Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Κατασκευή ιστοσελίδων: 7 βήματα για την απογείωση!

Written by Marlen Derian | 09 Οκτ 2015

Έχεις ακολουθήσει κατά γράμμα τα όσα ειπώθηκαν στο προηγούμενο blog post με τίτλο «Κατασκευή Ιστοσελίδων: 7 πράγματα που πρέπει να κάνεις πριν το λανσάρισμα» και είσαι έτοιμος/η να καμαρώσεις το website σου στον αέρα; Μη βιάζεσαι!

H κατασκευή ιστοσελίδων έχει κάποιες απαιτήσεις. Το καλό πράγμα αργεί να γίνει, αν και στη δική σου περίπτωση δεν θα αργήσει τόσο. Το μόνο που μένει είναι να ολοκληρώσεις τα 7 τελικά στάδια που αναφέρονται παρακάτω και να «πατήσεις το κουμπί»:  

8) Τελικός έλεγχος

Νόμιζες ότι είχες ξεμπερδέψει από τους ελέγχους; Δυστυχώς θα πρέπει να κάνεις μερικούς ακόμα για να βεβαιωθείς ότι η ιστοσελίδα σου είναι έτοιμη για το λανσάρισμα: 

Έλεγχος # 1 : SEO

Όσο καλό και αν είναι το περιεχόμενο του site, χωρίς το SEO δεν θα γίνει εύκολα αντιληπτό από το κοινό που βρίσκεται στις μηχανές αναζήτησης. Ζήτησε από τον SEO expert της εταιρείας να κάνει ένα «πέρασμα» σε όλες τις σελίδες του site και να προσθέσει, όπου χρειάζεται, τα ακόλουθα: 

  • Title tags
  • Meta descriptions
  • Επικεφαλίδες (headings) και κείμενα
  • Τίτλους εικόνων και alt texts
  • URLs

Έλεγχος # 2: Responsive design

Ο αλγόριθμος της Google επιβραβεύει τα responsive websites που επιτρέπουν στους χρήστες τους να εισέρχονται σε αυτά από διάφορες mobile συσκευές. Επιπλέον, το responsive design ενισχύει το lead generation με αποτέλεσμα να κάνει το site σου να ξεχωρίζει από τα άλλα του ανταγωνισμού!

Έλεγχος # 3: Φόρμες

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει κάποιος να τεστάρει ότι οι φόρμες λειτουργούν σωστά. Συνήθως, συμπληρώνοντας τη φόρμα με τα στοιχεία του ο επισκέπτης θα πρέπει αυτόματα να λαμβάνει ένα email και να μεταφέρεται σε μια “Thank you page”.

Ακόμα, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι τα στοιχεία που εισάγει κάθε χρήστης αποθηκεύονται σε κάποιο
database για μελλοντική χρήση και κάθε υποβολή φόρμας μετριέται σαν ένα conversion στα Analytics.

Έλεγχος # 4: Conversion paths

Όταν ξεκίνησες να σχεδιάζεις το συγκεκριμένο website με την ομάδα σου θα πρέπει να είχατε στο μυαλό σας κάποιες κατηγορίες αγοραστών, γνωστούς και ως Buyer Personas. Τώρα ήρθε η ώρα να δεις αν όλα αυτά που έχεις ετοιμάσει εξυπηρετούν τις ανάγκες αυτών των personas και αν τους οδηγούν στο περιεχόμενο που ψάχνουν.  Μέσω καλά σχεδιασμένων διαδρομών θα μπορέσεις να τους κατευθύνεις στο αγοραστικό ταξίδι τους με τελικό προορισμό την αγορά.

Έλεγχος # 5: Links

Πόσες φορές δεν σου έχει τύχει να πατήσεις κάποιο link και να βρεθείς σε λάθος μέρος;

Κάπως έτσι! Γι' αυτό πριν βγει το site σου στον αέρα καλό είναι να ελέγξεις ότι όλα τα links οδηγούν εκεί που πρέπει. Προσοχή! Αν πρόκειται για ανασχεδίαση website, θα πρέπει όλα τα παλιά links να ανακατευθύνουν τον επισκέπτη στη νέα διεύθυνση. Και φυσικά μην ξεχάσεις να υλοποιήσεις μια σελίδα σφάλματος 404.

