Ως εργαζόμενος/η σε εκπαιδευτικό οργανισμό γνωρίζετε ήδη πως η διαδικασία προσέλκυσης νέων μαθητών/σπουδαστών έχει αλλάξει. Το digital marketing είναι πλέον η μόνη αποτελεσματική λύση για τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και το άρθρο που ακολουθεί το αποδεικνύει.
Πριν μια δεκαετία, το να γνωρίζει ένα ικανοποιητικό ποσοστό υποψήφιων μαθητών ή οι γονείς τους για έναν εκπαιδευτικό οργανισμό και να έχει μια καλή εντύπωση για αυτόν, ήταν αρκετό για να ληφθεί υπόψη στην τελική επιλογή. To μόνο λοιπόν που είχατε να κάνετε ως marketers ήταν να κρατήσετε την αναγνωρισιμότητα του εκπαιδευτικού οργανισμού στον οποίο εργάζεστε σε υψηλό επίπεδο.
Σήμερα, κάτι τέτοιο δεν είναι αρκετό! Μπορεί στην Ελλάδα τα ιδιωτικά σχολεία και οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί να μην αγγίζουν το ποσοστό της Αμερικής, όμως, πλέον η απόκτηση νέων εγγραφών αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο.
Οι σημερινοί σπουδαστές και οι γονείς τους έχουν τεράστια δύναμη. Μέσω του Internet, έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών γύρω από την εκπαίδευση με αποτέλεσμα να έχουν ήδη διαμορφώσει άποψη για το ποια ακριβώς κριτήρια πρέπει να πληροί ένα σχολείο ή ένας εκπαιδευτικός οργανισμός, πριν καν ακόμα έρθουν σε επαφή μαζί σας.
Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το LinkedIn, τα δύο-τρίτα των υποψήφιων φοιτητών έχουν ήδη καταλήξει σε 3 σχολές, πριν έρθουν σε επαφή με κάποια από αυτές.
Επομένως, εάν θέλετε ο εκπαιδευτικός οργανισμός στον οποίο εργάζεστε να αποτελεί επιλογή του κοινού στο οποίο στοχεύετε θα πρέπει να προσφέρετε γνώση και μάλιστα online! Φυσικά, δεν απευθύνομαι στην ακαδημαϊκή γνώση που θα προσφέρετε αργότερα, αλλά σε χρήσιμες πληροφορίες που έχουν αξία για το κοινό σας και που μπορούν να καλύψουν κάθε ξεχωριστή ανάγκη του, από την αρχή της διαδικασίας. Δηλαδή από τη στιγμή που ξεκινούν την αναζήτησή τους online προκειμένου να βρουν ένα σχολείο, νηπιαγωγείο, κολλέγιο, IEΚ ή πανεπιστήμιο που να πληροί τις προδιαγραφές τους μέχρι το τελικό στάδιο της απόφασης. Έτσι, θα αυξήσετε τις πιθανότητες να αποτελέσετε την πρώτη επιλογή του κοινού σας όταν έρθει η ώρα.
Για να εξοικειωθείτε περισσότερο με τα στάδια που ακολουθεί ο κάθε μαθητής/ γονιός μπορείτε να διαβάσετε για το ταξίδι του αγοραστή, που οδηγεί τον καταναλωτή από την αναζήτηση στην αγορά. Άλλωστε η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια.
Ως marketer ξέρετε πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε για να μπορέσετε να το προσεγγίσετε με τα κατάλληλα μέσα. Τόσα χρόνια το κάνατε έχοντας στο μυαλό σας ένα ευρύ φάσμα κοινού, όπως για παράδειγμα, μητέρες 35-45 που ψάχνουν για δημοτικό σχολείο.
Πλέον, η παραπάνω πληροφορία δεν σας επιτρέπει να είστε όσο αποτελεσματικοί μπορείτε να γίνετε, εφαρμόζοντας δοκιμασμένες πρακτικές digital marketing, όπως το personalization.
Κάθε σπουδαστής και κάθε γονιός είναι διαφορετικός. Το ίδιο ισχύει και για τα κριτήριά τους τα οποία βασίζονται κυρίως στο κοινωνικό τους υπόβαθρο αλλά και την ηλικία τους. Γνωρίζοντας λοιπόν καλά το κοινό στο οποίο στοχεύετε και το κίνητρο που θα καθορίσει την επιλογή τους, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα σχετίσει το συγκεκριμένο κίνητρο με τα όσα προσφέρει ο εκπαιδευτικός οργανισμός σας, για να τους προσελκύσετε.
