Ιστοσελίδες υπάρχουν (πάρα) πολλές. Όμως είναι όλες βελτιστοποιημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να εκτελέσουν σωστά μια inbound marketing στρατηγική, η οποία να είναι και αποτελεσματική;
Δε χωράει αμφιβολία ότι πλέον μια εταιρική ιστοσελίδα δεν είναι απλώς η παρουσία της εταιρείας σας στο internet, αλλά η «μηχανή» για την υλοποίηση της inbound marketing στρατηγικής σας. Ως γνωστόν, η μεθοδολογία του inbound marketing βασίζεται στη δημιουργία και τη διανομή σχετικού και πρωτότυπου περιεχομένου προκειμένου να προσελκύσει ποιοτικά leads. Στη μεθοδολογία αυτή συμπεριλαμβάνονται και τα websites.
Εάν λοιπόν έχετε αποφασίσει ότι το inbound marketing θα σας βοηθήσει να καλύψετε τις ανάγκες της επιχείρησής σας, τότε σειρά έχει η αξιολόγηση του website σας.
- Ένα στόχο
Κατά πάσα πιθανότητα όταν δημιουργήσατε το εταιρικό website σας δεν είχατε κάποιο συγκεκριμένο στόχο, εκτός από το να έχετε μια online παρουσία. Παρ’ όλα αυτά ένας ξεκάθαρος στόχος που να αφορά τον τομέα στον οποίο δραστηριοποίηστε, τον κλάδο αλλά και το κοινό στο οποίο στοχεύετε θα σας βοηθήσει να κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις και βελτιστοποιήσεις στο website σας προκειμένου να τον πετύχετε. Φυσικά, πάντα σύμφωνα με τη μεθοδολογία του inbound marketing.
Για παράδειγμα, στόχος μιας εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να είναι η αύξηση του revenue, ενώ στόχος ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού μπορεί να είναι το awareness.
- Buyer Personas
Αν διαβάζετε τακτικά το blog της wedia ή έχετε τις βασικές γνώσεις γύρω από τη μεθοδολογία του inbound marketing, τότε ξέρετε πόσο σημαντική είναι η αναγνώριση των “buyer personas”. Για όσους δεν γνωρίζουν, ως "buyer personas" περιγράφουμε τις κατηγορίες των ιδανικών αγοραστών μιας επιχείρησης. Τα χαρακτηριστικά που έχει κάθε buyer persona είναι αυτά που υποδεικνύουν την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει τόσο η inbound marketing στρατηγική σας όσο και το website σας. Γι’ αυτό και πρώτο μέλημά μας στη wedia είναι να αναγνωρίσουμε τα buyer personas των πελατών μας και να καταγράψουμε τις ανάγκες και τα δημογραφικά στοιχεία τους προκειμένου να επιλέξουμε τις κατάλληλες ενέργειες για να τους προσεγγίσουμε.
Ένα inbound marketing friendly website θα πρέπει να περιλαμβάνει calls-to-action σε στρατηγικά σημεία, τα οποία δίνουν λύση στα προβλήματα των personas και η συνολική αισθητική του θα βασίζεται στις προτιμήσεις του συγκεκριμένου κοινού.
- Ένα blog
Αν υποθέσουμε ότι η εταιρική ιστοσελίδα σας είναι η «μηχανή» που βοηθάει στην υλοποίηση της inbound marketing στρατηγικής σας, τότε το εταιρικό blog είναι τα καύσιμα που σας επιτρέπουν να φτάσετε στον τελικό προορισμό σας. To blog είναι το μέρος στο οποίο δημοσιεύετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα «φρέσκο» περιεχόμενο μέσω του οποίου αυξάνετε την επισκεψιμότητά σας και ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να περιηγηθούν και στις υπόλοιπες ενότητες του site σας.