9) Βεβαιώσου ότι το website σου καλύπτεται από την ασπίδα του SSL

Αν έχεις διαβάσει το πρόσφατο άρθρο μας για το πρωτόκολλο ασφαλείας SSL θα ξέρεις πόσο σημαντική είναι η κρυπτογράφηση των στοιχείων που ανταλλάσσεις με τους επισκέπτες του website σου. Θα πρέπει λοιπόν το πρωτόκολλο ασφαλείας SSL να είναι ανανεωμένο πριν το λανσάρισμα, γιατί εκτός από ευχαριστημένους πελάτες το SSL σε βοηθά και με το SEO αφού η Google το λαμβάνει σοβαρά υπόψη της στα rankings.

10) Ανέβασε το αρχείο XML sitemap

Πρόκειται για ένα αρχείο μορφής "xml" ή "html", που περιλαμβάνει μία λίστα με τις σελίδες ενός website σε ιεραρχική μορφή. Τα sitemaps σε μορφή “xml” χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τις μηχανές αναζήτησης, ώστε να κατανοήσουν τη δομή ενός site, ενώ τα sitemaps σε “html” προορίζονται κυρίως για να βοηθήσουν τους επισκέπτες/online χρήστες να βρουν πιο εύκολα σελίδες σε έναν ιστότοπο.

11) Εξαίρεσε την IP της εταιρείας από τα analytics

Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός επισκεψιμότητας τόσο μεγαλύτερη και η χαρά! Αν όμως προέρχεται από τα άτομα που δουλεύουν στην εταιρεία, τότε μάλλον δεν θα μπορείς να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για τι πρέπει να βελτιώσεις και τι να ενισχύσεις για να πετύχεις τους στόχους σου.

12) Ζήτησε από το νομικό τμήμα να εξετάσει το περιεχόμενο

Με αυτόν τον τρόπο θα ξέρεις ότι καλύπτεσαι νομικά σε σχέση με τα πνευματικά δικαιώματα του περιεχομένου που χρησιμοποίησες. Καλό θα είναι να τους ζητήσεις να συντάξουν και την Πολιτική Απορρήτου (Privacy Policy) του website ώστε να την αναρτήσεις.

13) Κάνε ένα stress test

Το stress test σε βοηθά να δεις τις «αντοχές» του website σου σε περιόδους αυξημένης επισκεψιμότητας. Πώς γίνεται; Ζητάς από χιλιάδες εικονικούς χρήστες, μέσω κάποιου προγράμματος, να μπουν στο site σου ταυτόχρονα. Αυτό θα πει stress!

Προσοχή! Πριν κάνεις το οτιδήποτε θα πρέπει πρώτα να ενημερώσεις τον πάροχο φιλοξενίας του website, ώστε να μην θεωρηθεί επίθεση από κάποιον εξωτερικό παράγοντα.

14) Πρόβα «τζενεράλε»!

Μπορείς αν θες να επαναλάβεις τους ελέγχους που αναφέρθηκαν στα νούμερα 7 και 8, για να ξεχαστείς όσο περιμένεις. Μην ξοδέψεις πάνω από μία ώρα. Όταν νιώσεις έτοιμος/η μπορείς να ξεκινήσεις τη διαδικασία λανσαρίσματος!

It's (a)live!

 

Συγχαρητήρια! Το site σου βρίσκεται στον αέρα. Αφιέρωσε τις πρώτες ώρες σε μικρές διορθώσεις που μπορεί να χρειαστούν αλλά και στην επίλυση προβλημάτων που ίσως προκύψουν. Φρόντισε να διαδώσεις αυτή την υπέροχη είδηση από τα social media και τo blog της επιχείρησής σου και κάλεσε τους συναδέλφους σου για μπύρες μετά τη δουλειά για να το γιορτάσετε! Φεύγοντας, μην ξεχάσετε να ανεβάσετε το αρχείο xml sitemap σε όλες τις μηχανές αναζήτησης και να τις αφήσετε να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα.

Σου ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο νέο σου ξεκίνημα. Για οτιδήποτε χρειαστείς μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας. Εναλλακτικά, μπορείς να διαβάσεις κάποια από τα τελευταία eBooks και να παρακολουθείς συστηματικά το blog μας για νέα, tips και οδηγούς σχετικά με το digital marketing.