Η προσέγγιση της Social Media Marketing στρατηγικής των εταιρειών που στοχεύουν στην ανάπτυξη πρέπει να έχει επιχειρηματικό προσανατολισμό. Να βασίζεται, δηλαδή, σε ξεκάθαρους επιχειρηματικούς στόχους και με βάση αυτούς να κρίνεται η αποτελεσματικότητά της.
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας business-oriented στρατηγικής Social Media Marketing είναι ο καθορισμός των business στόχων της. Για να τους καθορίσουμε, η ομάδα μας θα ηγηθεί ενός workshop στο οποίο θα σας ζητήσουμε να μας μιλήσετε για τους στόχους, τα κοινά που θέλετε να προσελκύσετε και τους βασικούς ανταγωνιστές σας.
Αφού έχουμε τις παραπάνω πληροφορίες θα θέσουμε σε εφαρμογή τη μεθοδολογία μας προκειμένου να επανέλθουμε με μία ολοκληρωμένη πρόταση που θα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
Μελετάμε την δραστηριότητα των κύριων ανταγωνιστών σας στα social media και σας παρουσιάζουμε χρήσιμη πληροφορία όπως, τι κάνουν σε επίπεδο posting, τι περιεχόμενο δημοσιεύουν κλπ.
Εδώ παρουσιάζεται η διαδικασία που ακολουθούμε προκειμένου να μεταφράσουμε τους εμπορικούς σκοπούς σας σε στόχους για τα Social Media.
Δημιουργούμε ξεκάθαρα προφίλ αγοραστών (Personas) που περιέχουν στοιχεία όπως όνομα, ηλικία και βασική ανάγκη που μπορούν να καλύψουν με μια υπηρεσία/προϊόν σας.
Δημιουργούμε guidelines (βασικές οδηγίες) για το εικαστικό και το λεκτικό περιεχόμενο των posts με βάση το brand σας. Έτσι, η online παρουσία σας θα έχει μια κοινή ταυτότητα και θα προβάλλεται με τον καλύτερο τρόπο.
Με βάση τις Personas και τους στόχους, δημιουργούμε τις κατηγορίες περιεχομένου που θα εξυπηρετούν έναν βασικό στόχο.
Για κάθε κατηγορία περιεχομένου δημιουργούμε μια σειρά από επιμέρους τύπους περιεχομένου, οι οποίοι θα εκτελούνται με τη χρήση διαφόρων format (π.χ. Video, carousel κλπ.). Κάθε τύπος περιεχομένου εξυπηρετεί έναν διαφορετικό στόχο. Έπειτα, προχωράμε στη δημιουργία ενδεικτικών posts, τα οποία είναι έτοιμα προς δημοσίευση, ενώ παρουσιάζονται και προτάσεις προώθησης (media πλάνο) με βάση το budget.