Θα μπορούσε κανείς να πει ότι έχω πάθει εμμονή με το συγκεκριμένο feature του Facebook, αλλά το Facebook Live streaming είναι το απόλυτο social trend αυτή τη στιγμή και θεωρώ χρέος μου να σας το μάθω σωστά. Γι’ αυτό σας εκμυστηρεύομαι 11 tips που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε!
Είναι πιθανό να σκέφτεσαι «Πώς κάνουν έτσι; Ένα video είναι.» αλλά εδώ θα αναγκαστώ να σε διορθώσω γιατί το live streaming στο Facebook δεν είναι απλώς ένα video. Είναι ένα κανάλι επικοινωνίας με τους fans και followers μιας σελίδας ή μιας προσωπικότητας, είναι μια behind the scenes στρατηγική marketing που εξιτάρει και προσελκύει το κοινό, με λίγα λόγια είναι ένα ισχυρό εργαλείο που θα σε συμβούλευα να εκμεταλλευτείς ASAP (πριν δηλαδή το κάνουν ακόμα και pages με 5 followers – εκ των οποίων όλοι είναι μεταξύ τους συγγενείς).
Ας δούμε λοιπόν τα 11 tips που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις:
1. Τέσταρε το live streaming χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα προβολής “Only me”
Όπως με κάθε post ή video μπορείς να επιλέξεις με ποιον θα το μοιραστείς, αλλάζοντας απλώς τη ρύθμιση. Έχω εξηγήσει τη διαδικασία του Facebook live streaming σε προηγούμενο άρθρο.
2. Δώσε λίγο χρόνο και χώρο στα live videos που ανεβάζεις.
Ακόμα και αν νιώθεις ότι δύο ώρες είναι πολλές για να μην ανανεώσεις το περιεχόμενο της σελίδας σου θα σε συμβούλευα να συγκρατηθείς για χάρη του performance. Όπως ίσως γνωρίζεις το Facebook δίνει το προβάδισμα στα live streaming videos, επομένως ό,τι ανεβάσεις λίγο πριν ή μετά κινδυνεύει να χάσει την επισκεψιμότητα που πιθανό να είχε.
3. Σύστησε τον εαυτό σου στην αρχή αλλά και κατά τη διάρκεια του live streaming.
Ξεκίνα το video σου αναφέροντας λίγα πράγματα για εσένα και περιγράφοντας τι πρόκειται να αναμεταδώσεις. Φρόντισε να επαναλαμβάνεις τις συγκεκριμένες πληροφορίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια του video -ανάλογα με το χρόνο της μετάδοσης και τον αριθμό των νέων viewers- έτσι ώστε να καλωσορίσεις τους νέους viewers. Θυμήσου ότι όσο περισσότερο διαρκεί η ζωντανή μετάδοση, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχεις να εμφανιστεί το video σου στο News Feed του κοινού που έχεις επιλέξει.
4. Φρόντισε το video να έχει ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα.
Τα περισσότερα video στο Facebook άμα τη εμφανίση τους είναι στο mute και εξαρτάται από τον καθένα αν θα δυναμώσει τον ήχο. Άρα θα πρέπει να τραβήξεις την προσοχή πρώτα με το visual περιεχόμενο, το οποίο θα πρέπει να παραμένει ενεργό και κατά τη διάρκεια του video, καθώς δεν μπορείς να γνωρίζεις πότε θα εμφανιστεί το video σου σε κάποιο News Feed.
Επίσης, όσο πιο ελκυστικό είναι το video σου οπτικά τόσο πιο πολλοί viewers θα παραμείνουν μαζί σου ως το τέλος. Με αυτόν τον τρόπο, θα προσελκύσεις και περισσότερο κοινό και θα υποδείξεις στο Facebook ότι πρέπει να το προβάλλει στο News Feed. Άλλωστε, το Facebook βασίζεται και στο engagement που έχει ένα video – στις ενέργειες δηλαδή που πραγματοποιούν οι viewers, όπως το δυνάμωμα της φωνής, η μετατροπή σε full-screen ή η επιλογή high definition – έτσι ώστε να του δώσει υψηλότερο ranking.
5. Να είσαι αυθόρμητος/η.
Ο αυθορμητισμός είναι ένα από τα βασικά συστατικά που κάνουν το live streaming τόσο ελκυστικό για τους viewers. Το άλλο είναι η διαδραστικότητα. Το κοινό ιντριγκάρεται από το γεγονός ότι όλα είναι πιθανά σε μια live αναμετάδοση, σε αντίθεση με ένα video που είναι επιτηδευμένο και έχει υποστεί μοντάζ.
