Στο Google AdWords κάθε κλικ μετράει και... κοστίζει. Μάθε πώς θα οργανώσεις μια επιτυχημένη καμπάνια, χωρίς να σπαταλήσεις άσκοπα το online διαφημιστικό budget σου.
To Google AdWords συμπλήρωσε πρόσφατα 15 χρόνια λειτουργίας, στη διάρκεια των οποίων εξελίσσεται συνεχώς και φέρνει όλο και πιο κοντά τους καταναλωτές με τις επιχειρήσεις που αναζητούν και τις επιχειρήσεις με το κοινό στο οποίο στοχεύουν.
Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2015, τα Google Ads παραμένουν ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα online διαφήμισης. Όμως, αν το Google AdWords δεν χρησιμοποιηθεί σωστά, αντί να σου αποφέρει έσοδα μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα: να σου κοστίζει περισσότερα απ' όσα σου προσφέρει.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του AdWords, οι οποίες φροντίζουν να μεγιστοποιούν το reach των διαφημίσεών σου, κοινώς τον αριθμό των ανθρώπων που θα τις δουν. Η λογική λέει ότι όσο μεγαλύτερο το reach, τόσο περισσότερα και τα πιθανά κλικ σε αυτές, σωστά;
Εδώ τα πράγματα γίνονται πολύπλοκα, καθώς το pay-per-click advertising (ppc) κάνει ό,τι ακριβώς λέει η ονομασία του: κάθε κλικ ενός χρήστη έχει ένα κόστος για τη διαφημιζόμενη εταιρεία. Κι όταν στοχεύεις σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες τα κλικ στα ads να γίνονται κι από άτομα τα οποία δεν ανήκουν στο κοινό που στοχεύεις.
Συνεπώς, το πρόβλημα της χρέωσης από τέτοιου είδους κλικ μπορεί να λυθεί αν προσδιορίσεις και στοχεύσεις το κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Ευτυχώς, το AdWords έχει πολλούς τρόπους για να το επιτύχεις και παρακάτω θα ασχοληθούμε με 6 από αυτούς.
Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά (negative keywords) δεν είναι παρά το αντίθετο των συνηθισμένων keywords. Από τη μία, τα keywords ουσιαστικά δίνουν εντολή στην Google να εμφανίσει τη διαφήμισή σου σε κάποιον που χρησιμοποιεί αυτά τα keywοrds στην αναζήτησή του. Από την άλλη, τα negative keywords «φωνάζουν» στην Google να μην εμφανίσει τα ads σου σε όποιον κάνει αναζήτηση με αυτά.
Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι μια αεροπορική εταιρεία θέλει να τρέξει μια καμπάνια AdWords για να διαφημίσει τις πτήσεις προς Ιταλία. Στην προσπάθειά τους να απευθυνθούν μόνο σε όσους επθυμούν να ταξιδέψουν στην Ιταλία με αεροπλάνο, δεν θέλουν τα ads τους να εμφανίζονται σε όσους ψάχνουν στο Google για να βουν πώς θα πάνε στην Ιταλία με αυτοκίνητο, τρένο ή πλοίο. Συνεπώς, στην λίστα των negative keywords τους θα πρέπει να υπάρχουν οι λέξεις «αυτοκίνητο», «τρένο» και «πλοίο».
Για να βρεις τα δικές σου αρνητικές λέξεις-κλειδιά, εξέτασε προσεκτικά το Search Query Report του AdWords, το οποίο συγκεντρώνει τους ακριβείς όρους που χρησιμοποίησαν οι χρήστες στην αναζήτησή τους και εμφανίστηκε το δικό σου ad. Αν βρεις ανάμεσά τους όρους που δεν είναι σχετικοί με την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, τότε πρέπει να μπουν σίγουρα στη λίστα των negative keywords σου.
Υπάρχουν 5 τύποι αντιστοίχισης για λέξεις κλειδιά που παρουσιάζονται αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα: ευρεία αντιστοίχιση (broad match), ευρεία αντιστοίχιση με τροποποιητές (broad match modifier), αντιστοίχιση φράσης (phrase match), ακριβής αντιστοίχιση (exact match) και αρνητική αντιστοίχιση (negative match).
Η ευρεία αντιστοίχιση είναι μεν ο τύπος με τους λιγότερους περιορισμούς, αλλά αν την έχεις επιλέξει, τότε τα Google ads σου εμφανίζονται σε ανθρώπους που ενδεχομένως αναζητούν λίγο ή αρκετά διαφορετικά πράγματα από αυτά που προσφέρεις στο site σου.
Μια καλή λύση είναι να χρησιμοποιήσεις τροποποιητές ευρείας αντιστοίχισης (keyword modifiers) στα keywords σου. Για να το κάνεις αυτό, τοποθέτησε το σήμα "+" πριν από κάθε όρο του keyword που θες να πληκτρολογεί ο χρήστης ώστε να βλέπει τη διαφήμισή σου.
Έτσι, μειώνεις την πιθανότητα να δει και να κάνει κλικ στo ad σου ένας χρήστης που δεν ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Ένας ακόμα τρόπος για να είσαι σίγουρος ότι τα ads σου προσελκύουν το επιθυμητό κοινό είναι να τα προβάλεις τη σωστή στιγμή και στην κατάλληλη συσκευή.
Με τις Enhanced Campaings του Adwords, έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις τις προσφορές σου (bids) με βάση τα παρακάτω χαρακτηριστικά ενός επιθυμητού χρήστη:
Έτσι, μπορείς να ελέγχεις το γενικότερο πλαίσιο στο οποίο ένας χρήστης θα έρθει σε επαφή με τις διαφημίσεις σου και να επικεντρωθείς σε όσους είναι πιο πιθανό να μετατραπούν σε leads ή πελάτες.
Πάνω από το 50% των Google αναζητήσεων παγκοσμίως γίνεται από mobile συσκευές, οπότε δεν έχεις καμία δικαιολογία να μην βελτιστοποιείς τις ppc καμπάνιες σου για mobile περιβάλλον!
Αν έχεις κάνει update στο Enhanced Campaigns του AdWords, θα πρέπει να ενεργοποιήσεις τις mobile-optimized ads.
Οι mobile-preferred text ads σου δίνουν τη δυνατότητα:
Μπορείς ουσιαστικά να αποκτήσεις νέους leads και πελάτες, οι οποίοι δεν θα χρειαστεί να αλλάξουν συσκευή για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την επαφή τους με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Η επιτυχία μιας καμπάνιας είναι ζήτημα στρατηγικής. Ακολουθούν 2 συμβουλές που θα ανανεώσουν τις δικές σου στρατηγικές προσφορές:
Τα παραπάνω είναι αυτονόητα για όποιον θέλει να δει καλύτερα αποτελέσματα στη διαφήμιση της ιστοσελίδας του μέσω AdWords.
Αν δεν έχεις ενεργοποιήσεις το conversion tracking - και πίστεψέ μας, δεν είσαι ο μόνος - τότε δεν μπορείς έχεις μια ολοκληρηρωμένη ιδέα των αποτελεσμάτων των προσπαθειών σου.
Κατά συνέπεια, δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις το ποσό των χρημάτων που επενδύεις χωρίς αποτέλεσμα - χρήματα δηλαδή τα οποία σπαταλάς ανώφελα.
Ενεργοποίησε το conversion tracking στις landing pages σου για να ξέρεις τι έχει αποτέλεσμα και τι όχι, ώστε να στρέψεις την προσπάθειά σου και το διαθέσιμο budget σου στις ενέργειες που αποδίδουν.