Τι γίνεται όταν η μεγαλύτερη εταιρεία marketing και sales automation ενώνει τις δυνάμεις της με τη μεγαλύτερη social media πλατφόρμα για μια σειρά από live videos; Παρακολουθήσαμε τις «4 Days of Facebook», που διοργάνωσε η HubSpot σε συνεργασία με το Facebook και μεταφέρουμε όλα τα τελευταία trends και τις πρακτικές που πρέπει να γνωρίζει κάθε marketer.
Έχει φτάσει πλέον να είναι αυτονόητο, αλλά θα το επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά: μια εταιρική σελίδα στο Facebook και μια ξεκάθαρη στρατηγική είναι άκρως απαραίτητα για κάθε εταιρεία, είτε B2B είτε B2C, η οποία θέλει να έχει μια θέση στην όλο και πιο social συνείδηση του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν έχει Facebook page, η αναμενόμενη αντίδραση ενός πιθανού πελάτη είναι αυτή:
Το Facebook είναι μια δυναμική πλατφόρμα που διαρκώς εξελίσσεται, δοκιμάζει και απορρίπτει ή ενσωματώνει νέες δυνατότητες και τεχνολογίες, για να καλύψει τις ανάγκες των χρηστών του, να κρατηθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό και να δώσει την ευκαιρία στις εταιρείες να έρθουν σε επαφή με νέους πελάτες.
Όπως θα έχετε διαπιστώσει σίγουρα κι εσείς, με όλα αυτά τα νέα features, τις αλλαγές στις διαφημίσεις, τα chatbots και τα video που κατακλύζουν τα timeline και κερδίζουν likes και shares, το να ασχολείται κανείς αποτελεσματικά με την παρουσία μιας εταιρείας στο Facebook απαιτεί να παρακολουθεί και να εξοικειώνεται με όλες τις εξελίξεις στα social media.
Έτσι, η HubSpot πραγματοποίησε μια σειρά από live videos μέσα σε τέσσερις ημέρες, με καλεσμένους experts από το Facebook και τη HubSpot, οι οποίοι διαλεύκαναν το social τοπίο, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα και έδωσαν χρήσιμες συμβουλές στους marketers που θέλουν να βελτιώσουν και να αναβαθμίσουν τη Facebook στρατηγική τους. Ας δούμε τα highlights της κάθε ημέρας:
Μέρα Πρώτη: Πώς έχουν αλλάξει τα social media και τι πρέπει να κάνουν οι marketers;
1.3 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook σε μηνιαία βάση και οι περισσότεροι από αυτούς σκρολάρουν στο timeline τους μέσω smartphone. Γι' αυτό τον λόγο, στο πρώτο video της σειράς, ο Douglas Weiss, Product Growth Team Manager του Facebook, επέστησε την προσοχή των marketers στα Lead Ads, που έχουν δημιουργηθεί για να κάνουν το lead generation μέσω mobile μια ευχάριστη εμπειρία για τους χρήστες, καθώς δεν απαιτούν τη συμπλήρωση στοιχείων που έχουν ήδη παραχωρήσει στο Facebook.
Το video έχει σαρώσει το Facebook, γι' αυτό ο Ryan Bonnici, Senior Director of Social/PR στη HubSpot, έδωσε τους δύο χρυσούς κανόνες για τη δημιουργία επιτυχημένου video περιεχομένου για μια εταιρική Facebook page:
- Βάλτε όλο το «ζουμί» στο πρώτο frame! Παρότι έχουμε συνηθίσει από τις ταινίες να περιμένουμε το twist στο τέλος, στο Facebook το βασικό μήνυμα πρέπει να είναι στο πρώτο frame ενός video, εάν θέλετε να τραβήξετε την προσοχή των χρηστών, την οποία διεκδικούν εκατοντάδες άλλα video.
- Μην αποφεύγετε το video επειδή δεν έχετε το budget για μια καλογυαλισμένη παραγωγή! Το κοινό του Facebook φαίνεται ότι αντιδρά πιο θετικά στο video content που δεν μοιάζει με τηλεοπτική διαφήμιση, γι' αυτό ξεκινήστε να πειραματίζεστε άφοβα. Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια καλή ιστορία που να μιλάει στην καρδιά του κοινού σας!
Μέρα Δεύτερη: H ανάπτυξη των εταιρειών στη νέα social εποχή
Πώς μπορεί μια νέα εταιρεία να εδραιώσει την παρουσία της και να αναπτυχθεί μέσα στο ανταγωνιστικό social περιβάλλον; Αυτό ήταν το θέμα της συζήτησης ανάμεσα στον Brian Halligan, Founder και CEO της HubSpot και τον Gary Vaynerchuk, επιχειρηματία, vlogger, συγγραφέα και ιδιοκτήτη του ομίλου VaynerMedia.
Η συμβουλή του Vaynerchuck; Κάθε εταιρεία πρέπει να αντιμετωπίζει τον εαυτό της ως έναν οργανισμό media και να παράγει γραπτό και οπτικοακουστικό περιεχόμενο, όχι για να μιλήσει για τον εαυτό της, αλλά για να προσθέσει αξία στον κλάδο και να προσελκύσει νέους πελάτες!
