Αρχικά βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του επισκέπτη του website σας και αναρωτηθείτε: Είναι το website σας φιλικό προς τους επισκέπτες του, ώστε να θέλουν να μείνουν λίγο παραπάνω; Ακολουθούν 4 εύκολα υλοποιήσιμες, προτεινόμενες βελτιστοποιήσεις στο site σας, που θα σας βοηθήσουν να μαγνητίσετε τους επισκέπτες σας και να κρατήσετε αμείωτο το ενδιαφέρον τους.
Μια ιστοσελίδα είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί μόνο να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί σωστά για να φέρει αποτελέσματα, δηλαδή να προσελκύσει επισκέπτες, από τη στιγμή που θα βγει στον αέρα.
Η επισκεψιμότητα ενός website από μόνη της δεν αποτελεί ένδειξη ότι το website σας ικανοποιεί τις προσδοκίες των ανθρώπων που το επισκέπτονται. Ένα ελκυστικό website κρίνεται από το πώς συμπεριφέρονται οι επισκέπτες του. Το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) του website, δηλαδή το ποσοστό των επισκεπτών που εγκαταλείπουν το website χωρίς να περιηγηθούν σε άλλες σελίδες του και ο χρόνος παραμονής τους στο site μπορούν να σας δώσουν μια ικανοποιητική εικόνα για το κατά πόσον η ιστοσελίδα σας δεν καλύπτει απλά τις ανάγκες των επισκεπτών της, αλλά ίσως και τις υπερβαίνει.
Εάν καταλήξετε ότι η ιστοσελίδα σας δεν ικανοποιεί τους επισκέπτες της, με αποτέλεσμα να την εγκαταλείπουν χωρίς να έχουν λάβει το μήνυμα που θέλετε να τους περάσετε, συνεχίστε να διαβάζετε για να ανακαλύψετε ποιες αλλαγές θα κάνουν το website σας πιο ελκυστικό.
Πιστεύετε ότι όσο περισσότερο περιεχόμενο διαθέσετε στο website σας, τόσο περισσότερο θα μείνουν οι επισκέπτες του; Λυπούμαστε που θα σας απογοητεύσουμε, αλλά αυτό σκεπτικό είναι λανθασμένο.
Όταν ο επισκέπτης του site σας δεν ξέρει πού να πρωτοκοιτάξει, τι να πατήσει και πώς να βρει την πληροφορία που αναζητάει, δεν υπάρχει λόγος γι' αυτόν να παραμείνει στο website σας.
Συνεπώς, η υπερβολή στα κείμενα και το διαθέσιμο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας όχι μόνο δεν είναι αποτελεσματική, αλλά μπορεί να διώξει κακήν-κακώς τους πιθανούς πελάτες σας, οι οποίοι πιθανότατα θα βρουν αυτό που ψάχνουν σε κάποιο άλλο, ανταγωνιστικό σας site.
Για να απλοποιήσετε το περιεχόμενο των σελίδων σας, δοκιμάστε να «σπάσετε» τα κείμενά τους σε κεφαλίδες, περιεκτικά bullet points και μικρές παραγράφους. Ακόμα, μπορείτε να βάλετε περισσότερα κενά μεταξύ των γραμμών των κειμένων και μην παραλείψετε να χρησιμοποιήσετε ευδιάκριτες και ευανάγνωστες γραμματοσειρές.
Και ενώ επιθυμείτε το περιεχόμενο του website σας να είναι εύπεπτο, θέλετε παράλληλα να είναι και ενημερωτικό.
Γνωρίζετε πλέον ότι προσπαθώντας να χωρέσετε πολλές πληροφορίες μέσα σε μερικές γραμμές, μπορεί να χάσετε το ενδιαφέρον του επισκέπτη σας. Τι μπορείτε να κάνετε αντ' αυτού; Να χρησιμοποιήσετε links!
Οι σύνδεσμοι μέσα στο κείμενο οδηγούν τον αναγνώστη του σε επεξηγηματικό περιεχόμενο και σας επιτρέπουν να διατηρήσετε το κείμενο σας απλό και κατανοητό.
Αξιοποιήστε τα links στο περιεχόμενο του site σας για να μεταφέρετε πληροφορίες, χωρίς όμως να υπερβάλλετε. Και μην ξεχνάτε ότι οδηγώντας τους επισκέπτες σας σε επιπρόσθετες πηγές, ουσιαστικά τους καλείτε να παραμείνουν παραπάνω στην ιστοσελίδα σας.
Τα σωστά σχεδιασμένα και τοποθετημένα Calls-to-Action (CTAs) θα σας βοηθήσουν σίγουρα στο να κρατήσετε και να κατευθύνετε τους επισκέπτες σας κατά την περιήγησή τους, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό.
Αν παρατηρήσετε ένα άρθρο στο blog μας, θα δείτε ότι κάτω από κάθε post παρουσιάζονται είτε σχετικά άρθρα που πιθανότατα ενδιαφέρουν τον αναγνώστη ή ένα CTA για να κατεβάσει ένα eBOOK, ώστε να λάβει ακόμα περισσότερες πληροφορίες.
Αντί να διαβάζουν το άρθρο και να φεύγουν από τη σελίδα, τα σχετικά άρθρα και τα eBOOK παρουσιάζουν περισσότερες πληροφορίες για τους αναγνώστες για την περαιτέρω ενημέρωση τους.
Γιατί πρέπει να σας ενδιαφέρει η ενημέρωση των επισκεπτών-πιθανών πελατών σας; Διότι όσο πιο ενημερωμένοι είναι οι leads σας, τόσο πιο έτοιμοι θα είναι για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους!
Σκεφτείτε πόσο καλύτερο θα ήταν για το website σας, αν οι επισκέπτες του είχαν την ευκαιρία να μιλάνε με έναν εκπρόσωπό σας σε πραγματικό χρόνο.
Μπορείτε να επιτύχετε αυτήν τη μορφή άμεσης επικοινωνίας, δημιουργώντας και προσθέτοντας ένα chat. Με το chat, η επιχείρησή σας έχει την ικανότητα να απαντάει στις ερωτήσεις των επισκεπτών, καθώς εκείνοι περιηγούνται στο site σας.
Αν πιστεύετε ότι ένα chat ταιριάζει στο website σας και στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε, ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω εργαλεία για live chat: