας ακόμα περισσότερο.
Μην προσπαθείτε να πουλήσετε! Αντιθέτως, δείξτε στους ενδιαφερόμενους πώς μπορούν να βελτιώσουν την καθημερινότητα ή τη δουλειά τους επιλέγοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αν απευθύνεστε σε B2B πελάτες τότε φροντίστε να τους δείξετε ότι το marketing budget τους είναι απαραίτητο και ότι χρηματοδοτεί την καλύτερη πιθανή λύση προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες της επιχείρησής τους.
Και σε αυτήν την περίπτωση τα case studies, τα testimonials, τα videos και τα infographics που αφηγούνται το success story της επιχείρησής σας είναι ιδανικά. Μέσω αυτού του περιεχομένου βοηθάτε τους πιθανούς αγοραστές να δουν πώς μπορείτε να καλύψετε τις ανάγκες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δείτε ένα σχετικό παράδειγμα εδώ.
Τέλος, κάντε μια νέα αρχή!
Αφήνοντας πίσω σας τις παραδοσιακές marketing πρακτικές και δημιουργώντας περιεχόμενο σύμφωνα με τα 4Es του content marketing θα είστε σε θέση να αυξήσετε τη ζήτηση αλλά και το lead generation από τα πρώτα στάδια της στρατηγικής σας. Αντί λοιπόν να χρησιμοποιείτε το περιεχόμενό σας για να πουλήσετε, χρησιμοποίηστε το για να βοηθήσετε τους μελλοντικούς αγοραστές σας να λύσουν τα προβλήματά τους και να εξελιχθούν επιτυχώς μέσα από αυτά.
Επίσης, τα KPIs που θα θέσετε από την αρχή θα σας δείχνουν ποια σημεία της στρατηγικής σας λειτουργούν και ποια πρέπει να βελτιώσετε για να πετύχετε τους στόχους σας.
Σας ενδιαφέρει το content marketing; Δείτε μερικά επιπλέον άρθρα που ίσως σας φανούν χρήσιμα:
- Πώς θα αυξήσετε τα leads σας μέσω του content marketing;
- Content marketing: Υπάρχει συνταγή για το τέλειο blog post;
- Content marketing: Πώς θα δώσετε νέα πνοή στο περιεχόμενο σας