Πρόσθεσε ότι καλό θα είναι να επικεντρωθείτε στη μορφή περιεχομένου με την οποία είστε περισσότερο εξοικειωμένοι, κοινώς αν τo δυνατό σας σημείο είναι π.χ. ο γραπτός λόγος, να ξεκινήσετε ένα εταιρικό blog, να γράφετε συστηματικά και να μοιράζεστε το περιεχόμενο αυτό στο Facebook. Όσον αφορά τη δημιουργία video, συμβουλεύει να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού, ο οποίος θα σας μάθει πώς να μετατρέπετε τα πιο σημαντικά κομμάτια των κειμένων σας σε σύντομα video, τα οποία μπορείτε να ανεβάζετε στη σελίδα σας.
Ο ίδιος θεωρεί ότι το Facebook είναι το «παιδί» της τηλεόρασης και του direct mail, καθώς και μια οικονομική επιλογή διαφήμισης, εάν έχετε φυσικά θέσει πρώτα τους στόχους που θέλετε να επιτύχετε. Αν μέχρι τώρα κάνατε boost τα posts σας μόνο για να πάρετε παραπάνω likes, τότε ήρθε η ώρα να μετανοήσετε, καθώς η γνώμη του είναι...
Μέρα Τρίτη: Πώς χρησιμοπούν το Facebook οι Buyer Personas σας και πώς μπορείτε να τις προσεγγίσετε
Στις αρχές του 2017 ανακοινώθηκε η συνεργασία της HubSpot με το Facebook, για την προσθήκη της διαχείρισης των leads ads στην πλατφόρμα marketing automation της HubSpot και οι marketers ενθουσιάστηκαν, καθώς αυτό το integration, εκτός από καλύτερο υπολογισμό του ROI των διαφημίσεων και των conversions, τους δίνει τη δυνατότητα να διαχειρίζονται το σύνολο των leads και να έχουν συγκεντρωμένες σε μια πλατφόρμα τις social και λοιπές digital marketing ενέργειες.
Η Crystal King, Social Media Professor της HubSpot Academy και ο Marcus Andrews, HubSpot Product Marketing Manager, στο video της τρίτης ημέρας δείχνουν βήμα προς βήμα πώς μπορείτε να στήσετε μια facebook lead ad καμπάνια μέσω HubSpot, να αναλύσετε και να βελτιώσετε την απόδοσή της και να εξάγετε χρήσιμα συμπεράσματα από τα αποτελέσματά της.
Αυτό που πρέπει να έχετε κατά νου, στις πρώτες τουλάχιστον lead ad απόπειρές σας, σύμφωνα και με τους δύο, είναι το να μην ζητάτε από τους χρήστες να σας παραχωρήσουν πολλές πληροφορίες, καθώς αυτό τους κάνει συνήθως να φεύγουν μακριά!
Μέρα Τέταρτη: Κατανοώντας το οικοσύστημα του messenger
Η τελευταία ημέρα του «4 Days of Facebook» ήταν αφιερωμένη στο messenger και πώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από brands και εταιρείες για την απόκτηση νέων και την ικανοποίηση υπαρχόντων πελατών. Παρακολουθώντας τo video με τους Dharmesh Shah, co-founder και CTA της HubSpot και Anand Arivukkarasu, Facebook Messenger Product Growth Manager, αρχικά μάθαμε ότι κάθε μήνα ανταλλάσσονται 2 δισεκατομμύρια μηνύματα στο messenger ανάμεσα σε ιδιώτες και brands/εταιρείες!
Ακόμα, ένα 56% των καταναλωτών έχει δηλώσει ότι προτιμά να στείλει μήνυμα σε μια εταιρεία παρά να μιλήσει τηλεφωνικά με εκπρόσωπό της, όταν αναζητά κάποια πληροφορία, θέλει να πραγματοποιήσει κάποια αγορά ή να λύσει κάποιο πρόβλημα.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτει ένας απαράβατος κανόνας: μην αγνοείτε τα μηνύματα που λαμβάνετε στα social media, καθώς σε αυτά θα συναντήσετε τους πιθανούς πελάτες σας!
Φυσικά, καθώς το customer service γίνεται όλο και πιο social και ο όγκος των μηνυμάτων που λαμβάνουν οι εταιρείες αυξάνεται, το Facebook καλεί την τεχνητή νοημοσύνη για να συμβάλει στη διαχείριση της online επικοινωνίας. Τα chatbots είναι πλέον σε θέση να απαντούν στις πιο συχνές ερωτήσεις των καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν όλα τα πιθανά ζητήματα ενός πελάτη. Μπορούν όμως να τον διαβεβαιώσουν ότι έχετε λάβει το μήνυμά του και ότι θα επικοινωνήσετε μαζί του, πράγμα που δημιουργεί μια καλύτερη πρώτη εντύπωση σε σχέση με την έλλειψη απάντησης,
Και οι δυο experts συμβουλεύουν να πειραματιστείτε με τις δυνατότητες που προσφέρει πλέον το Facebook messenger στις εταιρικές σελίδες, αλλά να μην ξεχνάτε ότι όταν πρόκειται για τη χρήση chatbot, ο κανόνας είναι ένας: "Keep it simple, keep it human!"
Και κάπως έτσι, οι τέσσερις ημέρες γεμάτες Facebook έφτασαν στο τέλος τους και εμείς ανυπομονούμε να εφαρμόσουμε όλα όσα μάθαμε. Αν θέλετε κι εσείς να ανανεώσετε τη social media στρατηγική σας, να αποκτήσετε ένα εταιρικό blog ή να τρέξετε αποτελεσματικές lead ad (και όχι μόνο) καμπάνιες στο Facebook, μπορείτε πάντα να επικοινωνήσετε μαζί μας. Let's be social... together!