Αναζητάτε συνεχώς τρόπους να αυξήσετε το engagement των social media σελίδων της επιχείρησης στην οποία εργάζεστε; Μη σπαταλάτε άλλο χρόνο και χρήματα. Δείτε ποια posts πρέπει να εντάξετε στη στρατηγική σας.
Το χαμηλό engagement μιας σελίδας έχει αντίκτυπο και στις πωλήσεις ενός brand. Το μυστικό είναι το περιεχόμενο που δημοσιεύετε στα social media να είναι ενδιαφέρον για τους χρήστες. Μην ξεχνάτε ότι οι χρήστες των social media βρίσκονται σε αυτά για δύο βασικούς λόγους: την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Αυτό αυτόματα αποτελεί ιδανική ευκαιρία για ένα brand που θέλει να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό του, γιατί μέσω του περιεχομένου που δημοσιεύει έχει τη δυνατότητα να γίνει πιο προσιτό.
Υπάρχουν, επομένως, μερικά posts τα οποία μπορείτε να εντάξετε στη θεματολογία που δημιουργείτε για κάθε κανάλι, δημιουργώντας έτσι ένα πολύ ενδιαφέρον mix.
1. Το «Behind the scenes» post
Το concept «περνάμε καλά στα παρασκήνια και αυτό βγαίνει στον κόσμο» έχει μια βάση, καθώς το κοινό που έχει κάνει «Like» στη σελίδα σας επιθυμεί να δει την ανθρώπινη πλευρά του brand, ώστε να συνδεθεί μαζί του.
Επομένως, γιατί να μην προσφέρετε στο κοινό σας αυθεντικό περιεχόμενο από την καθημερινότητα στο γραφείο ή από τους χώρους της εταιρείας, το οποίο παράλληλα θα υπογραμμίζει τη φιλοσοφία της εταιρείας; Δείτε για παράδειγμα ένα πρόσφατο post από τη σελίδα της wedia στο Instagram:
2. To post για ευκαιρίες καριέρας
Κατά καιρούς όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται προσωπικό. Η πρώτη σκέψη που έρχεται στο μυαλό είναι η δημιουργία ενός post ή μιας διαφήμισης στο LinkedIn. Όμως, ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησής σας μπορείτε να δοκιμάσετε και κάποια «αντισυμβατικά» μέσα για να βρειτε τον επόμενο γραφίστα ή barista κλπ., όπως για παράδειγμα το Snapchat.
H McDonald's δημιούργησε πρόσφατα το «Snaplications» όπου οι υποψήφιοι καλούνται να στείλουν ένα video 10'' έναντι βιογραφικού, στο οποίο να ξεδιπλώνουν την προσωπικότητά τους προκειμένου να πάρουν τη θέση:
Πηγή εικόνας: Campaign Brief
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορείτε να δοκιμάσετε στη συγκεκριμένη θεματική ενότητα και τα οποία μπορούν να προετοιμάσουν τον ενδιαφερόμενο για την κουλτούρα της εταιρείας και για τα προαπαιτούμενα της θέσης. Για παράδειγμα, μια ομαδική φωτογραφία ή κάποια mini interviews με εργαζόμενους της εταιρείας μπορούν πραγματικά να ξεκινήσουν μια συζήτηση στα social media και να κάνουν το brand πιο αγαπητό.
3. Το post εμπνευσμένο από την επικαιρότητα
Όλοι θυμόμαστε την καταχώρηση της Norwegian Airlines όταν χώρισε ένα από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια του Hollywood, η Angelina Jolie και ο Brad Pitt, με τίτλο «Brad is single». Κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να δημοσιευτεί και στα social media.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν είναι λίγες οι φορές που οι marketers αντλούν έμπνευση από την επικαιρότητα προκειμένου να προωθήσουν ένα προϊόν. Στην περίπτωση των social media αυτό είναι ακόμα πιο σχετικό καθώς οι περισσότεροι χρήστες διατηρούν λογαριασμούς στα social media προκειμένου να ενημερώνονται για το τι συμβαίνει στον κόσμο.
Επομένως, δημοσιεύοντας posts τα οποία έχουν να κάνουν με την επικαιρότητα αυξάνεις τις πιθανότητες να τραβήξεις την προσοχή του κοινού σου και να πυροδοτήσεις μια συζήτηση μαζί του. Δείτε ένα πρόσφατο παράδειγμα από τη Zomato:
4. To post «Προσεχώς»
Τα social media αποτελούν ιδανική πλατφόρμα για τη διαφήμιση ή την ενημέρωση του κοινού σου σχετικά με ένα νέο προϊόν ή μια υπηρεσία που πρόκειται να λανσαριστεί σύντομα.
Με αυτόν τον τρόπο ενισχύετε το αίσθημα της προσμονής και δημιουργείτε ένα "buzz" γύρω από αυτό το γεγονός. Φροντίστε αυτό το post να εστιάζει στα μακροχρόνια οφέλη του καταναλωτή από την απόκτησή του και αποφύγετε τα πωλησιακά tricks που δημιουργούν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.
5. Το shared post
Ας πούμε ότι βρίσκεστε στο Facebook και βλέπετε ένα πολύ ωραίο video από μια ενημερωτική πηγή. Το κάνετε share από την επίσημη σελίδα της εταιρείας σας ή όχι; Αν απαντήσατε αρνητικά, τότε θα πρέπει να αναθεωρήσετε. Μια προσθήκη περιεχομένου από εξωτερική πηγή κάθε τόσο καταπολεμά και τη μονοτονία του timeline. Άλλωστε… sharing is caring και όποιος χρησιμοποιεί τα social media το γνωρίζει καλά!
Εύχομαι οι παραπάνω θεματικές να αποτελέσουν έμπνευση για το περιεχόμενο των posts που δημοσιεύετε στα social media. Τώρα, το μόνο που μένει είναι να δείτε ποιες από τις παραπάνω θεματικές posts μπορείτε να ενσωματώσετε άμεσα στην social media marketing στρατηγική σας για να ξεκινήσετε να χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους followers σας και εν δυνάμει πελάτες. Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να υιοθετήσετε μια πιο ολοκληρωμένη στρατηγική social media που να έχει αποτέλεσμα, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με την έμπειρη ομάδα της wedia!