Προφανώς γνωρίζετε για την αποτελεσματικότητα του inbound marketing σε σχέση με την αύξηση της επισκεψιμότητας και των conversions και ενδιαφέρεστε να το εντάξετε και στο δικό σας B2B marketing πλάνο. Αυτό που δεν γνωρίζετε είναι το πώς.
Όπως έχετε διαπιστώσει, το inbound marketing αφορά πιο στοχευμένες ενέργειες marketing εν αντιθέσει με τις παραδοσιακές μεθόδους, οι οποίες υλοποιούνταν σποραδικά και φυσικά χωρίς να έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα. Η B2B εταιρεία στην οποία εργάζεστε αξίζει κάτι καλύτερο. Γι΄ αυτό αφήστε με να σας δείξω πώς πρόκειται να διαμορφωθεί το B2B marketing πλάνο σας μετά την ένταξη του inbound marketing:
Με μότο το «Content is King» το inbound marketing υπογραμμίζει τη σημαντικότητα του περιεχομένου για την επιτυχία της στρατηγικής! Άρα, το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο σχετικό με την εταιρεία σας. Πιθανό να έχετε ήδη κάποιες ιδέες για τα πράγματα που θέλετε οι πελάτες σας να γνωρίζουν για την επιχείρησή σας, όμως αντί για αυτό σας προτείνω να καταναλώσετε το χρόνο και τα resources σας σε θέματα που απαντούν στην ερώτηση «Τι θέλουν οι εν δυνάμει πελάτες μου να μάθουν;».
Για να μπορέσετε να το απαντήσετε, θα πρέπει να ξεκινήσετε καθορίζοντας τις Buyer Personas σας - τα διαφορετικά προφίλ αγοραστών στα οποία στοχεύετε. Βάσει αυτών των personas θα μπορέσετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που να απαντά στην κάθε μια ανάγκη τους ξεχωριστά και να αξιολογηθείτε ως μια πολύ έγκυρη πηγή πληροφοριών γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα.
Το B2B περιεχόμενό σας μπορεί να περιέχει τα πάντα, από άρθρα για το εταιρικό blog σας, μέχρι ενδιαφέροντα infographics, videos ακόμα και ιστοσελίδες. Όσο οι εν δυνάμει πελάτες σας καταναλώνουν ενδιαφέρον και ενημερωτικό περιεχόμενο, τόσο πιο συχνά θα επισκέπτονται το website, χτίζοντας έτσι μια πολύ δυνατή σχέση εμπιστοσύνης με την εταιρεία σας.
Παρά τις κακόβουλες φήμες, το email marketing ζει και βασιλεύει και συνεχίζει να είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο για lead nurturing στα χέρια όσων ξέρουν πώς να το χρησιμοποιούν σωστά. Επίσης, το email marketing είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε inbound marketing στρατηγικής.
Φυσικά αναφέρομαι σε email marketing καμπάνιες που δεν είναι spam, αλλά αντιθέτως είναι προσωποποιημένες και εύστοχες έτσι ώστε να μπορέσουν να διατηρήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των ήδη υπαρχόντων αλλά και των μελλοντικών πελατών μιας επιχείρησης, σαν τη δική σας.
Κάθε ενέργεια email marketing που θα δημιουργήσετε θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το περιεχόμενο το οποίο δημιουργείτε, αφού θα το διανέμει κατάλληλα, αλλά θα σας βοηθήσει να χτίσετε και τη λίστα με τα email σας. Είναι ένας εύκολος και πολύ οικονομικός τρόπος να υπενθυμίζετε στο κοινό σας ότι είστε ακόμα ενεργοί και πρόθυμοι να καλύψετε τις ανάγκες τους. Ιδιαίτερα για τις B2B εταιρείες κάτι τέτοιο είναι πολύ σημαντικό! Εάν δεν γνωρίζετε την ανατομία ενός αποτελεσματικού email, διαβάστε το σχετικό άρθρο μας με κάποια πολύ βοηθητικά tips.
Υπάρχει μια λανθασμένη εντύπωση ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των B2B δεν επωφελούνται από την παρουσία στα social media. Φυσικά, δεν χρειάζεται να κάνετε αισθητή την παρουσία σας σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που υπάρχει. Αντίθετα θα πρέπει να βρείτε το social media κανάλι που ταιριάζει με την επιχείρησή σας, όπως για παράδειγμα το LinkedIn, και να επικεντρωθείτε στη δημιουργία περιεχομένου για αυτήν την πλατφόρμα. Καταλυτικό ρόλο σε αυτήν σας την απόφαση παίζουν οι buyer personas σας και τα social media κανάλια στα οποία βρίσκονται.
Μόνο έτσι θα καταφέρετε να προσεγγίσετε ποιοτικό κοινό, το οποίο έχει περισσότερες πιθανότητες να μετατραπεί σε lead και έπειτα σε πελάτης.
Το περιεχόμενο που θα δημιουργήσετε στα social media μπορεί να περιλαμβάνει άρθρα, video, infographics ή ό,τι άλλο θεωρείτε ότι είναι κατάλληλο. Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με τα social media και τις δυνατότητές τους τότε μπορείτε να διαβάσετε για το Social Media Marketing: Facebook Edition για να πάρετε μια ιδέα.
Σε κάθε περίπτωση, οι παραπάνω ενέργειες καλύπτουν τις βασικές δυνατότητες του inbound marketing. Υπάρχουν πολλές ακόμα ευκαιρίες για B2B εταιρείες που σκέφτονται να κάνουν το επόμενο βήμα και να δουν πραγματικά αποτελέσματα! Μπορείτε να ενημερωθείτε για το πώς το inbound marketing βοηθά τις B2B εταιρείες να αυξήσουν τα leads τους, μέσα από ένα πολύ ενδιαφέρον case study.
Θα σας ενδιέφεραν περισσότερες πληροφορίες; Επικοινωνήστε μαζί μας και μάθετε πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι το inbound marketing και για τη δική σας B2B επιχείρηση!