Η κατανόηση του ρόλου και της σημασίας του «Sales Funnel» είναι εξαιρετικά σημαντική για την ουσιαστική αφομοίωση της φιλοσοφίας και των στρατηγικών του Inbound Marketing.
Το Inbound Marketing Sales Funnel αποτελεί την καταγραφή των βημάτων που απαιτούνται για να πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας online.
Η δημιουργία και αξιοποίηση ενός sales funnel δεν σας επιτρέπει μόνο να γνωρίζετε πόσα prospects έχετε (άτομα που έχουν την προοπτική να γίνουν πελάτες σας) σε κάθε στάδιο της διαδικασίας των πωλήσεων (Sales Cycle), αλλά σας παρέχει και τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με τα ποσοστά μετατροπής των πελατών σας, από το ένα στάδιο στο άλλο.
Κάποιες διαφημιστικές «ευαγγελίζονται» ότι η διαφήμιση είναι ο πυρήνας του marketing. Για το inbound μάρκετινγκ όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Η διαφήμιση μεμονωμένα μπορεί ενισχύσει το traffic του site σας, να το προβάλλει στα κατάλληλα μέσα και να σας βοηθήσει στο χτίσιμο του branding της εταιρείας σας. Τι γίνεται όμως με την αύξηση των πωλήσεων;
Η διαφήμιση είναι ένα αρκετά δυνατό μέσο, αλλά δεν είναι αρκετό για να στηρίξει το βάρος της αύξησης των πωλήσεων μιας εταιρίας. Η μεθοδολογία του Inbound Marketing έρχεται να τοποθετήσει τις κατάλληλες τακτικές στα σωστά σημεία της διαδικασίας των πωλήσεων (sales process). Να σας βοηθήσει να προσελκύσετε leads για την εταιρεία σας (άτομα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας), αλλά και να τα μετατρέψετε σε άτομα «έτοιμα να αγοράσουν» (qualified leads), μέσα από μία διαδικασία lead nurturing, η οποία υποστηρίζεται από το marketing automation.
Η πλειοψηφία των επισκεπτών του website σας θα βρίσκονται στα ToFu & MoFu μέρη του sales funnel. Το αν και πόσο αποτελεσματικά θα καταφέρετε να τους «μεταφέρετε» στις πιο χαμηλές βαθμίδες του funnel, ώστε να είναι έτοιμοι να αγοράσουν, εξαρτάται από τις διαδικασίες inbound marketing που έχετε ορίσει.
Συνήθως τα περισσότερα websites είναι γεμάτα από προσφορές που απευθύνονται σε άτομα που βρίσκονται στο BoFu στάδιο. Κάποιες από αυτές τις προσφορές περιλαμβάνουν «δωρεάν δοκιμές προϊόντων» (free trials) ή αξιολογήσεις για λογαριασμό του πελάτη, κουπόνια κλπ. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι επισκέπτες του site σας είναι έτοιμοι να αγοράσουν.
Σύμφωνα με διάφορες έρευνες, οι αγοραστές έχουν την ανάγκη να μιλήσουν με κάποιο εκπρόσωπο πωλήσεων, αφού πρώτα έχουν καλύψει περίπου το 60-70% της αγοραστικής διαδικασίας.
Για αυτό, όσο πιο νωρίς εκτίθενται σε προσφορές που ανήκουν στο BoFu στάδιο, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να μετατραπούν σε leads για την εταιρεία σας.
Αν θέλετε να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα μπορείτε να συνδυάσετε τις BoFu προσφορές σας με MoFu προσφορές, ώστε να έχετε πάντα κάτι να προσφέρετε στους επισκέπτες σας, ανεξάρτητα με το στάδιο στο οποίο βρίσκονται στο sales funnel. Αυτός ο συνδυασμός θα αυξήσει δραματικά τα lead conversion rates σας και θα σας «εμφανίσει» μπροστά στους πελάτες σας σε ένα πρότερο στάδιο της διαδικασίας απόφασής τους. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε τη δυνατότητα να επηρεάσετε την επιλογή τους, ενώ θα βρίσκεστε σε πλεονεκτική θέση, αφού θα προηγείστε του ανταγωνισμού σας.
Δεν είναι τυχαίο που οι καλύτεροι Inbound Marketers αναλύουν διαρκώς την αποτελεσματικότητα των καμπανιών τους και προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, ώστε να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματά τους.
Για παράδειγμα, αν δείτε ότι τα social media κανάλια της επιχείρησης στην οποία εργάζεστε φέρνουν σημαντική επισκεψιμότητα στο website σας, ενδεχομένως να σκεφτείτε αμέσως ότι είναι ευκαιρία να επενδύσετε περισσότερα resources σε αυτά. Σε περίπτωση όμως που το ποσοστό μετατροπής των επισκεπτών σας σε leads ή των leads σε πελάτες μέσω των social media είναι χαμηλό, τότε είτε πρέπει να αναθεωρήσετε την στρατηγική σας ή να στρέψετε την προσοχή σας σε διαφορετικά κανάλια, όπως π.χ. το email marketing.
Επίσης, η διαδικασία που αφορά το lead nurturing είναι εξίσου σημαντική για την εταιρεία σας καθώς, όπως υποστηρίζει το National Sales Association:
Βλέπετε λοιπόν ότι η ύπαρξη μιας διαδικασίας lead nurturing, όχι μόνο αυτοματοποιεί τη δημιουργία και τον εντοπισμό των leads που είναι έτοιμα να αγοράσουν, αλλά βοηθάει σημαντικά στην ενημέρωση και εκπαίδευση των prospects σας, διευκολύνοντας τη δουλειά της ομάδας πωλήσεων της εταιρείας σας!