- Ενεργά προφίλ στα social media
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην αρχή του χρόνου οι ενεργοί λογαριασμοί στο Facebook στην Ελλάδα ανέρχονται περίπου στα 7.000.000 . Από εκεί καταλαβαίνετε ότι μια ενεργή παρουσία στα δημοφιλέστερα κανάλια social media όπως το Facebook, το Twitter, το LinkedIn και το Google + είναι απαραίτητη για την inbound marketing στρατηγική σας. Επίσης, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι το ιδανικό μέσο για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του website σας. Ξεκινήστε ανανεώνοντας τα προφίλ σας, προσθέτοντας το URL της εταιρικής σελίδας σας και δημοσιεύοντας περιεχόμενο, το οποίο να καταλήγει σε άρθρα στο blog σας, σε σελίδες του website σας ή και σε προσφορές και προετοιμάστε το έδαφος για την υλοποίηση της inbound marketing στρατηγικής.
- Ένα offer
…ή και περισσότερα! Τα offers αφορούν συνήθως δωρεάν εκπαιδευτικό περιεχόμενο (π.χ. Whitepapers, σεμινάρια, eBooks κλπ.) που έχει ως στόχο την απόκτηση νέων leads. Τα ήδη υπάρχοντα offers σε ένα website κάνουν τη δουλειά του inbound marketer ακόμα πιο εύκολη, καθώς είναι πιο εύκολο να κατευθύνει τα leads από το ένα στάδιο του “Buyer’s Journey” στο επόμενο.
- Landing Pages
Τα landing pages – οι σελίδες στις οποίες προσγειώνονται οι επισκέπτες του site σας- είναι το ιδανικό σημείο για conversions. Εάν λοιπόν το offer σας είναι ενδιαφέρον και η landing page σας αποτελεσματική, τότε θα μπορέσετε να πάρετε τα πολυπόθητα στοιχεία των επισκεπτών σας (π.χ. email και ρόλος στην εταιρεία) ως «αντάλλαγμα» γι' αυτό που τους προσφέρετε.
- Mobile friendly / Responsive design
Το σημαντικότερο το αφήσαμε για το τέλος καθώς το responsive design είναι το Α και το Ω για μια στρατηγική inbound marketing. Σκεφτείτε το λογικά. Τι νόημα έχει το ενδιαφέρον περιεχόμενο όταν δεν μπορεί να είναι εύκολα προσβάσιμο από τις mobile συσκευές;
Αν είστε απ’ αυτούς που πιστεύουν ότι ο καταναλωτής πραγματοποιεί την αναζήτησή του από desktop περιβάλλον σας έχω νέα! Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Google, 1 στις 4 αναζητήσεις γίνονται από mobile συσκευές ενώ οι χρήστες καταναλώνουν 7 ώρες την εβδομάδα σερφάροντας στο internet από mobile συσκευές. Αυτό σημαίνει ότι ένα website που δεν είναι mobile friendly και responsive θα έχει αυξημένο bounce rate και άρα δεν θα μπορεί να πετύχει το σκοπό του. Επίσης, ο αλγόριθμος της Google λαμβάνει πλέον πολύ σοβαρά υπόψη του το responsiveness και «τιμωρεί» τα websites που δεν το υιοθετούν.
Όπως αντιλαμβάνεστε το responsive design είναι πλέον απαραίτητο για κάθε ανταγωνιστικό website.
Τα παραπάνω tips αποτελούν best-practices για την κατασκευή ιστοσελίδων ανεξάρτητα από τη στρατηγική σας. Παρ’ όλα αυτά, ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, τόσο εσείς όσο και το website σας θα είστε έτοιμοι να υποδεχθείτε τη νέα εποχή στο digital marketing!
Προετοιμαστείτε καλύτερα διαβάζοντας τα παρακάτω άρθρα και μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οτιδήποτε χρειαστείτε:
- Μικρές επιχειρήσεις: Γιατί το Inbound Marketing αξίζει την προσοχή σας!
- “Inbound Marketing is king” για το 2016. Έχουμε 10 λόγους να το πιστεύουμε!
- 4 λόγοι για να προσλάβετε ένα inbound marketing agency