Wedia Digital Marketing Agency - Academy Blog

Τα 4 Στάδια μιας Inbound Marketing Στρατηγικής

Written by Panos Kontopoulos | 16 Ιαν 2015

Η κατανόηση της μεθοδολογίας του Inbound Marketing είναι υψίστης σημασίας για το σχεδιασμό και την εφαρμογή μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing.

Παρακάτω, θα δούμε αναλυτικά τα 4 στάδια από τα οποία απαρτίζεται η μεθοδολογία της Inbound Μάρκετινγκ φιλοσοφίας, καθώς και τα μέσα και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο και διευκολύνουν τη μετάβαση από το ένα στο άλλο.

Από το 2006, το Inbound Marketing θεωρείται η πιο αποτελεσματική και αποδοτική marketing μέθοδος για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται online. Ο ένας λόγος της επιτυχίας του Inbound είναι το χαμηλότερο κόστος του και η υψηλότερη απόδοση επένδυσης σε σχέση με τις παραδοσιακές marketing πρακτικές.

Αλλά η επιτυχία του Inbound Marketing δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της οικονομικής του πλευράς. Όπως η επιτυχία οποιασδήποτε θεωρίας κρίνεται από τη μεθοδολογία στην οποία βασίζεται, έτσι και στην περίπτωση του Inbound Μάρκετινγκ, η σωστή μεθοδολογία του είναι ο παράγοντας που βρίσκεται πίσω από την καθιέρωσή του.

Η μεθοδολογία κάθε ολοκληρωμένης Inbound Marketing στρατηγικής αποτελείται από 4 στάδια, όπως φαίνεται και στην εικόνα που ακολουθεί.


Ας αναλύσουμε καθένα από τα 4 στάδια του Inbound Marketing ξεχωριστά για να αποκτήσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Attract: Προσέλκυση επισκεπτών

Εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά το Διαδίκτυο. Ένας τυπικός χρήστης του Internet κατά τη διάρκεια της καθημερινής διαδικτυακής του περιήγησης λαμβάνει τεράστια ποσότητα πληροφοριών. Το 92% των χρηστών του Διαδικτύου έχει περισσότερη εμπιστοσύνη στις πληροφορίες που βρίσκει online σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη πηγή πληροφόρησης. Συνεπώς, οι πληροφορίες που βρίσκει online o σύγχρονος καταναλωτής για ένα προϊόν ή υπηρεσία διαμορφώνουν την απόφαση που θα πάρει σχετικά με την πραγματοποίηση των αγορών του.

Στο πρώτο αυτό στάδιο της Inbound μεθοδολογίας, θεωρούμε ότι το κοινό δεν γνωρίζει ακόμα την επιχείρησή σας. Είναι, θεωρητικά, άγνωστοι σε εσάς και οι ίδιοι δεν έχουν λάβει κάποια πληροφορία σχετικά με αυτά που μπορείτε να τους προσφέρετε. Πώς θα τραβήξετε την προσοχή του κοινού και θα κάνετε αισθητή την παρουσία σας;

Θα πρέπει να προσελκύσετε επισκέπτες στο site σας ή όπου αλλού φιλοξενείται η παρουσία της εταιρείας/brand σας. Οι σύμμαχοί σας στο στάδιο αυτό είναι η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου και η σωστή διανομή του μέσω από τα κανάλια επικοινωνίας σας με το κοινό, όπως το εταιρικό σας blog και οι σελίδες σας στα Social Media. Μην ξεχνάτε ότι στον κόσμο του Digital Marketing και του Inbound Marketing ισχύει η φράση “If Content is King, Distribution is Queen”.

Μαζί με μια σωστή SEO στρατηγική και ένα λειτουργικό εταιρικό website με προσεγμένο και ελκυστικό design, είστε έτοιμο να μαγνητίσετε το κοινό σας και να δείτε τον αριθμό των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας να αυξάνεται καθημερινά.

Convert: Μετατροπή των επισκεπτών σε leads

Τι ακολουθεί μετά την άφιξη των επισκεπτών στο site σας; Αφού καταφέρατε να αυξήσετε το traffic του site σας και να προσελκύσετε τους σωστούς επισκέπτες, το επόμενο βήμα για μια επιτυχημένη Inbound Marketing στρατηγική είναι να μετατρέψετε τους επισκέπτες σας σε άτομα που έχουν τις προοπτικές για να γίνουν πελάτες της εταιρείας σας (leads). Η διαδικασία αυτή είναι εφικτή, αν το website σας διαθέτει ό,τι ζητούν οι υποψήφιοι πελάτες σας.

Το περιεχόμενο της σελίδας σας θα πρέπει να τους προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες που θέλουν να ικανοποιήσουν, ώστε να θέλουν να καταχωρήσουν τα στοιχεία τους για να τις αποκτήσουν και να έχετε κι εσείς την ευκαιρία να τους γνωρίσετε και να επικοινωνήσετε μαζί τους μέσω εξατομικευμένου περιεχομένου με τελικό σκοπό να τους κάνετε πελάτες σας.

Πέρα από το κατάλληλο περιεχόμενο, έχετε στη διάθεσή σας δύο εργαλεία που αποδεδειγμένα αυξάνουν το ρυθμό μετατροπής των επισκεπτών σας σε leads:

  • Calls-to-Action: Τα Calls-to-Action (CTAs) εμφανίζονται συνήθως υπό τη μορφή κουμπιού το οποίο καλεί το χρήστη να πραγματοποιήσει μια ενέργεια, όπως για παράδειγμα {Μάθε Περισσότερα}. Αυτό είναι το μοναδικό εργαλείο που ασχολείται αποκλειστικά με το lead generation (τη διαδικασία καταγραφής προφίλ υποψήφιων πελατών) και που αν σχεδιαστεί σωστά θα φέρει τους επισκέπτες σας ένα βήμα πιο κοντά σας.
  • Landing Pages: Πατώντας το CTA ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να καταλήγει σε κάποια άλλη σελίδα. Αυτή η σελίδα ονομάζεται landing page και χρειάζεται την προσοχή σας καθώς εκεί θα γίνει η μετατροπή του επισκέπτη σας σε lead.Κρατήστε το landing page σας «καθαρό» δίνοντας έμφαση στο μήνυμά σας!
Μη χρησιμοποιείτε τα landing pages σας για να προωθήσετε άλλα προϊόντα ή νέα της εταιρείας σας. Αυτός ο χώρος ανήκει αποκλειστικά σε συγκεκριμένο περιεχόμενο. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να μπερδέψετε τον χρήστη και να τον απομακρύνετε από το site σας, πριν σας δοθεί η ευκαιρία να τον γνωρίσετε.
  • Social Media: Οι σελίδες και τα προφίλ που διατηρείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εργαλείο – μπαλαντέρ, καθώς σας βοηθούν να εκπληρώσετε τους στόχους σας και στα 4 τέσσερα στάδια του Sales Funnel. Ειδικότερα στο στάδιο του conversion, η εταιρική σας παρουσία στο Facebook μπορεί να κάνει τη διαφορά στη στρατηγική σας!

Close: Μετατροπή των leads σε πελάτες

Στο σημείο αυτό βρίσκεστε σε πολύ καλό δρόμο προς της επιτυχία και τις επιθυμητές πωλήσεις σας. Για να μετατρέψετε έναν lead σε πελάτη της εταιρείας σας, και μάλιστα την κατάλληλη στιγμή, έχετε στη διάθεσή σας το Email Marketing και τα λογισμικά CRM (Customer Relationship Management) που διευκολύνουν την πραγματοποίηση πωλήσεων.

Όταν αποκτήσετε τους leads σας θα πρέπει να έρθετε σε επαφή μαζί τους. Όμως πριν γίνει αυτό, θα πρέπει να τους ταξινομήσετε με βάση τη μέχρι τώρα δραστηριότητά τους (π.χ. φόρμες που έχουν συμπληρώσει, CTA που έχουν πατήσει κλπ). Μπορεί αυτό να σας φαίνεται απόλυτα λογικό, αλλά σκεφτείτε ότι οι περισσότερες υπηρεσίες marketing δεν διαχωρίζουν τους leads τους, παρά βασίζονται σε μαζικές τεχνικές marketing, που έχουν αρκετά αντίθετα αποτελέσματα από τη διατήρηση των leads αυτών. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι μαζικές τεχνικές marketing μειώνουν την αποτελεσματικότητα του sales funnel και αποτελούν μια πολύ διαφορετική τακτική.

Delight: Μετατροπή των πελατών σε επαναλαμβανόμενους πελάτες

Είναι γνωστό ότι ο καλύτερος πελάτης είναι ο ευχαριστημένος πελάτης. Για να κρατήσετε ευχαριστημένους τους πελάτες που αποκτήσατε μέσα από τα προηγούμενα στάδια, δημιουργήστε για αυτούς εξατομικευμένο περιεχόμενο. Μην τους ξεχάσετε! Κρατήστε επαφή και χτίστε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους και το πιθανότερο είναι να επιστρέψουν σε εσάς για τις επόμενες αγορές τους ή/και να σας προτείνουν στον κύκλο τους.

Το Inbound Marketing Sales Funnel είναι ένα σύστημα που δουλεύει και πετυχαίνει. Όσα περισσότερα γνωρίζετε για την αγορά, τους leads και τους καταναλωτές σας, τόσο καλύτερα θα προετοιμάζεστε για να τους παρέχετε ο,τι ακριβώς χρειάζονται.

Κλείνοντας αυτή την εισαγωγή στα στάδια του Inbound Marketing, συνοψίζουμε τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε.

  1. Αξιολογήστε την ποιότητα της επισκεψιμότητας του website σας. Οι επισκέπτες του website σας είναι αυτοί στους οποίους στοχεύετε;
  2. Αξιολογήστε το περιεχόμενο του site σας. Ικανοποιεί τις απαιτήσεις του κοινού που στοχεύετε;
  3. Δημιουργείστε leads! Τους παρέχετε τις πληροφορίες που χρειάζονται;
  4. Δημιουργήστε τις κατάλληλες στρατηγικές για να μετατρέψετε τα leads αυτές σε επιτυχημένες πωλήσεις