Η διαφήμιση ιστοσελίδων μέσω του Google AdWords είναι μια συνηθισμένη πρακτική που μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα της εταιρείας σας. Όμως, αν δεν είναι κατάλληλα βελτιστοποιημένη, μια Google AdWords καμπάνια μπορεί κάλλιστα να είναι ζημιογόνα για την εταιρεία σας, αν δεν σας αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα σε έσοδα.
Διαβάστε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα αποτελέσματα που έχετε από την προβολή σας στο Google Adwords με 6 απλές πρακτικές
Ένα καλό ad και κατ’ επέκταση μια καλή landing page στην οποία θα οδηγεί αυτό, είναι σημαντικό να δίνουν την κατάλληλη πληροφορία, ώστε να απαντούν στις ερωτήσεις, τις ανάγκες και τα κριτήρια που θέτει ο επισκέπτης του website μας.
Μια διαφήμιση π.χ για ένα eshop πρέπει να περιλαμβάνει όσο το δυνατόν πιο συνοπτικά (λόγω του περιορισμού στους χαρακτήρες) τα βασικά χαρακτηριστικά του eshop που θα αποτελέσουν τους λόγους για να το επιλέξει κάποιος έναντι των ανταγωνιστών (π.χ "-Χ% εκπτώσεις", "Ποικιλία σε Μεγάλα Μεγέθη", "Δωρεάν Μεταφορικά" κτλ.). Αντίστοιχα, αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να προβάλλονται κατάλληλα στις landing pages όπου στέλνουμε το κοινό μέσω των διαφημίσεών μας.
Αντίστοιχα, όταν κάποιος αναζητεί υπηρεσίες, θα πρέπει να τον καθοδηγούμε με τον σωστό τρόπο, ώστε να κατανοήσει πώς μπορεί η εταιρεία μας να τον βοηθήσει να βρουν λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Πολύ χρήσιμη σε αυτό είναι η χρήση calls-to-action (CTAs), που κατευθύνουν τον επισκέπτη προς την εκτέλεση των online ενεργειών που επιθυμούμε (π.χ. συμπλήρωση φόρμας με τα στοιχεία του, αγορά προϊόντος κτλ.).
Σαφώς μπορείτε και είναι σημαντικό να πειραματιστείτε με διάφορους συνδυασμούς χρώματος, σχεδιασμού και τοποθέτησης του CTA, για να βρείτε ποιος συνδυασμός είναι πιο αποτελεσματικός. Όμως, μην ξεχνάτε ότι οι κατευθυντήριες γραμμές στο σχεδιασμό και τη χρήση CTAs υπάρχουν γιατί είναι αποδεδειγμένα αποτελεσματικές. Έτσι, καλό θα ήταν να μην επιχειρήσετε έναν πολύ ιδιαίτερο σχεδιασμό με την ελπίδα ότι η διαφορετικότητα θα τραβήξει την προσοχή, γιατί το πιο πιθανό αποτέλεσμα θα είναι να είναι να χάσετε πολύτιμες μετατροπές.
Σκεφτείτε τι θα έψαχναν οι χρήστες για να σας βρουν, και στοχεύστε σε αυτά τα keywords. Αποφύγετε οτιδήποτε είναι πολύ γενικό και μην εστιάζετε μόνο σε υπερβολικά συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Ένα πολύ γενικό keyword μπορεί να έχει χαμηλό CPC, αλλά να έχει ταυτόχρονα πολύ χαμηλό ποσοστό μετατροπής. Αντίστοιχα, ένα πολύ στοχευμένο keyword μπορεί να έχει πολύ υψηλό ποσοστό μετατροπής σε conversions, αλλά ο συνολικός όγκος των αναζητήσεων του εν λόγω keyword να είναι τόσο χαμηλός που να περιορίζει τις πωλήσεις της εταιρείας σας..
Ψάξτε και εντοπίστε τα σημεία και τις πρακτικές που επιδέχονται βελτιώσεων και κάντε τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να βελτιώσετε τη γενικότερη ροή και τα τελικά αποτελέσματα. Αν έχετε ορίσει σωστά τους στόχους (goals) μέσα από το Google Analytics και τα βήματα που απαιτούνται για ολοκληρωθεί ο κάθε στόχος, τότε μπορείτε να βρείτε εξαιρετικές πληροφορίες για το πού υπάρχουν προβλήματα στο funnel σας.
Π.χ ποιες είναι οι σελίδες που παρουσιάζουν υψηλό βαθμό εγκατάλειψης, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνεται ένα conversion; Αυτές οι σελίδες θα πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα για εσάς και να εστιάσετε στη βελτίωση των αποτελεσμάτων σας με τις κατάλληλες βελτιστοποιήσεις σε αυτές.
Η συνεχής βελτιστοποίηση του sales funnel σας θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε σημαντικά το ποσοστό μετατροπής των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας.
Μη στοχεύετε στο χαμηλότερο CPC απαραίτητα. Το πιο σημαντικό είναι να πετυχαίνετε τον κατάλληλο όγκο conversions με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να ορίζετε κατάλληλα την μέγιστη προσφορά σας ανά keyword, ώστε να έχετε ένα αξιόλογο μερίδιο εμφάνισης σε αυτό.
Αν έχετε πολύ χαμηλό μερίδιο εμφάνισης των διαφημίσεών σας στο Google Search, τότε χάνετε ευκαιρίες για περισσότερα conversions σε αυτά τα keywords. Σε keywords που σας φέρνουν conversions, η στρατηγική σας θα πρέπει να εστιάζει στην αύξηση των clicks, με το κατάλληλο κόστος ανά κλικ, ώστε να έχετε την βέλτιστη αναλογία εσόδου και κόστους προβολής.
Ο Δείκτης Ποιότητας των λέξεων κλειδιά στο AdWords είναι ένας πολύ σημαντικός δείκτης της "υγείας" που έχουν τα keywords μιας Google AdWords καμπάνιας. Σας δείχνει συνοπτικά το κατά πόσο είναι σχετικές οι λέξεις κλειδιά που έχετε επιλέξει σε μια ομάδα διαφήμισης, με τις διαφημίσεις που έχει αυτή η ομάδα, αλλά και τη σελίδα προορισμού των διαφημίσεων αυτών. Ταυτόχρονα, λαμβάνει υπόψη του και την ιστορική απόδοση του λογαριασμού σας.
Το υψηλό quality score σε όσο το δυνατόν περισσότερα keywords μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε σημαντικά το κόστος ανά κλικ που πληρώνετε. Ο Δείκτης Ποιότητας μαζί με την μέγιστη προσφορά ανά κλικ που έχουν θέσει οι ανταγωνιστές σας, επηρεάζει την Θέση Κατάταξης μιας διαφήμισης, αλλά και το κόστος που καλείται να πληρώσει κάθε φορά ένας διαφημιζόμενος για ένα κλικ στο αντίστοιχο keyword.
Έχοντας αυτούς τους έξι κανόνες στο μυαλό σας, θα καταφέρετε να αυξήσετε τις AdWords μετατροπές σας. Θα είστε ενήμεροι για κάθε στάδιο της διαδικασίας της μετατροπής, διαθέτοντας μια κριτική ματιά για βελτιώσεις. Να είστε ανοιχτοί στις αλλαγές, να είστε ευέλικτοι, να ελέγχετε συνέχεια την απόδοση των ενεργειών σας και να κατευθύνεστε χωρίς παρεκκλίσεις προς την επιτυχία.