Τα AdWords Expanded Text Ads είναι ίσως μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που ανακοίνωσε η Google σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία χρόνια. Περισσότερο κείμενο ισούται με περισσότερες ευκαιρίες γι’ αυτό ας δούμε πώς μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτή την αλλαγή στο έπακρο!
Η Google έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για τα Expanded Text Ads στο AdWords από τον Ιούλιο, ενώ πρόσφατα επιμήκυνε τη διορία της έως και το τέλος Ιανουαρίου του 2017. Αν το ήξερες ήδη πιθανό να είχες αρχίσει να σκέφτεσαι τα next steps, αν το έμαθες τώρα keep calm και δες πώς να οργανώσεις την to-do list σου ώστε να υποδεχθείς αυτήν την αλλαγή!
Πώς και πότε να κάνεις την αλλαγή σε ΕTA;
Όπως πολύ καλά γνωρίζεις ένας πολύ σημαντικός παράγοντας αξιολόγησης μιας διαφήμισης για τη Google είναι η ιστορικότητα της. Γι΄αυτό θα σε συμβούλευα να κρατήσεις 1-2 standard ads σε κάθε ad group, προτίμησε εκείνα με το υψηλότερο CTR και να το εμπλουτίσεις με τουλάχιστον 3-4 ETAs. Έτσι θα μπορέσεις να έχεις πιο ασφαλείς ενδείξεις.
Αφού τρέξεις τις διαφημίσεις AdWords για περίπου δύο εβδομάδες τότε θα έχεις συλλέξει αρκετά data ώστε να μπορέσεις να συγκρίνεις τους δύο τύπους διαφήμισης ανάλογα με το CTR τους και να αξιολογήσεις ανάλογα τις προσπάθειές σου.
Κάνοντας τις παραπάνω κινήσεις θα μπορέσεις να προβλέψεις τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η αλλαγή στα clicks, στα conversions και στο revenue των διαφημίσεων που τρέχεις, μόλις πέσει η αυλαία για τα standard ads, αφού θα τα «τρέχεις» για καιρό.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα αποτελεσματικό ETA;
Αν έχεις την τύχη να συνεργάζεσαι με κειμενογράφους θα σε συμβούλευα να ζητήσεις τη βοήθειά τους και να μη χρησιμοποιήσεις τα ήδη υπάρχοντα κείμενα από τις παλιές διαφημίσεις. Ξεκίνησε λέγοντάς τους ότι τώρα έχουν περισσότερους χαρακτήρες μέσα από τους οποίους μπορούν να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους και να προωθήσουν καλύτερα την εκάστοτε εταιρεία, το προϊόν ή την υπηρεσία και δώσ' τους έναν ξεκάθαρο στόχο για την κάθε διαφήμιση.
Η ανατομία ενός αποτελεσματικού ETA:
Headline 1:
Εστίασε σε keywords που να σχετίζονται με την εκάστοτε αναζήτηση του χρήστη. Με αυτόν τον τρόπο θα είσαι σε θέση να απαντήσεις στις ανάγκες του.
Headline 2:
Παρουσίασε το USP σου, αυτό που σε κάνει να διαφέρεις από τον ανταγωνισμό τη δεδομένη στιγμή, εστιάζοντας πάλι σε σχετικά keywords και κέντρισε το ενδιαφέρων των χρηστών. Μια καλή πρακτική είναι η χρήση αριθμητικών τιμών για να περιγράψεις κάποια πράγματα (π.χ. 50% έκπτωση, 10 χρόνια εμπειρίας).
1ο path:
Το path ακολουθεί το URL και υποδεικνύει στο χρήστη ότι το συγκεκριμένο link θα τον μεταφέρει ακριβώς εκεί που θέλει. Καλό είναι και εδώ να υπάρχει κάποιο σχετικό keyword και φυσικά να περιγράφεται ξεκάθαρα η σελίδα που θα ακολουθήσει.
2ο path:
Φρόντισε το CTA σου να είναι δυνατό ώστε να εμπνεύσει άμεση ενέργεια χρησιμοποιώντας λέξεις όπως π.χ. τώρα, προσφορές, εκπτώσεις.
Περιγραφή:
Έχεις πλέον 80 χαρακτήρες για να πεις όλα αυτά που ήθελες για το εκάστοτε προϊόν, την υπηρεσία ή και την εταιρεία. Χρησιμοποίησέ τα έξυπνα!