6. Ενθάρρυνε το κοινό σου να μοιραστεί το video.
Sharing is caring… και θα πρέπει να το περάσεις αυτό και στο κοινό σου. Η πρόκληση εδώ είναι το engagement. Επειδή το live streaming είναι τόσο ελκυστικό μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του κοινού και να μην το ωθήσει στην αλληλεπίδραση. Γι’ αυτό είναι καλό να τους δημιουργείς ερεθίσματα για likes, comments και shares ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια του video. Και μην ξεχνάς όσο μεγαλύτερο το engagement τόσο καλύτερο και το ranking!
7. Μίλα στο κοινό σου και σε κάθε έναν ξεχωριστά.
Πάρε παράδειγμα από εσένα. Εάν παρακολουθούσες ένα live streaming video με κάποιον που θαυμάζεις ή θεωρείς ενδιαφέρον και άκουγες ξαφνικά το όνομά σου πώς θα αισθανόσουν; Δώσε λοιπόν αυτή τη χαρά και στους δικούς σου viewers που έχουν αφήσει κάποιο σχόλιο κάτω από το video σου.
Ακόμα, ο αριθμός των comments ενός live streaming παίζει σημαντικό ρόλο στο ranking γι΄ αυτό θα πρέπει να βρεις και άλλους τρόπους να αυξήσεις τα σχόλιά σου. Μια καλή πρακτική είναι να ρωτήσεις κάτι το κοινό σου και να τους ζητήσεις να απαντήσουν με comment.
8. Ανάθεσε σε κάποιον τη διαχείριση των comments.
Επειδή είναι πολύ δύσκολο να μιλάς, να απαντάς σε comments και να κρατάς το ενδιαφέρον του κοινού αμείωτο, μπορείς να ζητήσεις από κάποιον συνάδελφο να σε βοηθήσει με τη διαχείριση του community απαντώντας στα comments μέσω του κεντρικού λογαριασμού/προφίλ από το desktop.
9. Ζήτα από το κοινό σου να κάνει εγγραφή στα live notifications και Like στη σελίδα σου.
Για να το κάνουν αυτό θα πρέπει να πατήσουν το βελάκι που εμφανίζεται στο επάνω μέρος της οθόνης δεξιά, και να επιλέξουν το “Turn On Notifications”.
Επίσης, μπορείς να ζητήσεις από το κοινό σου να κάνει Like στη σελίδα σου έτσι ώστε να αυξήσει τις πιθανότητες να ειδοποιηθεί για το επόμενο live.
10. Μείνε στον αέρα το λιγότερο για 10 λεπτά.
Όσο περισσότερο διαρκεί το video σου, τόσο αυξάνεται και το engagement και άρα όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν στο News Feed τους και μπορεί να το μοιραστούν με φίλους τους.
Σύμφωνα με το Facebook ένα live streaming video μπορεί να διαρκέσει έως και 90 λεπτά. Αν αυτό σου φαίνεται πολύ, τότε για αρχή μπορείς να περιοριστείς τουλάχιστον στα 10 λεπτά. Ο χρόνος που κυλά είναι σημαντικός και θα πρέπει να τον εκμεταλλευτείς!
11. It’s a wrap!
Εννοείτε ότι πριν κλείσεις το video θα ευχαριστήσεις το κοινό που έμεινε μαζί σου ως το τέλος και θα ανανεώσεις το ραντεβού σας για την επόμενη φορά. Αυτό δεν είναι tip, έγκειται στους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Μην ξεχάσεις να τους υπενθυμίσεις ότι μπορούν να ξαναδούν το video και να το μοιραστούν με τους φίλους τους, πηγαίνοντας στην αντίστοιχη ενότητα της σελίδας σου.
Από την άλλη, και εσύ μπορείς να μεταβείς οποιαδήποτε στιγμή στα live streaming videos σου και να αλλάξεις την περιγραφή, τις ρυθμίσεις ή ακόμα και να τα διαγράψεις, όπως θα έκανες και με οποιοδήποτε άλλο post.
Το επόμενο Facebook Live Streaming ξεκινά σε …3, …2, …1
Τώρα δεν έχεις δικαιολογία! Εξερεύνησε και εσύ τις μοναδικές δυνατότητες που προσφέρει το Facebook Live streaming για τα brands και τις προσωπικότητες και έλα πιο κοντά με το κοινό σου. Άλλωστε μόλις έμαθες πώς να το κάνεις σωστά και αποτελεσματικά.