Όταν το μεγαλύτερο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού υποστηρίζει ότι δεν δίνει σημασία στις τηλεοπτικές διαφημίσεις και δεν σηκώνει ποτέ το τηλέφωνο όταν τους καλεί άγνωστος αριθμός, το Inbound Marketing αναδεικνύεται ως η καταλληλότερη μέθοδος προσέγγισης νέων πελατών για τις μικρές επιχειρήσεις.
Οι τάσεις στον κόσμο του Digital Marketing εμφανίζονται κι εξαφανίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, όμως τα τελευταία χρόνια μια μεθοδολογία έχει έρθει για να μείνει. Αναφερόμαστε φυσικά στο Inbound Marketing, το οποίο υιοθετούν 3 στους 4 marketers ανά τον κόσμο σύμφωνα με το ολόφρεσκο report του HubSpot "State of Inbound 2015".
To Inbound Marketing αποτελεί μια αποτελεσματική και οικονομικά συμφέρουσα λύση για τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να προβάλουν online τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν νέους πελάτες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιείται από μεγαλύτερου μεγέθους εταιρείες και brands, αλλά στην περίπτωση των μικρότερων επιχειρήσεων - που διαθέτουν συγκριτικά μικρότερο marketing budget και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις - το Inbound Marketing μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά.
Όσοι έρχεστε πρώτη φορά σε επαφή με αυτή τη μεθοδολογία ή έχετε ήδη αρχίσει την διαδικτυακή έρευνα, αλλά έχετε μπερδευτεί με τις άπειρες πληροφορίες γύρω από το Inbound Marketing (hint: όλοι έχουμε βρεθεί στη θέση σας!), μην βιαστείτε να τα παρατήσετε!
Παρακάτω αναλύουμε δύο λόγους που το Inbound Marketing είναι ο παράγοντας της εξίσωσης που σας φέρνει πιο κοντά με τους πελάτες σας.
Μια φορά κι έναν καιρό... οι παραδοσιακές μέθοδοι διαφήμισης και marketing ήταν παραπάνω από αρκετές - αν και πολυέξοδες - για να καταφέρει μια εταιρεία να διαδώσει το μήνυμά της στο ευρύ κοινό, ελπίζοντας ότι ένα μέρος του θα ανταποκριθεί θετικά.
Τι άλλαξε; Ο τρόπος με τον οποίο ενημερωνόμαστε και αναζητούμε πληροφορίες. Πώς άλλαξε; Με την εδραίωση του Internet ως κύριου μέσου πληροφόρησης αλλά και ως χώρο αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών.
Αυτή η αλλαγή λειτουργεί υπέρ των μικρών επιχειρήσεων που παλαιότερα δεν διέθεταν επαρκές budget για μεγάλες marketing καμπάνιες, αλλά ταυτόχρονα ευνοεί και το αγοραστικό κοινό, το οποίο σταματάει να αποτελεί έναν παθητικό δέκτη διαφημιστικών μηνυμάτων που δεν τον ενδιαφέρουν.
Με το Inbound Marketing, η έμφαση δίνεται στον πελάτη και στις ανάγκες που μπορεί να καλύψει χρησιμοποιώντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίας μιας εταιρείας.
πηγή: Salesforce
Συνεπώς, ο πελάτης, εκτός του ότι έχει (σχεδόν) πάντα δίκαιο, ξέρει πλέον και τι ακριβώς θέλει και πού να ψάξει για να το αποκτήσει.
Στο σημείο αυτό μπαίνει δυναμικά το Inbound Marketing, του οποίου οι επιμέρους ενέργειες στοχεύουν στο να είστε εκεί όπου ψάχνουν οι πελάτες σας, να τραβήξετε το ενδιαφέρον τους και να δημιουργήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους γιατί...
Όποιος ψάχνει, βρίσκει! Η παραπάνω φράση είναι κάτι σαν mantra κάθε ανθρώπου που μπαίνει στο Internet για να κάνει μια έρευνα πριν αποφασίσει να αγοράσει οτιδήποτε, από καινούργια τηλεόραση μέχρι εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Όταν κάποιος βίσκεται στο στάδιο της έρευνας και επισκέπτεται το εταιρικό σας site ή τη social media σελίδα σας, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και έτοιμος να πραγματοποιήσει κάποια αγορά. Είναι πολύ πιθανόν να είναι μην είναι σίγουρος αν η δική σας εταιρεία μπορεί να του προσφέρει αυτό που πραγματικά επιθυμεί κι είναι διστακτικός στο να πιστέψει οποιοδήποτε hard-selling marketing τακτική.
Πώς θα κερδίσετε την εμπιστοσύνη του; Παρέχοντας του χρήσιμο και πάνω απ' όλα ενδιαφέρον περιεχόμενο, το οποίο δίνει λύσεις στα προβλήματά του και τον προδιαθέτει θετικά απέναντι στην εταιρεία σας. Αυτό το περιεχόμενο είναι που θα τον κάνει να επιστρέψει σε εσάς και να σας εμπιστευτεί αρκετά ώστε να γίνει πελάτης σας.
Το Inbound Marketing ενσωματώνει πολλά και διαφορετικά εργαλεία για να μοιραστείτε το περιεχόμενό σας, τα οποία είναι πολύ πιο οικονομικά σε σχέση με ένα τηλεοπτικό σποτ ή μια έντυπη καμπάνια. Μερικά από αυτά είναι:
Όλα τα παραπάνω ή κάποια από αυτά πιθανότατα συγκαταλέγονται στις ενέργεις που ήδη κάνετε στα πλαίσια της digital marketing στρατηγικής σας.
Ουσιαστικά, αυτό που επιτυγχάνεται μέσω του Inbound Makreting είναι να καταφέρετε να συγκεντρώσετε όλες τα παραπάνω εργαλεία στα πλαίσια ενός πλάνου με συγκεκριμένους στόχους και αποτελέσματα.
πηγή: Salesforce
Εξοικονόμηση χρημάτων - Περισσότερο χρόνο - Πιστούς πελάτες: αυτά είναι τα τρία βασικά οφέλη της υιοθέτησης μιας Inbound Marketing στρατηγικής.
Αν αναρωτιέστε πώς είμαστε τόσο βέβαιοι γι' αυτό, είναι επειδή το δοκιμάσαμε στη wedia και σε ένα μόλις χρόνο είδαμε «χρυσά» αποτελέσματα!
Τέλος, αν δεν είστε σίγουροι κατά πόσον το Inbound Marketing είναι κατάλληλο για τη δική σας επιχείρηση, αλλά δεν θέλετε πια να πραγματοποιείτε μεμονωμένες digital ενέργειες, είμαστε εδώ για να τα συζητήσουμε όλα αυτά μαζί σας.