Για παράδειγμα, εάν το κίνητρο ενός γονιού για να επιλέξει σχολείο για το παιδί του είναι οι μελλοντικές διασυνδέσεις, η ανάγνωση ενός άρθρου που αναφέρεται στις ευκαιρίες καριέρας που προσφέρονται μέσω του συλλόγου αποφοίτων του εκπαιδευτικού οργανισμού στον οποίο εργάζεστε μπορεί να είναι αρκετό ώστε να σας επιλέξει.
Με τον όρο «καλλιέργεια» αναφέρομαι στο «nurturing» των εν δυνάμει πελατών σας (σπουδαστές ή γονείς μαθητών), δηλαδή στην εκπαίδευσή τους γύρω από το πώς θα επιλέξουν έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, προσφέροντας κατάλληλο περιεχόμενο, την κατάλληλη στιγμή.
Εάν δυσκολεύεστε να δείτε πώς κάτι τέτοιο είναι εφικτό για τον δικό σας κλάδο, μπορείτε να συγκρίνετε τον εκπαιδευτικό οργανισμό στον οποίο εργάζεστε με μια εταιρεία που πουλά υπηρεσίες B2B. Το κοινό, και στις δύο περιπτώσεις, θέλει πρώτα να μελετήσει την εκάστοτε υπηρεσία, να συμβουλευτεί δικούς του ανθρώπους και φυσικά να λαμβάνει περιεχόμενο που τον αφορά, τη στιγμή που το αναζητά, για όσο διάστημα διαρκεί η διαδικασία της απόφασης.
Το περιεχόμενο που έχει αξία για κάθε κατηγορία κοινού, συχνά μπορεί να αποτελεί πρόκληση. Δείτε παρακάτω μερικούς τύπους περιεχομένου και πώς μπορείτε να τους αξιοποιήσετε για να προσελκύσετε γονείς και εν δυνάμει σπουδαστές:
1. Case Studies με τη μορφή video
Ένας απόφοιτος ή ένας τωρινός σπουδαστής που μιλά για το τι του έχει προσφέρει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός οργανισμός, αλλά και για την συνολική πορεία του αποτελεί περιεχόμενο με μεγάλη αξία, τόσο για τον εκπαιδευτικό οργανισμό όσο και για το κοινό στο οποίο στοχεύει. Η χρήση του video format επιτρέπει σε αυτό το περιεχόμενο να είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον, ενισχύοντας παράλληλα και το engagement, καθώς είναι κάτι που κανείς μπορεί να παρακολουθήσει εύκολα.
2. Ξενάγηση στο campus
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορείτε να προσφέρετε στους επισκέπτες του website σας μια μοναδική εμπειρία. Να περιηγηθούν εικονικά στις εγκαταστάσεις του εκπαιδευτικού οργανισμού που εργάζεστε και να τον γνωρίσουν καλύτερα.
Κάθε χρόνο συλλέγετε σημαντικά στατιστικά στοιχεία για όσους φοιτούν στον εκπαιδευτικό οργανισμό σας. Αντί να τα αναρτήσετε μέσω ενός απλού πίνακα που έχετε σχεδιάσει στο excel μπορείτε να προσελκύσετε το κοινό σας κάνοντας αυτό το περιεχόμενο ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Δείτε για παράδειγμα το infographic που δημιουργήσαμε για τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, Αρσάκεια - Τοσίτσεια Σχολεία, προκειμένου να προβάλλουν την επιτυχία των μαθητών τους στις Πανελλήνιες 2017:
Μπορείτε να δείτε ολόκληρο το infographic εδώ.
Εκτός από τα social media, ένα πολύ χρήσιμο κανάλι για τη digital marketing στρατηγική σας είναι το blog, στο οποίο θα δημοσιεύονται άρθρα και διάφορες άλλες μορφές περιεχομένου, που θα είναι ενδιαφέρουσες προς το κοινό, θα απαντούν στις ερωτήσεις του και θα ενισχύουν την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού οργανισμού.
Περιηγηθείτε στο blog.alba.acg.edu για να πάρετε μια γεύση.
5. Testimonials μαθητών, γονιών, καθηγητών
Ένας ευχαριστημένος μαθητής και ένας καθηγητής με όραμα είναι ό,τι χρειάζεται για να ξεκινήσετε να χτίζετε μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας, τους εν δυνάμει σπουδαστές και τους γονείς τους, βασισμένο στην αξιοπιστία. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να συλλέξετε αυτήν την πληροφορία και να την προβάλλετε από το κατάλληλο μέρος, τη σωστή στιγμή.
Κατεβάστε το νέο eBook μας εντελώς δωρεάν και μάθετε:
Παράλληλα, οι συνεργάτες μου και εγώ βρισκόμαστε πάντοτε στη διάθεσή σας για να απαντήσουμε σε οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με το inbound marketing για εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Γι' αυτό μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.