Μόλις δημιουργήσεις τα ETAs σου το μόνο που μένει να κάνεις είναι να τα τεστάρεις μαζί με τα ήδη υπάρχοντα ads σου και να συλλέξεις πολύτιμα data! Η διαδικασία αυτή όπως φαντάζεσαι είναι εξακολουθητική και άρα αυτά τα data θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις ακόμα πιο αποτελεσματικές διαφημίσεις στον επόμενο γύρω και ούτω καθεξής.
Next steps…
Αφού αποκτήσεις μια πρώτη εικόνα για το κατά πόσο τα Expanded Text Ads είναι αποτελεσματικά για την επιχείρησή σου και για το είδος διαφημίσεων που κάνεις, από εδώ και πέρα η διαδικασία είναι απλή. Στην ουσία κάνεις ακριβώς ό,τι και πριν προκειμένου να αξιολογήσεις και να βελτιστοποιήσεις τα ads σου.
Για καλό και για κακό όμως ας κάνουμε μια επανάληψη:
- Μέτρα την απόδοση του περιεχομένου των διαφημίσεών σου κάθε δύο εβδομάδες και σύγκρινέ το με τον προκάτοχό του.
- Μη μένεις μόνο στα data! Προσπάθησε να καταλάβεις γιατί κάποια ads είχαν μεγαλύτερη επιτυχία από άλλα, ακόμα και αν δεν περιλαμβάνουν όλα τα σχετικά keywords προκειμένου να βγάλεις κάποια ασφαλή συμπεράσματα.
- Τα ευρήματα κάθε δοκιμής θα πρέπει να σε βοηθούν ώστε να εξελίξεις το testing σου και κατ' επέκταση τα ads που δημιουργείς. Δες πώς κάποιο στοιχείο μπορεί πραγματικά να επηρεάσει κάποια συμπεριφορά και βάλτο στο πρόγραμμα προκειμένου να το πετύχεις.
- Πριν τρέξεις μια καινούργια διαφήμιση μελέτησε τις προηγούμενες δοκιμές και τα ευρήματα που έχεις συλλέξει από αυτές ώστε να διαπιστώσεις τι επίπτωση είχαν οι αλλαγές που έκανες. Χρησιμοποίησε αυτά τα data για να καταλάβεις πώς το νέο testing θα επηρεάσει τα impressions, τα clicks και τα conversions των διαφημίσεών σου.
- Μην επαναπαύεσαι! Μόλις καταλήξεις στη "χρυσή" συνταγή επιτυχημένων ads μπορείς να τις αφήσεις να δουλεύουν προς όφελός σου όσο εσύ ενημερώνεσαι σχετικά με νέες βελτιστοποιήσεις και αλλαγές ώστε να τις εξελίξεις.
- Test, test, test! Πιθανό να έχεις βαρεθεί να το ακούς αλλά το testing είναι το A και το Ω στον τομέα του SEM. Για να καταλάβεις, μπορεί δύο brands να τρέχουν ακριβώς την ίδια διαφήμιση και να βρίσκουν τεράστιες διαφορές στο CTR. Με το τεστάρισμα είσαι πάντα σε θέση να γνωρίζεις την αποτελεσματικότητα των ενεργειών σου.
Τα AdWords Expanded Text Ads είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να σου συμβεί!
Αν σε έχει κυριεύσει το άγχος για το πότε θα προλάβεις να μετατρέψεις όλες τις διαφημίσεις που τρέχεις σε ETA format πιθανό να μη μπορείς να δεις το τεράστιο όφελος πίσω από αυτή την αλλαγή της Google στο AdWords.
Έχοντας πλέον περισσότερους χαρακτήρες και χώρο στη διάθεσή σου μπορείς να δημιουργήσεις διαφημίσεις που έχουν χαρακτήρα και που περιγράφουν την κουλτούρα αλλά και το όραμα κάθε εταιρείας ή τη μοναδικότητα κάθε προϊόντος/ υπηρεσίας. Τα Expanded Text Ads ΕΙΝΑΙ αυτή τη στιγμή το πιο αποτελεσματικό μέσο αύξησης επισκεψιμότητας για ένα online property και θα έπρεπε ήδη να έχεις αρχίσει να το εκμεταλλεύεσαι.
Φυσικά η επιτυχία δεν θα έρθει ως δια μαγείας, χρησιμοποίησε τα παραπάνω tips για να οργανώσεις τα δικά σου next steps και μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου ή με τους συναδέλφους μου για οτιδήποτε χρειαστείς.
It is always a pleasure...