Έχετε «ιδρώσει» για να φτιάξετε τις landing pages που θα σας προσφέρουν τα πολυπόθητα conversions και τα leads που μπορούν να μετατραπούν σε πελάτες σας. Πόση σημασία έχετε δώσει στη φόρμα που πρέπει να συμπληρώσουν οι επισκέπτες σας;
Με μια γρήγορη αναζήτηση γύρω από τις δοκιμασμένες πρακτικές επιτυχίας για μια landing page, θα διαπιστώσετε ότι οι web φόρμες συμπλήρωσης στοιχείων με δύο ή παραπάνω στήλες έχουν μικρότερο conversion rate από τις μονόστηλες φόρμες.
To Baymard Institute είχε δημοσιεύσει τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε σχετικά με το πώς οι χρήστες του διαδικτύου αλληλεπιδρούν με μονόστηλες και δίστηλες φόρμες. Το βασικό συμπέρασμά τους: αποφύγετε τις δίστηλες φόρμες, καθώς οι συμμετέχοντες της έρευνας δήλωσαν ότι δεν μπορούσαν να καταλάβουν πώς συνδέονται μεταξύ τους τα πεδία και δεν ήταν σίγουροι ότι πρέπει να τα συμπληρώσουν όλα.
Μια άλλη UX μελέτη, αυτή τη φορά από το ConversionXL Institute, έδειξε ότι οι χρήστες συμπληρώνουν τις μονόστηλες φόρμες 15.4 φορές γρηγορότερα σε σχέση με τις φόρμες με δύο ή παραπάνω στήλες. Παρότι η ταχύτητα συμπλήρωσης δεν συνδέεται ευθέως με το αν ο χρήστης θα συμπληρώσει όλη τη φόρμα, τα δεδομένα της έρευνας υποδηλώνουν ότι εφόσον η μονόστηλη φόρμα συμπληρώνεται πιο γρήγορα, τότε είναι πιθανό να την εγκαταλείψει μικρότερος αριθμός χρηστών. Κι αυτό σημαίνει περισσότερα conversions!
Αν δεν έχετε κάνει ποτέ A/B testing, για να διαπιστώσετε ποια μορφή φόρμας λειτουργεί καλύτερα στο κοινό που επισκέπτεται τo website σας, τότε η απάντηση είναι κατηγορηματικά «όχι»!
Αν χρησιμοποιείτε π.χ. μια δίστηλη φόρμα με πολλά πεδία για να προσελκύσετε ποιοτικότερα leads και τη μετατρέψετε σε μονόστηλη, τότε θα είναι πολύ μεγαλύτερη σε μήκος και είναι πολύ πιθανό οι επισκέπτες να μην μπουν στη διαδικασία να τη συμπληρώσουν.
Φυσικά, δεν εννοούμε ότι δεν πρέπει να εμπιστεύεστε τα δεδομένα των ερευνών που πραγματοποιούνται! Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε ως εφαλτήριο για να κάνετε τα αντίστοιχα tests στο δικό σας website και να βρείτε τι είναι αυτό που αποδίδει καλύτερα αποτελέσματα, κοινώς τι είναι αυτό που θέλουν οι επισκέπτες του website σας, οι οποίοι είναι και οι εν δυνάμει πελάτες σας.
Γι' αυτό πριν μπείτε στη διαδικασία να αλλάξετε όλες τις φόρμες σας σύμφωνα με τις σωστές πρακτικές που αναφέραμε παραπάνω, μπορείτε να κάνετε ένα A/B test μεταξύ μιας δίστηλης και μιας μονόστηλης φόρμας, να διαπιστώσετε ποια σας αποφέρει το μεγαλύτερο conversion rate και να πάρετε τη σωστή απόφαση.
Θέλετε να κάνετε A/B testing, αλλά δεν είστε εξοικειωμένοι με τη διαδικασία; Ξεκινήστε διαβάζοντας τα παρακάτω: