Κοιτάτε τα ράφια της αποθήκης σας και αναρωτιέστε γιατί δεν πωλούνται τα προϊόντα σας με τους ρυθμούς που περιμένατε; Μην μένετε με δεμένα τα χέρια!
Το πιο πιθανό είναι ότι ενώ οι φωτογραφίες σας απεικονίζουν τα προϊόντα του e-shop σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, οι περιγραφές τους δεν είναι αρκετά δυνατές για να τα προωθήσουν στους καταναλωτές.
Πιάστε μολύβι και χαρτί ή προσλάβετε έναν κειμενογράφο - είναι πολύ φιλικοί και συνεργάσιμοι - και στρωθείτε στη δουλειά.
Tip #1: Μπείτε στο μυαλό των Buyer Personas σας
Όχι, δεν χρειάζεται να έχετε μαντικές ικανότητες, απλώς μελετήστε τα στοιχεία που έχετε συλλέξει σχετικά με το κοινό σας και τις προτιμήσεις του και δημιουργήστε περιγραφές βασισμένες σε αυτά. Για παράδειγμα αν το κοινό σας έχει πιο πρακτικό τρόπο σκέψης τότε μια χιουμοριστική περιγραφή που δεν επικεντρώνεται σε δεδομένα ίσως να τους αποτρέψει παρά να τους ενθαρρύνει.
Tip #2: Γράψτε κάτι διαφορετικό (οτιδήποτε)
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε όλα τα προϊόντα συνοδεύονται από κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά και μια περιγραφή που ορίζει ο κατασκευαστής τους. Αυτό σημαίνει ότι αν χρησιμοποιήσετε τα παραπάνω ως έχουν κινδυνεύετε να έχετε την ίδια περιγραφή και με τα υπόλοιπα e-shops που εμπορεύονται το εκάστοτε προϊόν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαφοροποίηση. Για παράδειγμα στο παρακάτω website έχει χρησιμοποιηθεί η ακριβής περιγραφή του κατασκευαστή:
Φυσικά, δεν είπαμε να δημιουργήσετε κάτι εντελώς δικό σας απλώς αντί να κάνετε «Αντιγραφή-Επικόλληση» θα μπορούσατε να διανθήσετε την περιγραφή σας και να της δώσετε χαρακτήρα, όπως έγινε εδώ:
Tip #3: Πείτε μια ιστορία
Ξέρετε ποια είναι τα πιο επιτυχημένα προϊόντα; Αυτά που αφηγούνται στον καταναλωτή μια ιστορία με την οποία μπορούν να ταυτιστούν συναισθηματικά - να φανταστούν τον εαυτό τους με το προϊόν, ενώ παράλληλα απολαμβάνουν τα όσα τους προσφέρει. Αν το πετύχετε αυτό τότε θα δείτε τις πωλήσεις σας να ανεβαίνουν κατακόρυφα!
Ένα καλό παράδειγμα σε αυτή τη λογική είναι η περιγραφή της Apple για το iPhone 6s:
Συμβουλή στη συμβουλή: Φροντίστε τα κείμενα των περιγραφών σας να ακολουθούν την εταιρική ταυτότητα και το όραμα της εταιρείας σας, για να είναι πιο αξιόπιστα.
Tip #4: Δώστε σημασία στις λεπτομέρειες
Παν μέτρον άριστον! Γι’ αυτό πριν σας πιάσει ο συγγραφικός οίστρος σκεφτείτε ότι οι καταναλωτές μπορεί να πραγματοποιήσουν μια αναζήτηση βάσει: μεγέθους, χρώματος, κωδικού, τεχνικού χαρακτηριστικού κλπ. Τέτοιου είδους πληροφορίες όπως και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος θα πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμα ανεξάρτητα από την περιγραφή. Συνήθως, στα περισσότερα websites τα τεχνικά χαρακτηριστικά επαναλαμβάνονται και σε ξεχωριστό tab.
Tip #5: Τα πολλά λόγια είναι… χαμηλές πωλήσεις!
Γνωρίζω ότι δεν είναι εύκολο να πεις αυτό που θες χρησιμοποιώντας μόνο τις απολύτως απαραίτητες λέξεις, αλλά πρέπει! Οι άχρηστες πληροφορίες και οι ανυπόστατες δηλώσεις, όπως «κορυφαία ποιότητα» δημιουργούν αμφιβολίες στον καταναλωτή και τον απομακρύνουν από το ταμείο.
Αντίθετα, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να εστιάσετε σε δεδομένα που μπορείτε να αποδείξετε, όπως τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τα οφέλη του κάθε προϊόντος, και να τον αφήσετε να αποφασίσει μόνος του για την ποιότητα.
Αν καταφέρετε να τον κερδίσετε τότε η δική του περιγραφή στην αξιολόγηση των προϊόντων σας θα είναι ακόμα καλύτερη και από τη δική σας!
Τέλος, οι περιγραφές των προϊόντων του e-shop σας είναι η ιδανική ευκαιρία για εσάς να εξηγήσετε στους πελάτες σας τον τρόπο με τον οποίο θα καλύψετε μια ανάγκη τους με τη βοήθεια του εκάστοτε προϊόντος. Και επειδή μάλλον θα έχετε μόνο μια ευκαιρία, φροντίστε να εκμεταλλευτείτε τα παραπάνω tips προς όφελός σας!